Gå til innhold
Hundesonen.no

Joggebelte/magebelte


Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er også superfornøyd med mitt Baggen-belte! Synes det er så spesielt at denne typen utstyr ofte kalles "magebelte", for ingen vil vel ha det oppi livet sånn at det er korsryggen som får rykket nå

Ja, var båndet mellom hund og menneske jeg tenkte på

Baggen har innebygd demping, så her brukar eg alle slags kobbel:)

Hvilken type bånd bruker folket til beltene sine? Vær gjerne spesifikk :)

Tenker du på som feste mellom belte og hund? Isåfall har jeg brukt sånn vanlig fra Kennel, men nå om dagen bruker jeg Non-Stop sitt strikkbelte (ettersom det ikke er strikk i Non-Stop hoftebeltet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på som feste mellom belte og hund? Isåfall har jeg brukt sånn vanlig fra Kennel, men nå om dagen bruker jeg Non-Stop sitt strikkbelte (ettersom det ikke er strikk i Non-Stop hoftebeltet).

Ja, var båndet mellom hund og menneske jeg tenkte på :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.hundepoter.no/products/kennel-equip-turbelte

Jeg har dette, og er superfornøyd :)

Hvordan er tykkelsen på dette i forhold til Baggen sitt? Baggen blir for tykt og klumpete for meg (for varmt om sommer/vår/høst) Om jeg løper med Baggen i litt terreng er det umulig å holde det på plass. Det er så bredt foran over låret at når du løfter beinet mere enn asfalttramping skyves Baggen opp til under armene. Skulle gjerne hatt noe nettere med samme løsningen til kobbel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er tykkelsen på dette i forhold til Baggen sitt? Baggen blir for tykt og klumpete for meg (for varmt om sommer/vår/høst) Om jeg løper med Baggen i litt terreng er det umulig å holde det på plass. Det er så bredt foran over låret at når du løfter beinet mere enn asfalttramping skyves Baggen opp til under armene. Skulle gjerne hatt noe nettere med samme løsningen til kobbel

Syns i grunn dette er mindre tykt og mindre stivt enn Baggen sitt belte. Jeg prøvde begge deler, og valget falt på dette. Jeg er som sagt veldig fornøyd med mitt, og har på det meste hatt 2 hunder med totalvekt på 65 kg som har trekt i dette beltet, uten problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hvordan er tykkelsen på dette i forhold til Baggen sitt? Baggen blir for tykt og klumpete for meg (for varmt om sommer/vår/høst) Om jeg løper med Baggen i litt terreng er det umulig å holde det på plass. Det er så bredt foran over låret at når du løfter beinet mere enn asfalttramping skyves Baggen opp til under armene. Skulle gjerne hatt noe nettere med samme løsningen til kobbel

Da kjøper du beltet du vil ha, og så kjøper du festeordningen for kobbel som hører til baggenbeltet separat og setter det på det beltet du liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Non-Stop trusa vinterstid http://www.non-stopdogwear.no/nsdw/Produkter/Kjoereutstyr/Comfort-trekkbelte2 når jeg går på ski eller kjører spark. Om sommeren bruker jeg dette http://www.non-stopdogwear.no/nsdw/Produkter/Kjoereutstyr/Trekking-belte

Forskjellen ligger i kroken foran, på trusa kan jeg raskt kople fra strikken om jeg trenger det og på det andre beltet er det en låsefunksjon som gjør at strikken henger der den skal uansett om strikken er stram eller ikke.

Edit: tror jeg ønsker med Zero DC sitt :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type bånd bruker folket til beltene sine? Vær gjerne spesifikk :)

(eller skal jeg si kobbel? bindeleddet mellom hund og menneske hvertfall :D )

Mine trekker ganske mye i forhold til relativ lav vekt (16-17 kg ca.)

Til beltet med x1 demping bruker jeg baggen sitt kobbel med strikk (2m). Til beltet med x2 demping bruker vi enten nylonkobbelet fra baggen (2.20 m) eller evnt skinnkobbel (1.80 m).

Jeg liker ikke kobbel med masse ringer og kroker på så da begrenser utvalget seg noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Baggen-belte før, men syntes det ble for tungt og klumpete, så kjøpte dette fra Howling Dog Alaska og er veldig fornøyd. Merker knapt at jeg har det på! Til det beltet bruker jeg som oftes et tynt lærbånd, men jeg har også et MR-kobbel jeg bruker masse både med og uten belte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er dei lagt ut, beltet er en god del lettare og "enklare" enn Baggen sitt. Mi litt unøyaktige kjøkkenvekt viste 344 gram, inkludert vannskåla og veska. Ser for meg at dette blir det nye gå/jogge-beltet mitt. Fjæringa er ikkje like god som Baggen, men litt er der jo:)
http://utstyrtilhund.no/butikk/nyheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

No er dei lagt ut, beltet er en god del lettare og "enklare" enn Baggen sitt. Mi litt unøyaktige kjøkkenvekt viste 344 gram, inkludert vannskåla og veska. Ser for meg at dette blir det nye gå/jogge-beltet mitt. Fjæringa er ikkje like god som Baggen, men litt er der jo:)

http://utstyrtilhund.no/butikk/nyheter

Men det har ingen ting som hindrer det i å skli opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Jeg har Baggen refleks X2, med stropper som går mellom beina (hvis ikke så holder ikke beltet seg på hoftene, da sklir det opp i livet på meg).

Syntes at beltet er bra, men ble litt overasket over at jeg måtte bytte strikken før jeg hadde hatt beltet i et år. Strikket tålte ikke en veldig trekkvillig husky over 4-5 mnd, men funker bra på BCen min på 30 kg.

Bruker Nonstop sitt "strong kobbel" på 2 meter når jeg går med hunden i beltet.

*Har også Nonstop sitt trekkbelte (ikke trusen), og den er også veldig bra. Ikke like god/behagelig som Baggen sitt. Syntes at stroppene på baggen sitt beltet er bedre plassert enn det nonstop sine stropper er. når man går i oppoverbakke (og hunden trekker) så blir stroppene på nonstop beltet bratt opp i underlivet mye mer enn det det gjør med baggen beltet.

Baggen beltet er jo dobbelt så dyr (omtrent) som Nonstop sitt belte, så har sikkert litt med saken å gjøre.

Når jeg bruker nonstop sitt belte bruker jeg kobbel med strikk fra nonstop.

*Har også hatt belte fra kennel, men det likte jeg over hode ikke. Ikke var det stropper på beltet, og kroken for å feste båndet i var ubrukelig med mindre hunden gikk konstant i trekk. Opplevde flere ganger at båndet hoppet av, og endte med å bruke karabinkrok for å ikke miste båndet.

* Prøvde for en stund tilbake trekkbeltet som Troll-hundefor har. Det beltet syntes jeg var ganske greit. Fin pris, og minner mye om det fra nonstop, bare uten stropper mellom beina.

Personlig så liker jeg ikke trekkbelte uten stropper mellom beina. Det sklir opp på magen/livet. Med stropper så holder beltet seg på plass på hoften hele tiden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Har også Nonstop sitt trekkbelte (ikke trusen), og den er også veldig bra. Ikke like god/behagelig som Baggen sitt. Syntes at stroppene på baggen sitt beltet er bedre plassert enn det nonstop sine stropper er. når man går i oppoverbakke (og hunden trekker) så blir stroppene på nonstop beltet bratt opp i underlivet mye mer enn det det gjør med baggen beltet.

Baggen beltet er jo dobbelt så dyr (omtrent) som Nonstop sitt belte, så har sikkert litt med saken å gjøre.

Når jeg bruker nonstop sitt belte bruker jeg kobbel med strikk fra nonstop.

Og her har vi en av grunnene til at jeg anbefaler at man prøver seg frem til hva man liker. For på min kroppsform er Non-Stop sine stropper så godt som perfekte, mens Baggen sine ble ubehagelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Finnes det ett sted å få tak i magebelte for veldig runde folk? :sleep:

Jeg er veldig veldig overvektig og trenger magebelte så ryggen får slappa av med denne villstyringen jeg har på tur :<

Sjekk troll-hundefor (søk på "belte" i søkefunksjone på siden), de skal ha et belte i large om jeg ikke husker helt feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har grizzly fra zero DC og er superfornøyd med det. Bruker lårstroppene på vinteren og uten på sommeren. Har feste til kniven, overtrekksvotter og nakkeliner. Jeg kan ikke ønske mer ;)

Hvor får man kjøpt det?

Jeg har hatt Kennel i alle år, men nå ryker det straks, og da vurderer jeg å prøve noe nytt. Har vært fornøyd med kennel, men skulle gjerne hatt stropper på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei Jeg har en hund som er 2 år og Og jeg har følgende utfordringer med min hund.  - hun er ca. 2 - 3 kg for mye  - hun kan ha tendens til å klø  - hun spiser bæsj ute når vi går tur. Akkurat som hun går å leter  - hun er for tiden veldig opptatt av å stjele og søke etter mat - hun virker for tiden veldig stresset Nå bruker vi pure natural fra Musti. Jeg valgte en med kun lam for å se om det hjalp på kløen. Det synes jeg det har gjort. Men hun har blitt ekstrem til å spise bæsj ute når vi går tur, og ellers veldig stresset og matgal. Jeg lurer på om det kan ha sammenheng med foret? Er det noen som kan anbefale et for dere tror kan passe min hund, og om dere tror dette kan ha en sammenheng?  Det er en engelsk springer spaniel.     
    • Joda, men synes det var en rar kommentar, ingen andre fikk det.. Fått dårlige nyheter om gamla, første gang jeg har gammel hund- og det er vondt når de får aldersplager.
    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...