Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningsvest til en med kort rygg - Hurtta/HelsiTar?


Recommended Posts

Hei!

Har lest gjennom alle trådene jeg fant fra før som omhandler treningsvester, men ble ikke veldig mye klokere. Jeg er bare 157 og har i tillegg kort rygg i forhold til beina, og problemet med treningsvester (og alle andre klær forøvrig) er at de fort blir for lange og dermed posete.

Har fått med meg at Hurtta sine vester er kortere enn de fleste, og lurer vel kanskje litt på å bestille Motivation (lydighet)-vesten. Men så kom jeg også over vestene fra HelsiTar, og syns de også så greie ut. Er disse også ganske korte, eller tror dere den vil bli for lang? Og kan Hurtta-vesten strammes inn rundt livet slik som HelsiTar-vesten kan? Kommer til å bruke denne vesten på vår-sommer-høst og har ikke tenkt å ha mer enn en fleecegenser/tynn skalljakke innenfor, så viktig at den sitter godt inntil.

Er det Hurtta eller HelsiTar jeg bør gå for?

Eller er det kanskje noen andre små mennesker der ute som vil anbefale meg en helt annen vest? :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så stor jeg heller, 160. Har eurojoe sin treningsvest(denne) og den kan strammes inn i livet. Min er medium tror jeg, men er egentlig for stor... Kjøpt for å kunne ha vinterjakke under, så resten av året hadde small vært fint ;)

Står mål inne på siden der!

Edit: eller har jeg small og burde hatt xxs???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere! Har kikka på de andre vestene dere kom med forslag om, men overfladisk som jeg er liker jeg utseendet til Hurtta og HelsiTar best :P

Jeg lurer på om jeg går for Hurtta sin Motivationvest.. hmm, tenke litt mer..

Edit: det er ikke tilfeldigvis noen som eier både Hurtta Motivation og HelsiTar sin treningsvest da? Som kan komme med en liten sammenligning og fordeler og ulemper for meg? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett at mange har fine broderi bakpå vesten, hvor kan man få gjort det? :)

Jeg bestilte min Hurtta vest direkte fra Kifani da fikk jeg den ferdig brodert.

Ellers driver vel CM Design fortsatt på, men da må man nok sende vesten til den for brodering (evt om de er på stand et sted).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 160 og har veldig kort rygg - jeg har Berra sin vest og er veldig fornøyd med den. Har ei på klubben som har helsitar sin og er veldig fornøyd med den også, men aldri prøvd den selv. Hurtta sin motivation vest blir kjole på meg i min størrelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 160 og normalt lang i ryggen, har Hurtta sin agility-vest.

Synes den har grei lengde :)

bilde

Jeg er 160 og har veldig kort rygg - jeg har Berra sin vest og er veldig fornøyd med den. Har ei på klubben som har helsitar sin og er veldig fornøyd med den også, men aldri prøvd den selv. Hurtta sin motivation vest blir kjole på meg i min størrelse...

Er agility og lydighetsvestene så ulike i lengdene da altså? Søren heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 stk vester brodert hos Kifani. Kjempe fornøyd, men er litt skuffet over at de ikke lenger spretter opp så mønsteret kommer innenfor foret. De gjorde det på den første, ikke den andre.

Har HelsiTar vest nå og planlegger broderi på den også, men vurderer å kjøpe en str mindre først. Har Str M og er kun 155cm høy. er litt for romslig nå med lite klær under.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det for min del har mer med at snøringa på hurtta sin vest er nederst og blir da snørt inn under rumpa (eller midt på lårene), mens berra og helsitar vestene blir snørt inn i livet - da gjør det ikke så mye at de er litt lengre for de gir god bevegelse alikevel...

Det eneste jeg synes er negativt med berra sin er at lomma på ryggen er en del av omkretsen på vesten, så jeg, som har litt rumpe, måtte gå opp en størrelse for å få plass til å stappe godt med leker i den lomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsitar lydighetsvest er iallfall lang! Jeg må stramme den kjempe mye så den ikke kommer langt ned på rompa! Irriterende egentlig! Jeg er også lav :)

Edit: ellers er jeg veldig fornøyd med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, lurer på om Motivation går greit, jeg. I og med at den blir jo kortere når man går ned i størrelse også, og jeg tror jeg trenger hvertfall xs i vesten. For den er vel litt stor i størrelsen eller? Bruker S til vanlig.

Jeg kan ikke si jeg syntes den er stor i størrelsen. Ihvertfall ikke sammenlignet med Berra f.eks. Anbefaler deg å prøve dem i en butikk (du kan jo kjøpe et annet sted om du ønsker)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, lurer på om Motivation går greit, jeg. I og med at den blir jo kortere når man går ned i størrelse også, og jeg tror jeg trenger hvertfall xs i vesten. For den er vel litt stor i størrelsen eller? Bruker S til vanlig.

Helt normale i størrelsen. Bruker M til vanlig, og M i vesten. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg synes den er litt stor i størrelsen. Jeg bruker vanligvis S, men har XS i motivation-vest og har plass til tjukk genser og tjukk jakke under :)

Jeg er 165 høy og synes vesten er mer enn lang nok til meg, så jeg vil anbefale deg å prøve den hvis du er redd for at den blir for lang @Mackencie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får egentlig ikke prøvd den. Bor mange timer unna alt av butikker som fører sånt.

Åh, dette var vanskelig...

Sjekk produsentens måletabell, og skulle du allikevel ende opp med feil str så får du jo også byttet ting som er kjøpt i nettbutikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...