Gå til innhold
Hundesonen.no

Aron, Taipa (drever) og Skills (stabijhoun)


Monikawt
 Share

Recommended Posts

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært på forumet i to måneder snart, og tenker det er på tide å lage en bildetråd for Aron Aron er født i mars 2014, så han er nå 8 måneder. Det er kjæresten min og meg sin lille gullgu

Bilder som ble tatt for noen dager siden. Herlig å løpe løs å herje i snøen!    

Da er siste tilskuddet i flokken kommet hjem, Næssgårdens Enter Sandman  til daglig blir det Skills. henta han i går kveld, og bilturen hjem gikk kjempebra! Klynka litt 3 første minuttene, derett

Posted Images

7 timer siden, Stine skrev:

Så flink han er, og pen :wub: Ister pleier de å ha i frysedisken på vanlige matbutikker :)

Takk! Er så klart helt enig :wub:   åå, da må jeg se etter det neste gang!

 

45 minutter siden, Lunatic skrev:

Han er skikkelig rarsøt :wub: kosete og god! Men jeg kommer ikke helt over hvor rare de er enda :P merkelige hunder, det der. Men han var veldig sjarmerende og søt :wub: 

Haha, jaa :wub:  mamma lo mye av han da han var liten, uproposjonert unghund gjorde det ikke akkurat bedre :lol: har ikke vært hjemme siden juni, så hun ler vel litt når hun ser han i jula igjen også :teehe: 

men ja, han er sjarmis til tusen :wub: du skulle hilst på han i en "normal" situasjon, da hadde du nok blitt mer sjarmert tenker jeg :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 8. januar 2016 kl. 12.05.14, *Kat84* skrev:

Herlige bilder :D

Takk :D 

 

________

Satte Aron på vekta i går, 19,8 kg!! :blink: Og kroppen er endelig fin, og ikke for tynn! :D 

Vi har jo slitt en del med å få opp vekta på han, og spesielt å holde vekta der! Ser ut til at vi endelig har funnet riktig fôr, han er fortsatt ikke lei av det iallefall og spiser godt! Litt spesielt at han klarer å gå opp i vekt på et "vanlig fôr", mens han såvidt klarte å holde vekta stabil på høyenergifôr. For et par måneder siden veide han 17,ettellerannet. Får håpe han fortsetter å fungere godt på dette fôret, og ikke blir lei av det! 

Spørs om vi må begynne å måle opp fôr etterhvert nå da, og ikke bare pøse på så mye han klarer å spise. Han kan jo ikke bli feit heller :lol: 

DSC_1305.jpg

bilde tatt forrige uke. Skjønner ikke at han der kan veie 19,8? 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
2 minutter siden, Lunatic skrev:

De er fine, de dyra dine! :wub: 

Takk, det synes jeg absolutt de er selv også :wub: 

 

_____

I dag gikk vi en times morgentur, bare fordi det var så fint vær :) etter frokost og et par timer hvile dro vi til ei venninne. Der sela og kobla vi hundene, og kjørte rattkjelke :D hun har innkjørte huskyer, så vi hadde en drever og en husky sammen. Taipa dro som bare det, hun tror jo hun er en husky :P Aron trakk litt innimellom, men han bare løp i slakt line for det meste, mens huskyen trakk :lol: 

På slutten kobla vi begge huskyene i trekk, og hadde Aron i lang line slik at han kunne løpe ved siden av uten å trekke siden vi da faktisk kjørte noen hundre meter :P 

Hundene er fornøyde i kveld :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tutle skrev:

Så fine dere er! Også må jeg si at dere ligner/matcher litt :D Med mindre jeg ser heelt feil på bildene har du litt oransje-sjær i håret? :ahappy:  Synes det er så skjønt det oppstillingsbildet fra ringtreningen :wub: 

Hihi, så morsomt :D ja, det stemmer det. Vi matcher enda litt ekstra når han har på sin turkise sele og jeg min turkise regnjakke, da kan du tenke deg hvor stilige vi er  :teehe:  tusen takk :wub: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På ‎26‎.‎01‎.‎2016 at 6:10 PM, Monikawt skrev:

Dro inn quoten hit jeg, så det ikke ble enda mer OT :P  

drever er gull :heart: har du lyst på? :D 

Kunne gjerne hatt! Hendig størrelse og jeg har fått hare og rådyrjakt neste sesong, drever hadde vært midt i blinken. De er vanvittig fine <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, charlotte skrev:

Kunne gjerne hatt! Hendig størrelse og jeg har fått hare og rådyrjakt neste sesong, drever hadde vært midt i blinken. De er vanvittig fine <3

Absolutt :heart: veldig fin størrelse, også er de liksom "normalstore", bare med korte bein :P Aron er 35 cm høy og veier 19,5 - 20kg. Taipa er så klart litt mindre (litt usikker på akkurat hvor høy hun er), og veier 14,5. 

De er veldig fine på jakt, du er (99,9%) garantert en hund som jager. Så har man også folk som ikke ønsker drever fordi de har FOR mye jaktlyst. Du får fort en jaktidiot, eller en hund som jager alt for hardt. Kjønn spiller en stor rolle ettersom jeg har skjønt det. Tispene er lettere å få kontakt med i skogen, mens hannene er mye hardere. Det gjenspeiler seg i hverdagen også. Men du kan banne på at tispa får løpetid i jakta, og hvis man bare jakter rådyr så suger det :P 

Derfor valgte vi hannhund, pluss at jeg føler igrunn jeg er et hannhundmenneske. Samtidig så valgte vi den tøffeste og mest utforskende valpen i kullet, så vi fikk gjerne dobbelt opp :P han var et helvette som valp, men samtidig så synes jeg han er blitt en ganske fin hund alikevel, til tross for at vi er førstegangskjøpere og ble heftig advart av mange om å kjøpe hannhund. Til og med oppdretter synes han var ganske heftig etter p ha passa han ei uke i sommer :P Klart har vi våre ting å jobbe med, men det har andre grunner enn nevnte. Aron er jo heller ikke oppvokst og oppdratt som en gjennomsnittlig drever, så jeg vil egentlig ikke sammenligne han alt for hardt med andre i rasen. 

Taipa igjen er verdens enkleste. Går med alt og alle (det gjorde også Aron fram til han ble angrepet :hmm: ), sover hele dagen om så, er mer tilsnakkende (det føler jeg alle tispene jeg kjenner er) og er verdens største fangbarn. Ute er hun dog en tålmodighetsprøve innimellom - hun drar KONSTANT. Men for et sjarmerende vesen :wub: 

hvis du finner ut at du vil titte litt inn i dreververden så kan jeg gjerne hjelpe deg litt om det er av interesse :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I går og i dag har vi vært ute på jordene og kava rundt i snøen :) Taipa synes fort det blir litt tungt, og da nøyer hun seg med å gå i sporene til oss andre :P bilder: 

image.jpg1_2.jpg

image.jpg3.jpg

image.jpg4.jpg

image.jpg5.jpg

image.jpg2.jpg

Av og til hadde det vært innmari kjekt med hunder som kunne løpt løse skal jeg innrømme! I tillegg er det skikkelig teit at liner og seler alltid skal "ødelegge" bildene :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, February 14, 2016 at 8:11 PM, Monikawt skrev:

Absolutt :heart: veldig fin størrelse, også er de liksom "normalstore", bare med korte bein :P Aron er 35 cm høy og veier 19,5 - 20kg. Taipa er så klart litt mindre (litt usikker på akkurat hvor høy hun er), og veier 14,5. 

De er veldig fine på jakt, du er (99,9%) garantert en hund som jager. Så har man også folk som ikke ønsker drever fordi de har FOR mye jaktlyst. Du får fort en jaktidiot, eller en hund som jager alt for hardt. Kjønn spiller en stor rolle ettersom jeg har skjønt det. Tispene er lettere å få kontakt med i skogen, mens hannene er mye hardere. Det gjenspeiler seg i hverdagen også. Men du kan banne på at tispa får løpetid i jakta, og hvis man bare jakter rådyr så suger det :P 

Derfor valgte vi hannhund, pluss at jeg føler igrunn jeg er et hannhundmenneske. Samtidig så valgte vi den tøffeste og mest utforskende valpen i kullet, så vi fikk gjerne dobbelt opp :P han var et helvette som valp, men samtidig så synes jeg han er blitt en ganske fin hund alikevel, til tross for at vi er førstegangskjøpere og ble heftig advart av mange om å kjøpe hannhund. Til og med oppdretter synes han var ganske heftig etter p ha passa han ei uke i sommer :P Klart har vi våre ting å jobbe med, men det har andre grunner enn nevnte. Aron er jo heller ikke oppvokst og oppdratt som en gjennomsnittlig drever, så jeg vil egentlig ikke sammenligne han alt for hardt med andre i rasen. 

Taipa igjen er verdens enkleste. Går med alt og alle (det gjorde også Aron fram til han ble angrepet :hmm: ), sover hele dagen om så, er mer tilsnakkende (det føler jeg alle tispene jeg kjenner er) og er verdens største fangbarn. Ute er hun dog en tålmodighetsprøve innimellom - hun drar KONSTANT. Men for et sjarmerende vesen :wub: 

hvis du finner ut at du vil titte litt inn i dreververden så kan jeg gjerne hjelpe deg litt om det er av interesse :) 

"Problemet" med drever er at de strengt tatt ikke burde brukes på rådyr pga at de jager alt for fort :) Og for lenge, men den biten kan man gjøre noe med, og jaktlysta er jo bare positivt! Får man derimot preget dem på hare, kan de være supergode. Dog faller de litt bak de langbeinte i kvalitet der. Men skal man ha kun en hund som har lov til å jage rådyr, og er brukbar på hare, så er jo drever eneste aktuelle alternativ. Men ja, folk som ønsker en ren rådyrhund, bytter oftest rase :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. mars 2016 at 0:40 PM, Malamuten skrev:

Fin liten raring det der :wub: 

Takk :wub: 

På 8. mars 2016 at 1:01 PM, Pringlen skrev:

"Problemet" med drever er at de strengt tatt ikke burde brukes på rådyr pga at de jager alt for fort :) Og for lenge, men den biten kan man gjøre noe med, og jaktlysta er jo bare positivt! Får man derimot preget dem på hare, kan de være supergode. Dog faller de litt bak de langbeinte i kvalitet der. Men skal man ha kun en hund som har lov til å jage rådyr, og er brukbar på hare, så er jo drever eneste aktuelle alternativ. Men ja, folk som ønsker en ren rådyrhund, bytter oftest rase :P

Ja, det må jeg si meg enig i :) jeg er egentlig veldig glad for at samboer er oppvokst med drever av rådyrhundene, for jeg er helt ærlig ikke så veldig glad i de andre rasene :icon_redface::P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 10. mars 2016 at 6:43 AM, Lunatic skrev:

De er så skjønne! Skikkelig rare, små hunder :heart::D 

Ja :heart::D 

----

i dag fyller verdens beste Aron hele 2 år! Lille bebisen min :wub:  han har gitt meg mange grå hår, men så utrolig mye glede. Kunne ikke tenkt meg en annen :heart: 

Endelig henta gutten, venter på gaten på gardermoen

image.thumb.jpg.a8fd0ac35cbd12a2d7b28122

 

image.thumb.jpg.02860cec0bacaffb3f53df2f

image.thumb.jpg.b50250688a1a27a43f60757f

image.jpg.5fb49c56abbbb2f3b9f5936a9d2e69

image.thumb.jpg.98d0a3c85b05e372ea75be04

image.thumb.jpg.6f7b34e6eca4a43078b01bbf

image.thumb.jpg.b6cd41bebc872b6a18297f7f

image.thumb.jpg.fdfee39b4611280e5e227313

image.thumb.jpg.f0abab9965ab2975596c1956

image.thumb.jpg.e5b676469af41a451b059d93

image.jpg.8ab3c2e2ef657fd9810a9476c5fef7

image.thumb.jpg.4e60729ac1bf30bcf4baac4e

image.thumb.jpg.9905cb72ba3b6f215d8344c9

 

nå skal vi ut å gå en koselig tur, bare jeg og Aron, før jeg turer avsted til senvakt :heart: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...