Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken treningsvest anbefaler dere?


Recommended Posts

Jeg bruker Firedog, standard oppakking er startpistol og skudd, 5 dummyer og et par tennisballer. Brukes også til å bære rundt på vilt under jakt så den har god kapasitet for mye utstyr og grei mot ryggen :)

firedog_dummy_vest_trainer_beige-28752.j

Er disse noe gode? Blir de ikke lett hengende å slenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter fire vester her i hus, så er Helsitar virkelig favoritten! Lommene er store og bygd utenfor selve omkretsen, lett å stappe hendene nedi. Får med meg alt jeg trenger til trening, inkluder 0,5kg t

Jeg har HelsiTar og er kjempe fornøyd med den. Store lommer! Stramming i livet og nederst med 2veis glidelås. Jeg er lita og rund. Kunne vært kortere, men det kan jo alt være når man er kort i ryggen

Helsitar er knallgode Gode i størrelsane, stoffet, lommane og fargemulighetene;)

Lifeguard har jeg hørt mange klager på dårlige lommer, for små/vanskelig å komme til, pluss dårlig kvalitet på stoffet.

Har en dogtech som er inne på sitt 3. leveår nå, fornøyd med den ihvertfall.

Høres bra ut det. Tror dog jeg lander på enten Berra light eller Helsitar. Kanskje. Ombestemmer meg hele tiden. :lol:

Er disse noe gode? Blir de ikke lett hengende å slenge?

Jeg syns de er fine til jakttrening, men blir litt for klumpete til lydighet egentlig. Syns ikke de slenger så mye, men de tar litt plass (ikke akkurat den typen jeg har prøvd da, men i samme gata).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke den slenger, strammer den inn slik at den sitter fint. Men som Betty sier, den kan kanskje kjennes litt klumpete ut dersom du ikke benytter "lasteevnen" på den. Hvis du kun har med 2 baller, godis og mobil kjennes den kanskje litt rar ut :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke så vanskelig- sydde meg slike selv lenge før de ble til salgs, Burde tatt patent ;)

Er jo bare som lommene på vesten med belte på :)

Nja, men de må være i riktig, solid stoff, og lommene vide nok men ikke for store. Jeg gjør nok et forsøk når jeg kommer hjem, har noe nylonstoff liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med treningslommene til f.eks. HelsiTar?

Jeg har dem, og er veldig fornøyd. :) Bruker dem på tur, året rundt, så jeg har plass til godbiter, ball, mobil og nøkler. Kjempefine å trene med på sommeren når det er varmt, og jeg tenker egentlig ikke over at jeg har dem på meg. Det eneste de ikke er spesielt egnet til er aktiviteter der man løper mye, for da kan de fort skli litt ned dersom man ikke fyller "maksmålet" for beltet. Ellers er det strikkjustering som fungerer bra, men har man mye i lommene og løper avgårde, da siger det litt.

Hvor høyt/lavt man vil ha dem justerer man egentlig selv via strikken. Jeg har dem på hoftene og synes det passer bra. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har dem, og er veldig fornøyd. :) Bruker dem på tur, året rundt, så jeg har plass til godbiter, ball, mobil og nøkler. Kjempefine å trene med på sommeren når det er varmt, og jeg tenker egentlig ikke over at jeg har dem på meg. Det eneste de ikke er spesielt egnet til er aktiviteter der man løper mye, for da kan de fort skli litt ned dersom man ikke fyller "maksmålet" for beltet. Ellers er det strikkjustering som fungerer bra, men har man mye i lommene og løper avgårde, da siger det litt.

Hvor høyt/lavt man vil ha dem justerer man egentlig selv via strikken. Jeg har dem på hoftene og synes det passer bra. :)

Bruker du kun denne, eller bruker du vest til noe?

Jeg sydde meg slike lommer, og etter et par ganger på trening så er jeg foreløpig fornøyd. Jeg har justerbar nylonreim rundt livet i stedet for strikk, så de vil ikke begynne å gli hvis det er mye i lommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du kun denne, eller bruker du vest til noe?

Jeg sydde meg slike lommer, og etter et par ganger på trening så er jeg foreløpig fornøyd. Jeg har justerbar nylonreim rundt livet i stedet for strikk, så de vil ikke begynne å gli hvis det er mye i lommene.

På trening bruker jeg som regel vest, men er det varmt så bruker jeg beltet. :) Beltet bruker jeg ellers på tur, på miljøtrening, på utstilling osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du ikke bare bruker lommene? Løpingen?

Egentlig fordi jeg har tørre godbiter i lommene (som ligger der permanent), men på trening så bruker jeg som regel fuktige godbiter, og det har vært så styrete å tømme lommene. XD I tillegg så synes jeg at lommene kan være litt i veien på lineføring/fvf, de kan dytte borti hodet på hunden, og da får jeg ikke så tett lineføring/fvf som jeg ønsker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da fikk jeg nyyy Helsitar vest i dag, i en str mindre enn den jeg har, og ble skitskuffet når jeg så turkisfargen. Siden jeg allerede har en fra de i turkis, så tenkte jeg ikke over at fargen de nå har på siden er lys- VELDIG lys- ikke mye turkis igjen...

Så da sitter jeg her med valgets kval- beholde en vest i en farge jeg ikke er sååå glad i (babyblå) ta en rosa som er på lager i Norge, eller velge en annen farge som da må bestilles fra Finland- nye uker å vente....

oooog for å være enda mer vrang, så liker jeg ikke de resterende fargene sååå godt heller (lime, rosa, lilla og sort) lilla er ok om den er mørk, men har sett en ekkel lys lilla fra de :P

så da lurer jeg på om jeg skal teste en Agilityvest fra Hesitar i stedet og lurer da på om noen har erfaring med str på lommene på treningsvesten vs agilityvesten??? Og også om str eller er lik? (vet AGvesten er kortere men det er bare ett + )

jeg er avhengig av god str pga hunden forkjærlighet til Bounzer kongene ;)

http://versio.helsitar.mycashflow.fi/product/10/agility-vest

Fikk denne til bursdagen, har fått prøvd den på en agilitytrening og en stevnedag. Superfornøyd så langt! :ahappy:

Fortsatt fornøyd? Vet du om den er lik i str som den andre de har? Lommene store?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt fornøyd? Vet du om den er lik i str som den andre de har? Lommene store?

Veldig, veldig fornøyd! :ahappy:

Jeg har ikke prøvd den andre modellen så jeg vet ikke ang str, men jeg mener at @JeanetteH har begge to?

Lommene er romslige, får uten problem plass til to leker med strikk, "sau" og ball i baklommen. I lommene foran pleier jeg å ha godbiter og en liten kong og den forsvinner av og til i all plassen :P

Har hatt Belcando og Gappay vest tidligere, samt prøvd Hurtta sin lp vest, men liker denne veldig mye bedre. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig fornøyd! :ahappy:

Jeg har ikke prøvd den andre modellen så jeg vet ikke ang str, men jeg mener at @JeanetteH har begge to?

Mener jeg kjøpte en str mindre i LP vesten. Men det var mer pga ag vesten var mer romselig og beregnet til "vinter" for min del. Kjekt å ha en litt strammere når man kan trene i bare t-skjorte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg kjøpte en str mindre i LP vesten. Men det var mer pga ag vesten var mer romselig og beregnet til "vinter" for min del. Kjekt å ha en litt strammere når man kan trene i bare t-skjorte.

Jeg endte opp med å beholde min babyblue lp vest. Fargen er tross alt ikke så farlig :sheldon::teehe:

Den er i str S og er mer en romslig nok med tykk genser under, så mulig jeg tester ut en i XS agility vest til sommeren igjen. Føler ikke helt jeg får behovet for t-skjorte str i år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har denne fra Hooks.no http://www.hooks.no/produktsida/vest-active-crwr/35293/35294/

Veldig billig og jeg er så langt kjempe fornøyd. Har brukt den noen måneder og det er mange lommer på den og gjennomgående lomme på ryggen. Får plass til noen leker også.

Jeg er bare 155 høy og kjøpte str XS og den passer supert. Men dessverre ikke stramming i midjen, bare nederst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min hundetrenejakke fra Canelana idag digger den! Det er M men lagt på 10cm ekstra i bredden rundt hofta siden jeg er så bred der at jeg burde hatt XL.

Men den er ikke testet ut i treningssammenheng så må komme med mer når jeg virkelig har testet den.

Mener du at du fikk den spesialsydd? Kan jeg få spørre hvor mye den kostet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mener du at du fikk den spesialsydd? Kan jeg få spørre hvor mye den kostet da?

330kr ekstra betalte jeg, helt innafor for meg som er litt rar størrelse :P

Digger fortsatt jakka veldig, men enda ikke brukt den til trening. Men blir til at jeg slenger den på meg om jeg skal ut en tur og trenger en jakke på meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...