Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens store Reisetråd!


Enits
 Share

Recommended Posts

Jeg funderer på å ta en helg i London i slutten av mars. Har ikke vært der på tretten år, så det kunne vært artig å få til. Buss koster bare ti pund hver vei, men tar rundt ni timer, så vurderer å koste på meg tog i stedet. Ellers skal jeg reise litt rundt i Skottland i løpet av april og mai. :) Har lyst til å se mer av The Highlands og besøke noen øyer. Isle of Skye og Hebridene for eksempel.

Noen venner av meg snakket om å ta en tur til New York i høst. Det hadde vært amazing! Men spørs om vi har råd. Jeg funderer også på hva jeg skal gjøre med de to-tre siste ukene av august. Kanskje få med ei venninne på en liten interrailtur? Dra hjem til Trøndelag? Dra på sommerskoleworkshop i Helsinki eller Wien? Reise til ei gresk øy? Besøke Italia igjen? Mange muligheter! Synd disse mulighetene stort sett innebærer bruk av penger. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 581
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg nettopp bestilt meg tur til Isle of Barra! Flyr opp og lander på en flyplass hvor flystripa er en strand. Skal være der fire netter og tar ferge tilbake til fiskebyen Oban og tog derfra ti

Isle of Barra. Jeg hadde en så utrolig fin tur!

Har bestilt flybilletter til bryllupsreisen i November Ble Sas denne gangen når norwegian er så treig Hva er dine reiseanbefalinger? Hvor har du vært? hvor vil du tilbake til? La oss få en

Posted Images

Vi driver og planlegger seiltur i Kroatia i april/mai. Har noen gjort dette før og har noen tips? Eller vært i Kroatia på den tiden av året? Er det helt tullete å håpe på shortsvær i april....? Jeg vil helst reise i mai for å få litt sommerfølelse, men det er ikke sikkert passer for de andre i reisefølget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MegaMarie og @HeleneFS - Ibiza er helt nydelig, dere bare MÅ dra dit! Gamlebyen er fantastisk, dere kan leie bil og kjøre rundt og se på sitronplantasjene (vanvittig vakkert med de grønne trærne og gule fruktene mot den knallrøde jorda), shoppe på hippiemarkedene (når jeg dør er det sånn min himmel ser ut) og drikke drinker på de kuleste loungene som finnes! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MegaMarie og @HeleneFS - Ibiza er helt nydelig, dere bare MÅ dra dit! Gamlebyen er fantastisk, dere kan leie bil og kjøre rundt og se på sitronplantasjene (vanvittig vakkert med de grønne trærne og gule fruktene mot den knallrøde jorda), shoppe på hippiemarkedene (når jeg dør er det sånn min himmel ser ut) og drikke drinker på de kuleste loungene som finnes! :)

Åå, nå vil jeg ihvertfall dra :D :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver og planlegger seiltur i Kroatia i april/mai. Har noen gjort dette før og har noen tips? Eller vært i Kroatia på den tiden av året? Er det helt tullete å håpe på shortsvær i april....? Jeg vil helst reise i mai for å få litt sommerfølelse, men det er ikke sikkert passer for de andre i reisefølget.

Jeg var i Kroatia (Pula) i begynnelsen av april i fjor, og da var det i hvert fall shortsvær på dagtid. Veldig behagelig sommertemperatur, sånn helt akkurat passe varmt. Utover kvelden ble det imidlertid ganske kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Kroatia (Pula) i begynnelsen av april i fjor, og da var det i hvert fall shortsvær på dagtid. Veldig behagelig sommertemperatur, sånn helt akkurat passe varmt. Utover kvelden ble det imidlertid ganske kaldt. 

Hurra! Da ser jeg ikke så mørkt på det å reise da allikevel. Gjør ingenting om det blir kaldt på kvelden så lenge vi får litt sommerfølelse på dagen liksom :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar til Dubai snart! :D Bare ikke den eventuelle streiken ødelegger for oss! Vi var der for to år siden og det gav virkelig mersmak.

Jeg synes det var fint å bare være der, se på folkene og ta inn stemningen. Så multikulturelt! Veldig fasinerende :)

(PS. Jeg orker ikke diskutere hvorvidt det er bra å støtte Dubai og voldtektsaken og alt det der)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er reisesyk! I fjor var jeg i Florida på denne tiden (fantastisk), og senere på året i Krakow. Jeg elsker Krakow!! Fantastisk by på alle måter. I år har jeg ingen reiseplaner. Jeg skulle gjerne tatt en kjøretur oppover i landet, dratt innom venner og familie og hatt med hundene, men tror ikke jeg får noe særlig ferie :/ får leve på denne tråden heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australia. Ingen over ingen ved siden :sleep: SÅ mye å se der. På ett år ble jeg bare enda mer sulten å oppdage dette fantastiske landet.

Ellers har jeg fryktelig lyst til å reise til:
- Maldivene - Skal være helt magisk å dykke i, masse manta rays og andre ting

- Ningaloo Reef (Australia): Verdens beste sted å se hvalhai på

- Azorene: Spermhval!!

- Tonga: Eneste stedet i verden hvor det er lov å snorkle med knølhval.

-

Egentlig alle steder som er bra dykkesteder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestilt biletter til Island :)

Icelandair var irriterende trege til å legge ut biletter for august kjente jeg, men det endte med å koste 6 tusen for 2 voksne og 1 barn der ( direkteflyvning ) , mot 12 Tusen hos nnorwegian ( innom Bergen) så det var verdt ventingen.

Sambo har fått ansvaret for hytte og leiebil.

Vi gleder oss!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange dagene til guttungen og jeg drar til England og Crufts.
Skal bo 2 netter i Birmingham før vi tar en siste natt i London.
Gleder oss kjempe masse. Jeg gleder meg spesielt til Crufts, men også til en dag i London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg funderer på å ta en helg i London i slutten av mars. Har ikke vært der på tretten år, så det kunne vært artig å få til. Buss koster bare ti pund hver vei, men tar rundt ni timer, så vurderer å koste på meg tog i stedet. Ellers skal jeg reise litt rundt i Skottland i løpet av april og mai. :) Har lyst til å se mer av The Highlands og besøke noen øyer. Isle of Skye og Hebridene for eksempel.

Bor du i Skottland? Familien min var på Hebridene for to år siden, de storkoste seg. De seilte ned, og hadde knallvær hele turen. Jeg reiste ned og var med på Orknøyene, Fair Isle og Shetland. Om du har muligheten er virkelig øyene rundt Skottland fantastiske. Fair Isle er jo ikke noen turistplass. Man trenger ikke mer enn en dag for å se hele øya, men jeg synes det var et høydepunkt på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i Skottland? Familien min var på Hebridene for to år siden, de storkoste seg. De seilte ned, og hadde knallvær hele turen. Jeg reiste ned og var med på Orknøyene, Fair Isle og Shetland. Om du har muligheten er virkelig øyene rundt Skottland fantastiske. Fair Isle er jo ikke noen turistplass. Man trenger ikke mer enn en dag for å se hele øya, men jeg synes det var et høydepunkt på turen.

Ja, er på utveksling i Glasgow dette semesteret. :) Foreldrene mine kommer ned en ukes tid i mai/juni, så jeg skal reise litt rundt med dem. Vi får se hva vi prioriterer da. Jeg tør ikke å kjøre bil på feil side av veien, så jeg er avhengig av å reise kollektivt. :P Men jeg har fri nesten hele april, så da har jeg tid til å komme meg et stykke unna med tog/buss/båt og er ikke avhengig av at det må være dagsturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen Dubai på oss :icon_cry: Vi ble begge skikkelig slått ut av influensaen, men i tillegg ble vi rammet av streiken, så vi hadde ikke kommet oss ut av byen en gang. Til og med Oslo-Dubai ble kanselert. Så den turen får vi ta senere en gang.

Nå snakker vi om å ta en vårtur, sånn i begynnelsen av mai. Har dere noe forslag til hvor? Vi har vært på Kreta, i Krakow (flott by!), Stockholm, Split/Korcula og litt rundt omkring i Øst Europa. Vi har ikke helt bestemt oss for om vi vil ha sol og varme eller om vi vil til en by og ha opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestilt biletter til Island :)

Icelandair var irriterende trege til å legge ut biletter for august kjente jeg, men det endte med å koste 6 tusen for 2 voksne og 1 barn der ( direkteflyvning ) , mot 12 Tusen hos nnorwegian ( innom Bergen) så det var verdt ventingen.

Sambo har fått ansvaret for hytte og leiebil.

Vi gleder oss!

Åååå så gøy! :D

*ønske seg bildetråd....*

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen Dubai på oss :icon_cry: Vi ble begge skikkelig slått ut av influensaen, men i tillegg ble vi rammet av streiken, så vi hadde ikke kommet oss ut av byen en gang. Til og med Oslo-Dubai ble kanselert. Så den turen får vi ta senere en gang.

Nå snakker vi om å ta en vårtur, sånn i begynnelsen av mai. Har dere noe forslag til hvor? Vi har vært på Kreta, i Krakow (flott by!), Stockholm, Split/Korcula og litt rundt omkring i Øst Europa. Vi har ikke helt bestemt oss for om vi vil ha sol og varme eller om vi vil til en by og ha opplevelser.

Litt OT men samtidig... Dere fikk alle penger tilbake hos Norwegian? Direkte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen Dubai på oss :icon_cry: Vi ble begge skikkelig slått ut av influensaen, men i tillegg ble vi rammet av streiken, så vi hadde ikke kommet oss ut av byen en gang. Til og med Oslo-Dubai ble kanselert. Så den turen får vi ta senere en gang.

Nå snakker vi om å ta en vårtur, sånn i begynnelsen av mai. Har dere noe forslag til hvor? Vi har vært på Kreta, i Krakow (flott by!), Stockholm, Split/Korcula og litt rundt omkring i Øst Europa. Vi har ikke helt bestemt oss for om vi vil ha sol og varme eller om vi vil til en by og ha opplevelser.

Kjipt at det ikke ble Dubai-tur.

Jeg anbefaler Berlin hvis dere ikke har vært der. Mangfoldig og spennende by!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen Dubai på oss :icon_cry: Vi ble begge skikkelig slått ut av influensaen, men i tillegg ble vi rammet av streiken, så vi hadde ikke kommet oss ut av byen en gang. Til og med Oslo-Dubai ble kanselert. Så den turen får vi ta senere en gang.

Nå snakker vi om å ta en vårtur, sånn i begynnelsen av mai. Har dere noe forslag til hvor? Vi har vært på Kreta, i Krakow (flott by!), Stockholm, Split/Korcula og litt rundt omkring i Øst Europa. Vi har ikke helt bestemt oss for om vi vil ha sol og varme eller om vi vil til en by og ha opplevelser.

Har hørt mye bra om Berlin! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men samtidig... Dere fikk alle penger tilbake hos Norwegian? Direkte? :)

Vi blir å få det, men ikke alt siden noe er avbestillingsforsikring. Men vi tar det pga sykdom og ikke pga streiken.

Kjipt at det ikke ble Dubai-tur.

Jeg anbefaler Berlin hvis dere ikke har vært der. Mangfoldig og spennende by!

Veldig kjipt! Spesielt når jeg ser ut på sluddet og vinden utenfor og vet at jeg kunne vært i sola akkurat nå... Men, men, det får bli en annen gang!

Berlin, ja! Har hørt flere skryte av byen. Skriver den opp på lista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er bra med Berlin?

Jeg hører aldri godt etter men det er utfra tilbakemeldingene en by som har alt :) Både shopping, historie, kultur osv :) Alle de jeg kjenner som har vært i Berlin skal definitivt tilbake, den biten har jeg fått med meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va der forrige helg, du kan se bilda på fb :P

Ja, stemme, du va jo der no, ska se på bildan! :) Likte du deg der?

Jeg hører aldri godt etter men det er utfra tilbakemeldingene en by som har alt :) Både shopping, historie, kultur osv :) Alle de jeg kjenner som har vært i Berlin skal definitivt tilbake, den biten har jeg fått med meg :P

Hehe, det er omtrent sånn jeg bruker å få med meg jeg også :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...