Gå til innhold
Hundesonen.no

Diare etter Bravecto mot flått?


Recommended Posts

Torsdag ettermiddag fikk storpuddeljenta mi på 13 mnd for første gang Bravecto mot flått.

I går morges var hun veldig urolig og måtte ut fort. Veldig løs mage, type sprutbæsj til tider. Gjentok seg en håndfull ganger i går, men ikke noe ekstremt... Hun er fortsatt løs i dag, men ikke sprutvarianten.

Ga henne canikur i går og om morgenen i dag.

Også tenkte jeg: kan det være Bravecto'en som er synderen, selv om det gikk halvannet døgn fra hun fikk den til diareen kom? Jeg trodde liksom den evt ville oppstå ganske kjapt, men halvannet døgn er kanskje "innafor"?

Hun har aldri vært dårlig i magen før, så dette er uvant ;) Den forrige storpuddelen vår var dårlig i magen "hele tiden", så det var vi mer vant til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav alle mine det i fjor, jeg hadde 2 stk som hadde diare pga pillene. De hadde trøbbel med magen fra pillene virket, til de var ute av kroppen, samme hva vi gjorde av tiltak av foring og markkurer og zoolac etc etc. Veterinæren konkluderte med at de ikke tålte bravectoen.

Av den grunnen, får ingen av mine disse tablettene lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veterinæren bare skrevet det ut uten å opplyse om at diaré og andre gastrointestinale symptomer er ganske vanlig? Spesielt!

Det lønner seg alltid å se på potensielle bivirkninger før man gir et medikament til hunden sin, sånn at man er forberedt på det som kan oppstå. Diaré og andre gastrointestinale symptomer er ganske vanlig ved bruk av Bravecto, og normalt sett gir de seg etter et par dager. Hos enkelte hunder har man dog sett at bivirkningene vedvarer hele virkningsperioden (dvs tre mnd), og det er noe man bør være obs på før man velger å gi Bravecto eller tilsvarende medikamenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av mine ble også dårlige i magen etter å ha fått bravecto (jeg visste at det kunne være en bivirkning). De er sjelden dårlige i magen ellers og det gikk fort over denne gangen også. Kommer nok til å fortsette å gi bravecto siden dette er det beste fungerende alternativet for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veterinæren bare skrevet det ut uten å opplyse om at diaré og andre gastrointestinale symptomer er ganske vanlig? Spesielt!

Det lønner seg alltid å se på potensielle bivirkninger før man gir et medikament til hunden sin, sånn at man er forberedt på det som kan oppstå. Diaré og andre gastrointestinale symptomer er ganske vanlig ved bruk av Bravecto, og normalt sett gir de seg etter et par dager. Hos enkelte hunder har man dog sett at bivirkningene vedvarer hele virkningsperioden (dvs tre mnd), og det er noe man bør være obs på før man velger å gi Bravecto eller tilsvarende medikamenter.

Hørte ingenting om disse bivirkningene fra min veterinær hverken i fjor eller i år da jeg fikk Bravecto.

Men jeg er nok litt over middels opptatt av å lese pakningsvedlegget på medisiner før jeg gir de til hundene eller tar de selv.

Har vært heldig, ingen av mine 4 fikk antydning til mageproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinæren vi fikk det skrevet ut fra, informerte ikke om di bivirkningene. Jeg leste dog pakningsvedlegget. Men nå var jeg sikkert i overkant uheldig med 2 stk med diare liknende avføring fra start til slutt... MEN jeg vil aldri bruke det igjen, det er bra sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...