Gå til innhold
Hundesonen.no

Langtidspass av snill og god Labbe


Lunatic
 Share

Recommended Posts

Etter veldig mye om og men, fram og tilbake, har jeg bestemt meg for å prøve å finne noen som kan langtidspasse Luna. Jeg vil helst ikke gå inn på detaljer, det ligger mye utrolig mye tanker bak, og selv om avgjørelsen er j*** å ta, så tror jeg at det, akkurat nå, er det beste.

  • Tanken er å få noen til å passe henne i alt fra 3-6 mnd.

Hun er en relativt ukomplisert 3-årig hund som bare er god og snill. Veldig glad i barn, mennesker og andre hunder. Innkallingen er relativt ikke-eksisterende med mindre man har godbiter (tørrfor funker fett) i lomma. Hun er en kronisk bæsjespiser, noe som kan være slitsomt på tur.

Hun er veldig kul å trene inne, men ute så skal hun helst suse rundt i sin egen boble.

Luna er som sagt en tvers igjennom god hund. Hun er sær som få, rar og utrolig sjarmerende.

Det er veldig veldig tungt å sette henne bort, for jeg elsker den hunden over alt på jord, men akkurat nå trenger jeg bare å få ting litt på avstand. Så hvis du har lyst, eller kjenner noen som har lyst til å passe en utrolig god hund: Rop ut!

:wub:

10665978_10205392779087200_4404717551425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Næmmen! Er det ikke du som nettopp har kjøpt deg en annen hund da?

Jeg kan spre ordet, jeg kjenner alltids til noen pensjonister som trenger hund, men dersom det grunner i dårlig kjemi med ny hund må det opplyses om, og samtidig også om du har planer om å omplassere henne permanent. På så lang tid rekker jo mennesker å bli veldig glade i dyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen! Er det ikke du som nettopp har kjøpt deg en annen hund da?

Jeg kan spre ordet, jeg kjenner alltids til noen pensjonister som trenger hund, men dersom det grunner i dårlig kjemi med ny hund må det opplyses om, og samtidig også om du har planer om å omplassere henne permanent. På så lang tid rekker jo mennesker å bli veldig glade i dyrene.

Jo, det stemmer det. Glemte å presisere at det her faktisk er noe som ikke har kommet brått etter at Nyx kom i hus. Jeg har gått og tenkt en del på det lenge før valpis var planlagt..

Det er ikke kjemien dem imellom, de er bestiser, det går mer på meg. Vi kræsjer rett og slett litt, og akkurat nå er livet litt vanskelig, så jeg trenger som sagt å få alt på litt avstand. Planen pr nå er ikke å omplassere henne, bare få en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lunatic

Jeg kan videreføre dette til min mor. Hun har en 2-årig labrador fra før som dessverre har svak C på albuene, noe som gjorde vårens valpeplaner uaktuelt. Vi (da jeg bodde hjemme) hadde tidligere i min barndom oppdrett på labrador og alt fra 1 til 15 (!) boende hjemme da ene tispa fikk 12 valper :) God erfaring med rasen, alt fra matvraket til utbryterkongen.

Amanda, som hun heter, går fint med min Ludvig, men ser at hun savner selskap på daglig basis. Hun kjeder seg, rett og slett. De har hytte på fjellet ved Trysil samt hytte i Sverige, så vil nok tro at et pass og ormkur for innreise til Sverige må kunne ordnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så gode alle sammen :wub:

@Lunatic

Jeg kan videreføre dette til min mor. Hun har en 2-årig labrador fra før som dessverre har svak C på albuene, noe som gjorde vårens valpeplaner uaktuelt. Vi (da jeg bodde hjemme) hadde tidligere i min barndom oppdrett på labrador og alt fra 1 til 15 (!) boende hjemme da ene tispa fikk 12 valper :) God erfaring med rasen, alt fra matvraket til utbryterkongen.

Amanda, som hun heter, går fint med min Ludvig, men ser at hun savner selskap på daglig basis. Hun kjeder seg, rett og slett. De har hytte på fjellet ved Trysil samt hytte i Sverige, så vil nok tro at et pass og ormkur for innreise til Sverige må kunne ordnes.

Det høres jo kjempebra ut! Det er bare å si det videre, og send meg gjerne en PM om det skulle være aktuelt.

Hun har ikke pass pr nå, men det kan jeg jo selvfølgelig skaffe hvis det trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...