Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kristiansand 14-15 mars 2015


Tøfflus
 Share

Recommended Posts

Ingen tråd ennå altså? Var det bare jeg som var der og ble fornøyd *fnis*

Jorra, målet mitt var en exc på Laffen og et øøøørliiiite håp om cert på Mocca.

Hvordan det ble? Laffen fikk sin exc han, og jeg var fornøyd. Så fikk han CK og jeg var ennå mer fornøyd. Så klina "lille" skrangleverket til med beste hannhund og CERT og vips var han fullcertet for han dro jo til med CERT og BH-3 forrige helg på Leto. Hannen bak fikk CACIB siden Laffen stilte i junior. Så var det Mocca-schmokka sin tur og jaggu dro hun i land CERT hun også, og derved N UCH, og BT-2. Res.CACIB fikk hun også, men siden beste tispe allerede er C.I.B. blir det CACIB på henne.

Som om ikke dette var nok, Laffen tøyset og tullet seg foran i BIR/BIM (pen dame bak må vite), dommer sendte oss nok en runde rundt og brått sto jeg der med den rød/gule BIR-rosetten. Uæææææ, min "lille" Laff skulle i gruppefinale!! Han gikk som en kule inn og frem og tilbake, men da han skulle springe hele runden alene uten de andre tok lekelysten over og vi tøyset oss rundt. Men hallo da, han syntes dette var gøy og det skal han jaggu få lov til, så jeg tøyset tilbake og vi surret oss tilbake på plassen vår. Vi ble plukket ut til short-listen, men så stoppet det der. Og det er helt ok, han er bare 16 mnd og de andre vi møtte er drevne hunder som har stått der både en og fem ganger før.

Tenk, man ønsker seg en exc, gjerne med CK, og får HELE pakka, erre muli' :D

*og joda, tårene viste seg i all sin sjarm der jeg sto og så rimelig teit ut med fanget fullt av fine rosetter*

  • Like 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det var en rimelig morsom utstilling. Super trivelig, faktisk.

Det var 14 gårdshunder påmeldt for dommer Johan Juslin.

Tipper det var MANGE der som fikk sjokk i helgen :P
3 excellent, 3 Sufficient, 3 good, 4 Very good.

Utrolig nøye, og hyggelig dommer. Han viste AKKURAT hva han ville ha, og han trakk for rasetypiske feil - ting vi sliter med på rasen, noe som er KJEMPE positivt. Jeg gikk selv ut med stor smil om kjeften og VG på champion tispen min - det er ikke ofte du opplever sånt :P

Vi hadde med oss 6 hunder.

Willy - VG
Dabba - Good
Nutti - VG
Lulu - BIR - med CERT og ny norsk champion :D:D:D
Bolla - 2 BTK - med en helt utrolig kritikk!!!!
Tasle - VG

Vi fikk det certet vi reiste etter, så vi var strålende fornøyde - det var så ufattelig fair det han trakk de andre for, du kjente igjen din egen hund i kritikken, og siden det er sjeldent, så er det kjempe verdsatt fra min side, uavhengig av farge på sløyfen :)
Vi fikk også utrolig mye skryt av ringsekritæren for at vi hadde ett så inkluderende og trivelig miljø, sånt er alltid KJEMPE moro å høre :)

MÅ bare legge ved kritikken til Bolla...

Utmerket type og helhet. Bra stil. Veldig korrekt hode. Tub formet kropp. Brede muskuløse lår. Bra poter. Bra bevegelser fra siden. Denne tispen representerer rasestandarden 100%

:shocked: :D :D :D :D :D :D :wub: :wub:

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Tøfflus!

Tusen takk :)

Utrolig nøye, og hyggelig dommer. Han viste AKKURAT hva han ville ha, og han trakk for rasetypiske feil - ting vi sliter med på rasen, noe som er KJEMPE positivt. Jeg gikk selv ut med stor smil om kjeften og VG på champion tispen min - det er ikke ofte du opplever sånt :P

For en flott innstilling :)

Og for en super kritikk, den hadde jeg levd lenge på :D

Glemte legge ved kritikken til Laffen, jeg "døde" litt av den altså:

"first class quality, powerful male, masculin head with correct expression, exc harmony to body, corr topline, powerful loin, well balanced front & rear angulation, typical movement, corr coat, well pigment, lovely handling"

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott innstilling :)

Og for en super kritikk, den hadde jeg levd lenge på :D

Det er lett å se seg blind på sine egne hunder, og det er ikke alle feil som er lette å se på egne hunder, somregel så går jeg i ringen med mine egne hunder, og får dermed ikke sett bevegelsene på dem selv, sånn er det jo for alle andre også. Jeg tror og håper at flere i fremtiden blir mer obs på dårlige fronter på rasen, vi sliter virkelig med albuer, og selv om gårdshunden ikke skal ha flashy bevegelser, så skal de ikke være rullende eller padlende, og jeg syns det er fantastisk at dommeren som har fulgt rasen så lenge faktisk trekker såpass kraftig på ting han VET er gjennomgående feil på rasen, KANSKJE det er litt lettere å se for andre også at fronten faktisk er ett problem på rasen vår :P

Ellers så tenker jeg at resultater er resultater, gode eller dårlige, den dommeren, den dagen og dommerens personlige preferanse. Det er ikke verdens undergang å få en good eller very good, hvis dommeren faktisk kan vise til noe reelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tråd ennå altså? Var det bare jeg som var der og ble fornøyd *fnis*

Jorra, målet mitt var en exc på Laffen og et øøøørliiiite håp om cert på Mocca.

Hvordan det ble? Laffen fikk sin exc han, og jeg var fornøyd. Så fikk han CK og jeg var ennå mer fornøyd. Så klina "lille" skrangleverket til med beste hannhund og CERT og vips var han fullcertet for han dro jo til med CERT og BH-3 forrige helg på Leto. Hannen bak fikk CACIB siden Laffen stilte i junior. Så var det Mocca-schmokka sin tur og jaggu dro hun i land CERT hun også, og derved N UCH, og BT-2. Res.CACIB fikk hun også, men siden beste tispe allerede er C.I.B. blir det CACIB på henne.

Som om ikke dette var nok, Laffen tøyset og tullet seg foran i BIR/BIM (pen dame bak må vite), dommer sendte oss nok en runde rundt og brått sto jeg der med den rød/gule BIR-rosetten. Uæææææ, min "lille" Laff skulle i gruppefinale! Han gikk som en kule inn og frem og tilbake, men da han skulle springe hele runden alene uten de andre tok lekelysten over og vi tøyset oss rundt. Men hallo da, han syntes dette var gøy og det skal han jaggu få lov til, så jeg tøyset tilbake og vi surret oss tilbake på plassen vår. Vi ble plukket ut til short-listen, men så stoppet det der. Og det er helt ok, han er bare 16 mnd og de andre vi møtte er drevne hunder som har stått der både en og fem ganger før.

Tenk, man ønsker seg en exc, gjerne med CK, og får HELE pakka, erre muli' :D

*og joda, tårene viste seg i all sin sjarm der jeg sto og så rimelig teit ut med fanget fullt av fine rosetter*

Hvor mye var det du betalte dommeren igjen, sa du??? :lol:

Grattis så mye med storeslem og full pakke altså :D. Så himla moro!!

Yasmine stilte i unghundklassen i Kristiansand, i håp om å kanskje hanke i land et CACIB siden hun ikke fikk konkurrert om CERT. Hun vant klassen sin med EXC og CK - ikke så vanskelig siden hun var alene :lol:. I BTK ble hun 2. btk med res. CACIB. Det hadde vi jo ikke bruk for da, og siden hunden på første plass ikke er int ch så får vi det ikke i posten heller :D. Jaja, vi fikk med oss noen poeng til mestvinnerlista da, men den blir vel neppe tellende i konkurransen. Men hunden bak oss fikk certet og ble champion, så det var noen som var hoppende glade i hvert fall :).

Her er Yasmines kritikk fra dommer Rodi Hübenthal:

"Feminin, meget velbygget. Korrekte proporsjoner, typisk hode. Meget bra hals og overlinje. Bra bryst. Korrekt vinklet. Beveg seg meget bra. Bra pels".

Edit: Et lite bilde må vi vel også ha.. tatt dagen før utstillingen :)

10854461_1065931516767390_77927510160146

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok turen ned for å prøve på Storcertet med Frost.

Han har de små så trengte et stort et og så er det bare å stille når han er over 2 år?

Vi hadde håp om certet, men visste at det ville være stor konkurranse med 22 påmeldte hunder.

Rita handlet Frost supert og han gikk ut av ringen som beste hann med cert, cacib og BIM☺️

For en super helg altså.

Han fikk følgende kritikk av dommer Bo Skalin:

Herlig hann. Rett type. V. Hode m bra uttrykk. Kompakt kropp. B. hals. Lagomt v fram/bak.

Mykcet lovande

post-13319-0-13362800-1426530606_thumb.j

post-13319-0-84785100-1426530621_thumb.j

post-13319-0-42559600-1426530630_thumb.j

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Tøfflus! Kjempegøy, og det var så fint det bildet på FB :D

Tusen takk og ja, bildet er superfint, men handleren kunne kanskje tatt seg bittelitt bedre ut så man sto i bedre stil til et vakkert skrangleverk *fnis*

GRATTIS Tøfflus! :D:D

Tusen takk :) Var nok tutingen deres på vei nedover som gjorde susen *flirer*

Hvor mye var det du betalte dommeren igjen, sa du??? :lol:

Grattis så mye med storeslem og full pakke altså :D. Så himla moro!

Tja, hva var det vi ble enige om mon tro..

Tusen takk :)

Grattis også til alle dere andre både med fine resultater og fornøyde hunder/eiere/handlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte ikke, men fikk igjen sett og tatt på og skrevet litt om en del hunder, veldig morsomt det også. :) Prata med koselige folk fikk jeg også gjort. Eneste jeg ikke rakk var å klå på valper som var på utsiden, men når jeg fikk hoppe med på colliene kunne jeg ikke takke nei.
@RTL du hadde vel et par hunder til med? :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte ikke, men fikk igjen sett og tatt på og skrevet litt om en del hunder, veldig morsomt det også. :) Prata med koselige folk fikk jeg også gjort. Eneste jeg ikke rakk var å klå på valper som var på utsiden, men når jeg fikk hoppe med på colliene kunne jeg ikke takke nei.

@RTL du hadde vel et par hunder til med? :P

Glemte aussiene :P

Fresco fikk excellent og en fin fin kritikk :) Lille frk blå fikk en VG - men en grei kritikk likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11044601_10152964299309039_3923002790779

Veldig, veldig fornøyd med Oliver :D

På NKK Kristiansand ble vi slått av største oppdretteren i Norge som fikk sin 99. (!!) champion fra eget oppdrett, og danmarks største oppdretter med en av sine stjerner. Stod igjen som 3. beste hannhund med CK og en helt OK kritikk for en meget fargeglad Dan Ericsson :)

På søndagens spesial slo lille gull til og fikk Exc., CK, "cert" (sløyfen tok vi, men han er fullcertet på små), BIR og BIS 4 :jump: Lille babyen min :wub:

"Maskulin hannhund med rasetypisk hode, korrekt bitt. Vakker hals i setning, utmerket forbryst, utmerket kryss, knevinkler og benstamme. Rører seg vegvinnende, utmerket pelskvalitet. Trivelig temperament!"

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...