Gå til innhold
Hundesonen.no

Endring i gatehunder på FINN.no


Tekopp
 Share

Recommended Posts

Jeg har fått en mail som påstår at Mattilsynet hindrer folk å legge ut gatehunder på finn.no

Noen som vet noe mer om dette?

Jeg finner ikke info om denne endringen på finn sine sider eller mattilsynet, men det virker som om det er langt færre annonser for spanske gatehunder på finn sine sider nå enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når? Har ikke kikka der inne de siste dagene, men merket at etter "Torget"-kategorien ble gratis har det flommet over av de :P

Jeg vet ikke helt når, men så ingen de første ti sidene med "billighunder" til salgs på finn, så er nok trådt i kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner kun en gatehund fra Spania på finn og denne er allerede i Norge og selges fordi den ikke går sammen med hennes andre hund.

Synes å huske at jeg leste noe om dette på facebook. At finn nektet de å legge ut annonser som var videresalg av gatehunder.

Fant det i rettningslinjene. Under punkt 3. http://www.finn.no/finn/article/reglene_torget

FINN tillater salg av hunder importert fra Sverige. Ved forespørsel må annonsør kunne fremlegge registreringsnummer fra Jordbruksverket i Sverige. I tilfeller der hunden ikke er registrert må valpens mor sitt registreringsnummer kunne fremlegges. Salg av hunder importert fra andre land tillates ikke.
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer hvorfor de som har annonsert akitavalper fra Polen plutselig har fått seg bosted i Kr. Sand..

Og hvorfor labradorvalpene som bor i Ås "kan leveres med Rabiesvaksine til Oslo". Skjønte ingenting først når jeg leste den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra finn

"Hei!

Mattilsynet i Norge krever tillatelse fra de som ønsker å innføre hunder til Norge fra EU (unntatt Sverige) for å selge hunden i Norge.
http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/import_og_eksport_av_dyr/Kommersiell_import_av_kj_ledyr/kommersiell_innforsel_av_hund_katt_og_ilder_eldre_enn_3_maaneder_fra_eu_unntatt_sverige.7244

Vi har ingen måte å kontrollere slike tillatelser på, og har derfor valgt å ikke tillate annonsering av hunder som innføres fra EU (unntatt Sverige)."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...