Gå til innhold
Hundesonen.no

Utrolig dårlig ånde


Ane
 Share

Recommended Posts

Når jeg lukter i Noras munn er det ikke noe særlig "ulukt". Ganske tydelig forskjell på ånden deres.

Jeg har aldri kjent dårlig ånde fra mine briarder (at skjegget tidvis lukter snakker vi ikke om... :)), men chihuahua'ene og bedlingtonen derimot *urk*.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg har aldri kjent dårlig ånde fra mine briarder (at skjegget tidvis lukter snakker vi ikke om... :)), men chihuahua'ene og bedlingtonen derimot *urk*.

Hverken Noah eller Hermine har dårlig ånde - puddelen derimot har dårlig ånde - litt bedre nå etter tannfellinga, men under tannfellinga så var jeg klar for å omplassere bikkja. Det lukta altså så inn i g...ræ.a vondt - selv når bikkja stod på gulvet å pesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma har veldig dårlige tenner og har alltid hatt det, og hun har dårlig ånde. Typ sånn... Avførings-ånde. Miste-matlysten-ånde. Osv. Men hun har også alltid hatt det utrolig trangt imellom tennene. Typisk småhund-problem.

My har aldri hatt noe problemer med tennene, er 7år og har aldri fjernet tannstein engang (planlegger det første gang til neste år, hun har bare pittelitt bak) og har ikke dårlig ånde. Men hun har ikke så deilig ånde at jeg vil ha henne sittende å pese meg i fjeset innendørs, for da lukter ingen hunders ånde noe godt :P Klam, varm hundeånde på seg.. Nei æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun har ikke så deilig ånde at jeg vil ha henne sittende å pese meg i fjeset innendørs, for da lukter ingen hunders ånde noe godt :P Klam, varm hundeånde på seg.. Nei æsj.

Jeg er veldig vár på lukter og sånt, men jeg merker aldri noe dårlig lukt selv om mine sitter og peser rett ved siden av meg faktisk :). Kanskje jeg bare har litt selektiv luktesans :lol: :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma har veldig dårlige tenner og har alltid hatt det, og hun har dårlig ånde. Typ sånn... Avførings-ånde. Miste-matlysten-ånde. Osv. Men hun har også alltid hatt det utrolig trangt imellom tennene. Typisk småhund-problem. 

My har aldri hatt noe problemer med tennene, er 7år og har aldri fjernet tannstein engang (planlegger det første gang til neste år, hun har bare pittelitt bak) og har ikke dårlig ånde. Men hun har ikke så deilig ånde at jeg vil ha henne sittende å pese meg i fjeset innendørs, for da lukter ingen hunders ånde noe godt :P Klam, varm hundeånde på seg.. Nei æsj. 

Jeg er veldig vár på lukter og sånt, men jeg merker aldri noe dårlig lukt selv om mine sitter og peser rett ved siden av meg faktisk :). Kanskje jeg bare har litt selektiv luktesans :lol: :lol:. 

Jeg kjenner lukte om Ida sitter i nærheten å puster mot meg :P haha

Nora kan sitte å puste meg i trynet uten at jeg merker noe.

Idag har jeg gått til innkjøp av tannkrem og noe grønne greier som skal i drikkevannet. Krysser fingrene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier så er det IKKE normalt med så dårlig ånde. Høres ut som om noe er galt ja.. Spesielt hvis det har endret seg i det siste. Kan være lurt å ta tannrøntgen, kan være at røttene råtner selv om kronene ser greie ut. Til vet'en er mitt tips!

Mine sin ånde lukter ingenting! :) Men begynner å lukte litt om jeg ikke pusser tennene deres på noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...