Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge sover hunden din?


Ulrix
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Et bilde sier mer enn tusen ord? Dette tok jeg en time etter at jeg stod opp i dag. Litt uvanlig, for den røde og hvite pleier å stå opp når jeg står opp, for han følger meg rundt i huset. Hvis hu

Så lenge som jeg sover

Sover til vi står opp uansett. Her i huset er det ikke noen fast døgnrytme så da er det veldig praktisk med hunder som sover til vi står opp. Hadde taklet dårlig å ha hunder som maser om å måtte ut å

Så lenge jeg sover. Med mindre de er dårlige :P Den lille er sykt glad i å sove, og må tvinges ut kvart på sju på hverdagene. Da løpet hun rett og legger seg igjen etterpå. I helgene er begge veldig glade når vi står opp 10-11, men de maser ikke. Den krøllete er nærmest i koma frem til 10-11, men er mindre morragretten enn den lille. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må dyret tvinges ut om han skal luftes før 1100:p jeg er A-menneske og han er B-hund, så jeg har somregel vært våken noen timer før han gidder å stå opp!

På hverdagene må jeg ta på han båndet mens han ligger i senga si/sofan, og slepe han med ut. Han ser ut som den tristeste, trøtteste og mest deprimerte hunden i verden på tisseturen før jobb, og når vi kommer inn igjen så stuper han rett i seng igjen:p han går med halen ned, hode ned, tisser fra seg på første tre og går hele båndlengden bak med i sitt treigeste tempo!

I helgene venter jeg med å ta han ut til han ønsker å bli med, å da er det full fres:) halen høyt, følger med på alt som skjer, ivrig på markering og går gjerne hele båndlengden foran meg!

Godt å ha en hund som er rolig om morgenen, men han kunne gjerne vært litt kvikkere på tisseturen før jobb;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover så lenge jeg sover, og fram til jeg er ferdig påkledd og ordnet. Før det skjer det nemlig ikke noe som helst, så det er ingen vits å stresse, for da skal jeg love deg at jeg utsetter oppvåkning med minst en halvtime. :P Mye mer behagelig at hunden følger min døgnrytme enn at det er den som bestemmer når vi skal stå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenger enn til kl 07. Uansett ukedag :ahappy:
Hadde jeg fått ha dem på soverommet hadde de nok sovet så lenge som jeg sover. (ser jeg når gubben er bortreist og de firbente smugles inn på soverommet...).

Irsk-setteren begynner å gaule etter frokost kl 07. Og frk Kenguru må ut og tisse omtrent da. Matvraket (dachsen) kan sove både til 10 og 12 om hun bare får ligge under dyna, inntil en tobent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koda ville stort sett ikke våkne før klokken 10. Måtte han stå opp før det så var han som en morgentrøtt tenåring å få ut av sengen sin :teehe: Han pleide å få siste tur ut å tisse i 10 tiden på kvelden, etter det ville han sove. Så det ble stort sett 12 timer søvn på gutten. Sett bort i fra at han sov mer eller mindre hele tiden når han var inne. Vil tippe at at sov/hvilte i gjennomsnitt 20 timer i døgnet, og det var hva han selv ønsket.

Hvis han var dårlig så fikk han selvfølgelig gå ut på do når han måtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundt halv 9-9 begynner hun pipesirkuset sitt. Hører hun noe som helst bevegelse i leiiligheten før det begynner pipesirkuset da.

Aller helst skulle jeg likt at hun sov til jeg står opp uavhengig av når på dagen det er, men har ikke lykkes i å få henne til å holde kjeft enda, selv om jeg er godzilla når jeg blir vekket.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer.

Når jeg bor for meg selv og skal opp tidlig for å dra på skolen vil whipsen helst ligge og dra seg i sengen, men står opp når jeg kler på meg fordi hun helst vil være med :P Ellers så står hun opp når jeg står opp, men av og til ligger hun lengre.

Når jeg er hjemme hos foreldrene mine som har annen hund vil hun helst stå opp når moren min/hunden står opp i tilfelle den vil leke med hun (det vil den ikke), og da er det nesten vanskelig å si at hun skal legge seg igjen.. Mårratrynet mitt liker ikke sånt da :aww:

Stort sett går hun fra seng til en annen, så "stå opp" gjør hun vel kanskje ikke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vi ber han om å bli med ut. Det kan altså være alt fra kl. 05 til kl. 16, alt etter når vi står opp (døgnrytme er ofte et ikke-eksisterende begrep :P). Det hender han går fra senga og i sofaen eller stolen når vi går på badet, kler på oss etc., men han står ikke opp-opp før vi sier at "nå skal vi gå ut så nå må du komme".

Så får han frokost, og går og legger seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover han til jeg velger å stå opp.. Her er det NULL døgnrytme da jeg ikke har jobb annet enn på natt i helgen :P
Minuset er at når han sover i åpent bur så tasser han og styrer fra veldig tidlig, og ofte bare noen timer etter vi har lagt oss. Han vil mest trolig opp i sengen.. Men jeg orker ikke å ha han der hver natt..
Men om han ligger i lukket bur så sover han til jeg står opp.. Eller om jeg sover veldig lenge (hender etter travle dager på jobb) så gir han bare beskjed når han må tisse.. Men da kan han fint legge seg igjen etterpå også..

Han er ett murmeldyr uten sidestykke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to eldste kan sove en god stund, men yngste frøkna setter i å lage et hinsides bråk om vi ikke går ut innen klokken 9:00. Da er det liksom enklere å stabbe seg ut av senga 2 minutter og krype tilbake igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bilde sier mer enn tusen ord? :teehe:

image.jpg1_zpse5uzhzpf.jpg

Dette tok jeg en time etter at jeg stod opp i dag. :aww: Litt uvanlig, for den røde og hvite pleier å stå opp når jeg står opp, for han følger meg rundt i huset. Hvis hundene vekker meg tidlig så er det fordi de må på do NÅ, og det skjer særdeles sjeldent.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva kan sove så lenge jeg sover, de to andre våkner i 7 ish tiden (da pleier C å stå opp i hverdagene) så beveger vi oss eller puster litt "feil" når den tiden nærmer seg er sirkuset i full gang :P Etter de har fått mat så kommer de å legger seg sammen med meg igjen, og da kan vi sove noen timer til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sover til jeg står opp.. Om jeg rusler på do eller henter drikke kan Hector prøve seg på noen gledesbjeff, men han kutter raskt ut etter ett olmt blikk fra meg eller en kvass "hold kjeft" :lol: ingen fan av gnål nei... :lol: ligger de i sengen sover de til jeg står opp.. Men jeg trenger 1-2 t mindre søvn når hundene ikke ligger i sengen, så de er kastet ut ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sover som oftest så lenge som jeg sover, jeg gidder nemlig ikke opp supertidlig når jeg har fri og han har lært seg det at det ikke nytter :P så han kan fint sove til rundt 11 om han gikk på do siste gang i 24 tiden om kvelden. Hvis han må tisse tidlig slipper jeg han ut så han får tissa, og så legger vi oss igjen. Men han hater virkelig å stå opp tidlig og de dagene jeg begynner på jobb 0800 og drar hjemmefra 0700 så må jeg bokstavelig talt bære han ned fra sofaen, haha..

(han er med meg på jobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...