Gå til innhold
Hundesonen.no

Anbefaling av valpekurs


ViCa
 Share

Recommended Posts

Valpen her i huset blir snart 5 mnd. og vi har vært påmeldt til valpekurs i snart 1 mnd. Samme dagen som oppstart til kurset vi hadde meldt oss på får jeg en mail om at kurset den kvelden var avlyst på grunn av få påmedlte. Jeg sendte en mail tilbake og spurte om dette gjaldt hele kurset eller kun den første kvelden. Jeg har ringt og sendt flere mail i over en uke, men ikke fått noe svar.. Utrolig dårlig gjort, synes jeg som nå må finne et nytt kurs og melde meg på uten garanti om at jeg får plass før valpen er "for gammel" til å være med på valpekurs.

Var overbevist om at det var en seriøs hundeskole jeg hadde henvendt meg til, men det var det skuffende nok ikke. Så derfor lurer jeg på om dere har noen seriøse, flinke hundeskoler å anbefale når det kommer til valpekurs?
Edit: Vi bor i Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke åssen jeg melder meg på valpekurs hos gooddog jeg.. Finner ikke noe plan med datoer :s

Du velger stedet det passer å gå på kurs, og får deretter opp kursplanen. Der finner du en kursstart som passer for dere, og melder dere på via kontaktskjemaet (her har jeg lenka opp Frogner). :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler litt: Har canis noen andre treningssteder enn Lahaugmoen? For en uten bil er det veldig komplisert å komme seg dit, nemlig.

De har noen kurs på Veterinærhøgskolen, Bygdøy og i Bærum. Veterinærhøgskolen er jo veldig greit å komme til med kollektiv. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å laste ned doglab appen og kjøpe modulen for valp og hverdagslydighet (koster kanskje 30-40kr tilsammen - et engangsbeløp). Det er et genialt sted å starte, med gode forklarende filmer som viser hvordan du kan lære hunden det viktigste :) lykke til!

https://www.facebook.com/video.php?v=369277796563953&set=vb.214079462083788&type=2&theater

https://itunes.apple.com/app/id878146089

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.doglab

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiehunden.no er kanskje aktuelt? Han som driver er tidligere Canis-instruktør som har spesialisert seg på familiehunder. Jeg har inntrykk av at de som har vært på kurs der er kjempefornøyde! :)

Det er ikke bare positivt på forumet her, om du sjekker litt. ;)

Knut er flink, men flinkere med hunder enn folk. Og det er veldig familiehund/hverdagsrettet, så ikke ideelt om man ser for seg å konkurrere i fremtiden.

Men de har fått flere instruktører, noen som jeg vet er flinke. Veronika Wister var vel aktiv her inne en stund?

Det er greit med offkom ihvertfall, vi hadde ikke bil da vi gikk kurs der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare positivt på forumet her, om du sjekker litt. ;)

Knut er flink, men flinkere med hunder enn folk. Og det er veldig familiehund/hverdagsrettet, så ikke ideelt om man ser for seg å konkurrere i fremtiden.

Men de har fått flere instruktører, noen som jeg vet er flinke. Veronika Wister var vel aktiv her inne en stund?

Det er greit med offkom ihvertfall, vi hadde ikke bil da vi gikk kurs der.

Ja, det ligger mye informasjon i navnet "Familiehunden" - de har kurs i hverdagslydighet og aktivisering/trening for familiehunder :) Men det ødelegger jo ikke for evt. fremtidig konkurransetrening, bare at det ikke er noe "dressurkurs". Sånn sett så skiller det seg vel ikke så mye fra mange valpe- og hverdagslydighetskurs.

Jeg har både snakket med mange og lest mange tilbakemeldinger som skryter av kursene (og av Knut), så jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale Familiehunden. Men smaken er som baken og ulike mennesker stiller ulike krav til kurs... jeg er ekstremt vanskelig, for jeg har ennå ikke funnet det perfekte valpekurset (nå blir det i tilfelle unghund, da :icon_redface: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med valpekurset til Oslo hundeskole!

De har en kveld med teori, en bydag og en skogdag så man får veldig variert trening :)

Fokuserte mye på kontakt og innkalling på kurset, men jobbet også med lineføring, sitt, dekk og bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med valpekurset til Oslo hundeskole!

De har en kveld med teori, en bydag og en skogdag så man får veldig variert trening :)

Fokuserte mye på kontakt og innkalling på kurset, men jobbet også med lineføring, sitt, dekk og bli.

Hvilken avdeling var du på? Og hvordan var instruktøren og metodene?

Det er veldig varierende kvalitet på instruktørene deres, og veldig varierende hvilke metoder de bruker. Noen bruker "alfarulling" og korreksjon (av store raser vel å merke, de små slipper unna) mens noen bruker kun positiv forsterkning på valpekursene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken avdeling var du på? Og hvordan var instruktøren og metodene?

Det er veldig varierende kvalitet på instruktørene deres, og veldig varierende hvilke metoder de bruker. Noen bruker "alfarulling" og korreksjon (av store raser vel å merke, de små slipper unna) mens noen bruker kun positiv forsterkning på valpekursene.

Jeg er på avdeling Øvre Romerike, på Jessheim.

På valpekurset hadde jeg en instruktør som var veldig motiverende og engasjert, og brukte KUN positiv forsterkning. Det største fokuset vi hadde var å trene kontakt og motivasjon ved å bruke positiv forsterkning :) Hun tok veldig hensyn til hver enkelt valp og eier, og svarte mer enn gjerne på alle spørsmål både i gruppa og individuelt etter timen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...