Gå til innhold
Hundesonen.no

Oil pulling.


LilleZara
 Share

Recommended Posts

Den amerikanske legen, Bruce Fife, lister blant annet opp akne, allergier, gikt, kronisk utmattelsessyndrom, søvnløshet og migrene som vanlige forbedringspunkter i boken Oil Pulling Therapy: Detoxifying and Healing the Body Through Oral Cleansing.

Jeg har lest så utrolig mye bra om dette at det absolutt er verdt et forsøk :) Man kan jo gjøre det i mens man tar morgenstellet,eller sitter å leser på sonen f.eks. Man får tid om man vil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg heller jeg hadde skyllt munnen med Listerine, Vademecum eller noe annet som kverker bakterier. Sånn hvis prinsippet er å drepe bakterier i munnhulen før de kommer videre til resten av kroppen. Syns det lukter hoax lang vei, men mulig jeg er i overkant skeptisk til all sånn "helsehype", spesielt når det kommer til folk som skriver bok om Vidunderkuren som skal fikse alt mulig rart :P

Men det gjør vel ingen skade å prøve forsåvidt :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt skal man ikke drive å "antibache" munnen.. En tidligere tannlege anbefalte ikke listerine engang, fordi det kunne skade den vanlige bakteriefloraen også..

Dessuten, de fleste bakteriene tåler ikke magesyren allikevel, og de som overlever den, tror jeg ikke blir drept av verken olje eller munnskyll ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den amerikanske legen, Bruce Fife, lister blant annet opp akne, allergier, gikt, kronisk utmattelsessyndrom, søvnløshet og migrene som vanlige forbedringspunkter i boken Oil Pulling Therapy: Detoxifying and Healing the Body Through Oral Cleansing.

Jeg har lest så utrolig mye bra om dette at det absolutt er verdt et forsøk :) Man kan jo gjøre det i mens man tar morgenstellet,eller sitter å leser på sonen f.eks. Man får tid om man vil;)

Vil vel strengt tatt heller si at ting som kurerer "alt" er verdens mest gigantiske varsel-signal for BAMBUS / BULLSHIT.... :P Kokosolje har vært populært i sånne "supermat" og "raw food"-kretser. Når legen min fikk alternativ-dilla for mange år siden skulle hun bl.a ha meg til å smøre kokosolje under armene fordi det fungerte kjempebra som deodorant når jeg hadde eksem. Jauda du. Den skulle forøvrig være helt utmerket til å lage mat med, til å smøre huden med som fuktighetskrem, hvis jeg hadde litt i smoothies ville jeg bli superfrisk og hvis jeg vasket håret med det ville det bli freshere. ALT kunne kureres og fikses med kokosolje. Det er ingen ting som er så bra at det kurerer alt, da hadde det vært patentert og tjent milliarder på for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel strengt tatt heller si at ting som kurerer "alt" er verdens mest gigantiske varsel-signal for BAMBUS / BULLSHIT.... :P Kokosolje har vært populært i sånne "supermat" og "raw food"-kretser. Når legen min fikk alternativ-dilla for mange år siden skulle hun bl.a ha meg til å smøre kokosolje under armene fordi det fungerte kjempebra som deodorant når jeg hadde eksem. Jauda du. Den skulle forøvrig være helt utmerket til å lage mat med, til å smøre huden med som fuktighetskrem, hvis jeg hadde litt i smoothies ville jeg bli superfrisk og hvis jeg vasket håret med det ville det bli freshere. ALT kunne kureres og fikses med kokosolje. Det er ingen ting som er så bra at det kurerer alt, da hadde det vært patentert og tjent milliarder på for lenge siden.

Jeg er enig,men akkurat dette har jeg lyst å prøve og kokosolje har jeg veldig tro på:) Om dette er et naturlig alternativ som virker for meg,så er jo det supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på om dette fungerer, er på jobb og har lunsj så jeg rekker ikke å finne noen kilder som sier noe om hvorfor dette skal virke, sånn fysiologisk. Får kikke når jeg kommer hjem, selv om jeg tenker at dette er kanskje for godt til å være sant. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Jeg er fan av kokosolje, spesielt til utvortes bruk både på meg og hunden, men at det skal være noen vidunderhelsekur tror jeg ikke. :) Men antibakterielt er det, så at det kan fjerne bakterier i munnhulen tror jeg på, på samme måte som at det skal være bra å vaske seg med (bruker det blandet med vann og shampoo til hunden, istedenfor balsam og for å mykgjøre huden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så prøver jeg i håp om å få litt finere hud:) Og jammen meg så var flere røde flekker borte når jeg våknet i dag,flekker som har plaget meg i dagevis:D Men det kan selvsagt være helt tilfeldig også :P Jeg prøver meg også på noe som heter Ice Facial,så det kan jo også spille inn:)

Jeg synes dette er fascinerende og spennende. Morsomt å prøve:) Selv om mannen min synes jeg er såååå teit som prøver sånne ting:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...