Gå til innhold
Hundesonen.no

Welshen Nemi


WelshenNemi
 Share

Recommended Posts

Hei :icon_redface:

Nemi er en welsh springer spaniel f. 15.06.13.

Vi holder til utenfor Bergen :)

Vi trener ikke aktivt med noe, men trener litt spor/søk for moro skyld, og vurderer å begynne med smeller eller agility, hvis matmor vinner i lotto og kan gå kurs :icon_redface:

Så: litt bilder av frøkna :)

Tror dette er tatt samme dagen jeg hentet henne :ahappy:

995472_10200599465132569_327980482_n.jpg

Dagen etter jeg fikk henne. Ikke mye lengting etter mor og stressing her nei :P

1013257_10200607049642177_37854881_n.jpg

998241_10200607876862857_2101851865_n.jp

1003861_10200619378670395_932052153_n.jp

I kjent stil på tur :P

10307214_10203273705266901_7979018827888

10609663_10203169002249391_7564236966551

1511166_10203342928117429_84829984866469

Og til slutt, litt godbitsøk på en bilhenger. Var visst ikke skummelt i det hele tatt :blink:

10403420_10203426507686866_8462963464650

Håper dere liker bildene :icon_redface:

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei Nemi er en welsh springer spaniel f. 15.06.13. Vi holder til utenfor Bergen Vi trener ikke aktivt med noe, men trener litt spor/søk for moro skyld, og vurderer å begynne med smeller eller ag

Nemi var 1,5 år i går. Hvor ble tiden av, hun var jo nett valpen??

Fikk endelig dratt meg på fjelltur med Nemi igjen i dag Var fortsatt MYE snø igjen i fjellet Fikk en del fine bilder da, synes jeg i alle fall Superdog

Posted Images

Så herlig hun er! Mange flotte bilder. :)

Jeg har sansen for welshen, jeg tror det må ha noe med fargene å gjøre. :ahappy:

Takk :)

Ja liker fargene jeg også.. Helt til vi kommer hjem fra tur og hun ser sånn ut 10404241_10203332798464194_5710285010102 :huh::gaah: Da var det plutselig bedre med en black and tan hund :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! :) Utrolig skjønn hund. Digger "flyvebildet" i myra :D

Takk! Har vært her en liten stund, men litt "skummelt" å poste gitt :icon_redface: Ja har mange av de der :lol: tror ca hvert 3. bilde er flyvebilde av henne :lol:

Vakker hund du har, virket ikke som en engstelig valp nei (sovebildene) :D Likte henne kjempegodt, for noen fine farger :wub:

Takk! Nei, tror hun peip etter mor og søsken to ganger den dagen jeg hentet henne, og det var det :lol: tusen takk :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin! :wub: Jeg er skapforelsket i welshen, vurderte den rasen selv. Morsomt å se flere av dem på sonen! :)

Takk :) Var til dels tilfeldig at det ble welsh på meg. Ombestemte meg hele tiden, så måtte til slutt bare bestemme meg :icon_redface: Hun passer meg ganske bra likevel da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra jeg har følt meg litt alene som welsheier her inne! :D

Så søt hun er, hvilken oppdretter er hun fra?

Jeg ble litt forvirret først, for det er en annen welsh som gjorde det ganske bra i agility, som også het Nemi og eieren har vært såvidt innom forumet her før. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra jeg har følt meg litt alene som welsheier her inne! :D

Så søt hun er, hvilken oppdretter er hun fra?

Jeg ble litt forvirret først, for det er en annen welsh som gjorde det ganske bra i agility, som også het Nemi og eieren har vært såvidt innom forumet her før. :ahappy:

Nå er du ikke alene lenger ;)

Hun er fra Kalandsgården, men de har bare hatt to kull på welsh. Som sagt, var litt tilfeldig at det ble welsh og var kull "i nabolaget" :icon_redface: Moren er helt herlig da, og Nemi ligner veldig på henne :ahappy: UTROLIG kosete og glad i alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dobbelpost, men håper det går bra :icon_redface:

"sportrening" når Nemi var yngre. Lette etter venner/meg, ingen liggetid. Har fått farten litt ned nå da :lol:

http://youtu.be/rETelzZA8Kk?list=UUbJmtWGFlMjGnzFh3bpZTJQ

Hun var relativt redd biler når hun var mindre, så synes hun var ganske flink :icon_redface: Godbitsøk på mur

http://youtu.be/AAeSiL7QRAg?list=UUbJmtWGFlMjGnzFh3bpZTJQ

Første gangen hun så "skikkelig" snø :ahappy:

http://youtu.be/04_cbL_-v8o?list=UUbJmtWGFlMjGnzFh3bpZTJQ

og første gang hun var med på "jobb" :lol: Tror hun var ca 8,5 uker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiin! :heart:

Hvordan har alene hjemme treningen gått med henne, og hvordan er hun med fremmede mennesker? :)

Takk :) hun kan ikke være særlig lenge alene(1-2 timer), men det er helst pga manglende trening virker det som(jeg er ufør og mye hjemme eller har henne med meg). Hun pleier være VELDIG glad i fremmede mennesker, så lenge vi ikke møter de på tur der hvor hun mener det ikke skal være noen(f.eks her hvor jeg bor der vi kan gå 30 turer uten å møte noen). Da kan hun bjeffe/være litt småskeptisk. Ellers er hun veldig sosial og kos er det beste i verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) hun kan ikke være særlig lenge alene(1-2 timer), men det er helst pga manglende trening virker det som(jeg er ufør og mye hjemme eller har henne med meg). Hun pleier være VELDIG glad i fremmede mennesker, så lenge vi ikke møter de på tur der hvor hun mener det ikke skal være noen(f.eks her hvor jeg bor der vi kan gå 30 turer uten å møte noen). Da kan hun bjeffe/være litt småskeptisk. Ellers er hun veldig sosial og kos er det beste i verden :)

Det høres veldig likt ut som min welsh. :)

Dvs. hun er disponert for sep.angst noe vi ikke visste da, og vi gikk alt for fort frem i treningen da hun var valp.

Men nå kan hun være hjemme alene litt sammen med den andre hunden vår. Men jeg startet med hundelufting (for å ha en jobb hun kunne være med) da hun var på sitt verste, og vi tar stort sett med oss hundene hvor enn vi skal, så det blir lite trening. Tror hun kunne blitt bedre med litt kontinuitet i treningen. :)

Hun er nok også mer skeptisk enn din til fremmede, men det er absolutt verst med folk som kommer plutselig i skogen. På boligfeltet er hun mye mer sosial. Er det noen hun kjenner tar hun helt av i glede! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig likt ut som min welsh. :)

Dvs. hun er disponert for sep.angst noe vi ikke visste da, og vi gikk alt for fort frem i treningen da hun var valp.

Men nå kan hun være hjemme alene litt sammen med den andre hunden vår. Men jeg startet med hundelufting (for å ha en jobb hun kunne være med) da hun var på sitt verste, og vi tar stort sett med oss hundene hvor enn vi skal, så det blir lite trening. Tror hun kunne blitt bedre med litt kontinuitet i treningen. :)

Hun er nok også mer skeptisk enn din til fremmede, men det er absolutt verst med folk som kommer plutselig i skogen. På boligfeltet er hun mye mer sosial. Er det noen hun kjenner tar hun helt av i glede! :wub:

jeg har hitil ikke merket noe til separasjonsangst på Nemi, hun pleier helst ligge rolig å sove, helt til det blir for lenge og blir kjedelig :P hun dilter litt etter, men kan fint la henne være i et annet rom mens jeg gjør husarbeid eller lager mat. Å være alene i bilen går også helt fint.

Min er for det meste litt lik en labrador når det kommer til folk. Hun er redd skudd og fyrverkeri da, men jeg går ikke på jakt uansett, så er ikke noe stort problem. Har gått MH med henne, og her er filmen hvis du er interessert. Om det er en god eller dårlig MH for en welsh aner jeg ikke, men resultatet var omtrent som forventet. (Ja, jeg er j*lig dårlig på å leke når andre ser på.. :/ ) http://youtu.be/mFFonTRlyXA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...