Gå til innhold
Hundesonen.no

Et år har gått


HHH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tenk, nå har Ivo allerede blitt 1 år, og han har benyttet tiden godt, for han vokst MYE! :-) Liten og søt Snart ett år: Litt fra trening Fri v/fot Apport Bytteforsvar

Noen nye mål har blitt nådd med Ivo, og jeg tror vi er godt i rute i treningen vår. Vi har tatt appellen i NRH, bestått RRP1 og bestått IPO1, og har dermed opprykk på begge to. Målet videre i år

Snart har det gått nok et år, og en del nye mål er nådd. Jeg har vinglet frem og tilbake på hva jeg vil fortsette å gjøre med Ivo fremover. Vi har trent allsidig i hele år, med tanke på både å ha han

Posted Images

23 timer siden, Sofie & Aska skrev:

Han er så flott!! Lykke til med B-kurs, jeg er sikker på at det går kjempebra! 

Tusen takk ? Vi får se hvordan det går. Det er vanskelig å få jevnt med trening, så det blir litt for tilfeldig kjennes det ut som. Skal gjøre vårt beste i alle fall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er årets hovedmål nådd, og vi har blitt B-godkjent ettersøk i NRH. Er veldig fornøyd med å få til det på så kort tid, særlig med tanke på at vi har gjort en del andre ting dette året også.

Da er det full satsning på en A-godkjenning til neste år! Her er det bare å stå på 

image.jpeg

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sofie & Aska skrev:

Supert!! Gratulerer og bra jobba! Lykke til videre med treningen! Stå på! Ses vi på hovedkurs i nord kanskje? :D 

Tusen takk ? Vi trener på videre, og håper å kanskje rekke mørkesøk og felt før vinteren er over oss. Godt med alt som er unnagjort ?

Sånn utenom NRH, så håper jeg på en start i SL3 nå i midten av november, må bare klare å kaste den tungapporten langt nok ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2016 at 0:30 AM, HHH skrev:

Tusen takk ? Vi trener på videre, og håper å kanskje rekke mørkesøk og felt før vinteren er over oss. Godt med alt som er unnagjort ?

Sånn utenom NRH, så håper jeg på en start i SL3 nå i midten av november, må bare klare å kaste den tungapporten langt nok ?

Ja, mørkesøket bør du hvertfal få unnagjort nå om du skal satse på A til neste år! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sofie & Aska skrev:

Gratulerer!! Supert!

Tusen takk! :)

Skal prøve oss på felt på tirsdag, men er litt spent på hvordan det går. Han er normalt veldig sikker på det, men i går tok han en ny versjon. Han dekkmarkerte plutselig på gjenstandene, i stedet for å apportere :cry: Det blir jo interessant å se hva han gjør på prøva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Snart har det gått nok et år, og en del nye mål er nådd. Jeg har vinglet frem og tilbake på hva jeg vil fortsette å gjøre med Ivo fremover. Vi har trent allsidig i hele år, med tanke på både å ha han som redningshund, og å konkurrere med han. Selv om han takler fint å skifte mellom oppgavene, så er det tidsmessig vanskelig å rekke begge deler på sikt.

Vi har igjen en prøve for å få han godkjent som ettersøkshund i NRH. Vi står på venteliste på noen prøver, men det er ganske demotiverende når det skal være så vanskelig å få plass ? Det er litt avgjørende for hva jeg velger om jeg får plass på en prøve eller ikke. 

Vi har ingen fast gruppe å trene med innen RIK/IPO her hvor jeg bor, men har trent en del helger og litt for meg selv, så vi er i gang der også. Startet IPO NM for schäfer nå i høst, der vi ble nr. 3 i vår klasse, og planlegger en prøve eller to til i år, en IPO3 og eventuelt en SPH1. 

Video fra NM: 

 

03EC7465-27AC-4D1D-91A3-92ECA70599C9.jpeg

5865A609-D68A-4862-8948-CA39F4CE729D.jpeg

0A2C1783-576A-4859-9C4E-3DF5061CAB03.jpeg

4B69B6C5-B5F9-4A1E-ABAF-603253324037.jpeg

45FE4B18-EF7F-4E49-9BB7-7D0216725019.jpeg

1B37E79A-BE3A-41C7-970A-E34AE0420199.jpeg

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott kar! :) Er det rundering eller spor dere må konte på? Det ville da være fryktelig synd om du ender opp med å ikke godkjenne ham som redningshund pga. at det er vanskelig å få plass på prøver. Det må da være mulighet til å få arrangert ekstra prøver for dere? Evt. reise lengre for å få gått opp til ny prøve? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Artemis skrev:

For en flott kar! :) Er det rundering eller spor dere må konte på? Det ville da være fryktelig synd om du ender opp med å ikke godkjenne ham som redningshund pga. at det er vanskelig å få plass på prøver. Det må da være mulighet til å få arrangert ekstra prøver for dere? Evt. reise lengre for å få gått opp til ny prøve? 

Takk takk ? Det er rundering som står igjen, og vi står på venteliste på de prøvene som er her på Østlandet. Jeg hadde plass på en prøve for noen uker siden, men pga en poteskade måtte jeg melde avbud, og da var vi plutselig for seint ute på de som kom senere. Har ikke gitt opp enda, så får vi se hva som skjer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Malamuten skrev:

Gratulerer med fint resultat på NM :D Synd det er en prøve det skal stå på for å ikke få godkjent hunden i NRH, håper dere kommer dere i mål snart ! :) 

Tusen takk, det var litt skummelt å hoppe på et NM, men det gikk jo bra, tross de vanlige prøvenervene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Alle målene for dette året er nådd ? For et par uker siden ble siste A-prøve bestått i NRH, så nå er Ivo en godkjent redningshund! 

2 uker før det så besto vi IPO3, og med første av to kvalifiseringer til VM i boks. Målet i IPO fremover er å få ting mere stabilt. Det er spesielt lydigheten som trengs å pusses på, momentene er på plass, men det koker over for den lille schäferhjernen i blant. Det er mye hund, og han vil utrolig mye, så mye at hverken han eller jeg henger med til tider ?

Neste år er er det ingen nye prøver vi må ta i NRH, men planen er å ta en fordypning i spor på hovedkurset. Utenom det blir det de vanlige treningen med laget, og helt sikkert en del aksjoner.

 

692B0018-3A06-458C-AAB3-E1E2473B5E1F.jpeg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Malamuten skrev:

Gratulerer så mye, kjempebra :D Satser dere på vm kvalifikasjon eller er det for sent nå? :) 

Tusen takk :) Det er ikke for seint for å kvalifisere seg. Om jeg har forstått det rett, så trenger man en prøve med minst 260 poeng før NM, (det har vi allerede oppnådd) og minst 260 poeng under NM for å være kvalifisert. Dette er kvalifiseringen til FCI VM (alle raser), og det er nok ikke veldig aktuelt for oss. Vi multitasker nok litt for mye til at vi har noe i VM å gjøre, selv om vi kan klare selve kvalifiseringen.

Det er nok mer aktuelt at vi prøver oss på Schäfer NM, så tar vi det derfra. Vi kommer til å bruke vinteren til å jobbe med momentene som kan forbedre poengene våre, uten at vi har de største ambisjonene. Både Ivo og jeg synes det er morsomt med IPO, men uten en treningsgruppe så går det litt seint å komme til mål. Uansett, trene kommer vi til å gjøre, så får vi se hvor vi havner. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, HHH said:

Tusen takk :) Det er ikke for seint for å kvalifisere seg. Om jeg har forstått det rett, så trenger man en prøve med minst 260 poeng før NM, (det har vi allerede oppnådd) og minst 260 poeng under NM for å være kvalifisert. Dette er kvalifiseringen til FCI VM (alle raser), og det er nok ikke veldig aktuelt for oss. Vi multitasker nok litt for mye til at vi har noe i VM å gjøre, selv om vi kan klare selve kvalifiseringen.

Det er nok mer aktuelt at vi prøver oss på Schäfer NM, så tar vi det derfra. Vi kommer til å bruke vinteren til å jobbe med momentene som kan forbedre poengene våre, uten at vi har de største ambisjonene. Både Ivo og jeg synes det er morsomt med IPO, men uten en treningsgruppe så går det litt seint å komme til mål. Uansett, trene kommer vi til å gjøre, så får vi se hvor vi havner. 

Spennende uansett :D Lykke til! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...