Gå til innhold
Hundesonen.no

Hermetisk våtfor - utløpsdato


Tabris
 Share

Recommended Posts

Ozu går jo nå på slankemat, og det viser seg at en i treningsgjengen har tre store bokser med våtfor i den slankeserien som jeg kan få. Det vil være perfekt som ekstra godis på trening.

Problemet er at hun kjøpte disse for to år siden, og utløpsdatoen er i morgen. Det er jo hermetikk, som skal tåle lang lagringstid. Samtidig er det jo våtfor.

Hva mener dere? Er dette noe dere vil gitt hunden? Dvs at jeg bruker det som godibter de kommende ukene, og at det vil være noen uker på "overtid"?

Jeg tenkte også kanskje ringe inn til dyreklinikken i morgen og spørre hva de mener, men vil høre om dere har noen erfaringer med dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det lukter dårlig eller man ser mugg e.l. så hadde det ikke bekymret meg. Og jeg ser ikke for meg at noe med så lang holdbarhet blir dårlig over natten akkurat, oftest er det jo lenge innenfor faresonen. Se feks på egg som har rundt en mnd holdbarhetsdato på merkingen men som i realiteten gjerne holder mange mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozu går jo nå på slankemat, og det viser seg at en i treningsgjengen har tre store bokser med våtfor i den slankeserien som jeg kan få. Det vil være perfekt som ekstra godis på trening.

Problemet er at hun kjøpte disse for to år siden, og utløpsdatoen er i morgen. Det er jo hermetikk, som skal tåle lang lagringstid. Samtidig er det jo våtfor.

Hva mener dere? Er dette noe dere vil gitt hunden? Dvs at jeg bruker det som godibter de kommende ukene, og at det vil være noen uker på "overtid"?

Jeg tenkte også kanskje ringe inn til dyreklinikken i morgen og spørre hva de mener, men vil høre om dere har noen erfaringer med dette også.

Jeg ville ikke nølt med å bruke noe et par uker på overtid når best-før-datoen er over to år etter produksjonsdatoen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips, da bruker jeg dem hvis de ikke er tydelig dårlige. :)

Ellers vil jeg tro at "ordentlige" bokser (som ikke har en åpner festet på lokket) holder seg lenger enn de nyere boksene med en slik åpner - som jeg antar disse har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips, da bruker jeg dem hvis de ikke er tydelig dårlige. :)

Ellers vil jeg tro at "ordentlige" bokser (som ikke har en åpner festet på lokket) holder seg lenger enn de nyere boksene med en slik åpner - som jeg antar disse har.

Er det tett, så er det tett :) Så type boks har evt bare noe å si for muligheten til skader/punktering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får en boks i ny og ne, og de gikk ut i 2010 :P Som de andre sier; så lenge boksen er hel og ikke bulket så skal det gå helt fint :) Har selv spist hermetikk som har vært flere år over utløpsdato, og har ikke merket forskjell på smak, og heller ikke blitt dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...