Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor annonsere etter hytte på åremål


Helianthus
 Share

Recommended Posts

Her er det alltid noen som vet noe om alt eller noe sånt :D

Jeg drømmer om hytte på fjellet/nesten-fjellet i Vestfold/Buskerud/Oppland/Hedmark, et sted hvor turterrenget er rett utenfor døra. Jeg drømmer også om å få 7(?) rette i lotto så jeg kan finansiere hytta, men jeg vet jo at sjansene for at det skal skje er veldig små. Derfor tror jeg løsningen er en rimelig hytte på åremål.

Det er der dere kommer inn :)

Har noen her prøvd å leie hytte på åremål selv? Er det en OK løsning?

Hvordan finner jeg en hytte til leie på åremål? Finn er åpenbart, men jeg har lyst til å gå litt mer offensivt til verks og annonsere selv. Og finn har ikke noen "fritidsbolig ønskes"-rubrikk. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokal avisa/fb for det området du vil ha hytte hvis det er enkel hytte du er ute etter

Sett at noen her har ligget på finn. Men vet du konkret hvor du vil så hør om kommunen har egen side for sånt.

Ja, jeg må kanskje plukke meg ut noen konkrete områder som er aktuelle, men det er så vanskelig uten å vite akkurat hvor vi vil. Aller helst hadde det blitt Engerdalen, Femundsmarka, ja alt nord for Elverum tror jeg, men det blir nok litt langt når vi bor 40 min sør for Oslo.

Ta en titt på Statskog. De har noen hytter på åremål. Koster nesten ingenting

Der sjekker jeg stadig vekk, men det er jo de samme som ligger ute hele tiden og de er liksom ikke helt ideelle. Men fortsetter å følge med :) Finnes det andre enn Statskog som eier hytter. Er det ikke noe som heter "almenning"?

Forslag mottas med takk fra alle som har lyst :D Maks to timer fra Drammen, hvilket gjør området sørvest, vest og nordvest for Drammen mest aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ville jeg satt meg ned og funnet ut hvor langt er jeg villig til å kjøre for å komem på hytta. Det blir jo altid endel kork rundt Oslo noen ganger er du heldig andre ganger så bruker en ekstra tid. Lengst mulig på kortest mulig tid og fjell/skog Da tror jeg jeg hadde sett oppover Buskerud for å finne noe eller inn i telemark. Tenker da å Kjøre Kongsberg Hovin Tinn. Men skal det være noen fasiliteter i nærheten for. eks elelr bare turmuligheter. Hva med jakt fiske slalom matutikk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ville jeg satt meg ned og funnet ut hvor langt er jeg villig til å kjøre for å komem på hytta. Det blir jo altid endel kork rundt Oslo noen ganger er du heldig andre ganger så bruker en ekstra tid. Lengst mulig på kortest mulig tid og fjell/skog Da tror jeg jeg hadde sett oppover Buskerud for å finne noe eller inn i telemark. Tenker da å Kjøre Kongsberg Hovin Tinn. Men skal det være noen fasiliteter i nærheten for. eks elelr bare turmuligheter. Hva med jakt fiske slalom matutikk osv.

Ja, sånne ting er kjekt å tenke på :)

Det viktigste er tur- og fiskemuligheter. Ikke seriøst fiske, bare sånn at vi har noen mulige aktiviteter.

Slalom og jakt er ikke viktig i det hele tatt.

Terreng er litt viktig .. det er veldig fint med litt sånn flatt og åpent terreng så det er lett å gå. Ikke bare skråninger og tett skog og kratt slik det er her vi bor.

Matbutikk i nærheten er ikke så dumt, men ikke veldig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glomma skal vist væe en fin fiske elv. Østerdalen har furumoer som er lettgåtte. Trysil er det mye bygd ut men kan jo være heldig der å. Femunden skal etter hva jeg husker ha vilt og fisk. Buskerud a falelr vell min tanke på Dagali området. Etter hva jeg husker noe utbygd men finnes fine steder også Fisking husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må kanskje plukke meg ut noen konkrete områder som er aktuelle, men det er så vanskelig uten å vite akkurat hvor vi vil. Aller helst hadde det blitt Engerdalen, Femundsmarka, ja alt nord for Elverum tror jeg, men det blir nok litt langt når vi bor 40 min sør for Oslo.

Der sjekker jeg stadig vekk, men det er jo de samme som ligger ute hele tiden og de er liksom ikke helt ideelle. Men fortsetter å følge med :) Finnes det andre enn Statskog som eier hytter. Er det ikke noe som heter "almenning"?

Forslag mottas med takk fra alle som har lyst :D Maks to timer fra Drammen, hvilket gjør området sørvest, vest og nordvest for Drammen mest aktuelt.

Retten - dekker fjellregionen, rendalen til ålen/holtålen, tror ikke den dekker engerdalen. Jeg bor jo på tolga, her er alt du ønsker deg, men kanskje aaalt for langt :lol: Men skulle det være aktuelt så kan jeg alltids henge opp lapp på lokalbutikken foreksempel for deg. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retten - dekker fjellregionen, rendalen til ålen/holtålen, tror ikke den dekker engerdalen. Jeg bor jo på tolga, her er alt du ønsker deg, men kanskje aaalt for langt :lol: Men skulle det være aktuelt så kan jeg alltids henge opp lapp på lokalbutikken foreksempel for deg. :)

Retten dekker ikke Engerdalen nei, men Østlendingen gjør :) Men det blir kanskje for langt @Helianthus? Hvis ikke kan du høre med Engerdal fjellstyre eller så kan jeg henge opp lapp på butikken i Engerdal for deg. Med sonens hjelp kan du jo få spredd lapper over hele Norge :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar jeg helt av med multiquoter her:

Glomma skal vist væe en fin fiske elv. Østerdalen har furumoer som er lettgåtte. Trysil er det mye bygd ut men kan jo være heldig der å. Femunden skal etter hva jeg husker ha vilt og fisk. Buskerud a falelr vell min tanke på Dagali området. Etter hva jeg husker noe utbygd men finnes fine steder også Fisking husker jeg ikke.

Furumoer, så det er det det kalles. Ja, det er de fineste skogene :D Hele Østerdalen hadde vært supert :wub: Men noe lenger unna enn Elverum er helt uaktuelt pga avstanden. Jeg husker selv hvor kjedelig det var å sitter 3 timer i bil for å komme til hytta da jeg var liten (da reiste vi fra Kløfta til Etnedal.

Egentlig burde vi ikke lenger nord enn Hurdal/Odal, Hønefoss/Hadeland og til nød Dokka. Ikke lenger nordvest enn Gol, Hol, osv., og selv de er for langt. Dagali høres flott ut, men blir for langt unna (3 timer). Rjukan, seljord i vest er OK. Problemet er jo at jeg ikke finnes kjent i nordvest og vestover. Jeg tenker litt på nord for Oslo, men er usikker på hvor fint det er å ha hytte i feks Odal og Hurdal. Jeg er jo nesten fra den områdene, og jeg kunne godt tenke meg en unnskyldning for å være der, men det finnes kanskje ikke hytteområder engang .. ?

Hva med annonse i Nationen?

Den er landsdekkende, er den ikke? Ingen av avisene har annonser på nett, så det kommer til å koste en formue å følge med...

Kom til den vene Numedal :lol:

Hvis du tenker Buskerud, kan du kanskje legge inn en annonse i Laagendalsposten og Hallingdølen (som også dekker ihvertfall øverste delen av Numedal).

Numedal er i perfekt avstand!

Hva med Telemark? Lifjell med omkringliggende herligheter fx? Annonnser i Bøblad, Telen (Notodden), Varden og Ta.

Evt så kan Bondebladet og Nationen sikkert være lurt

Lifjell er ca 2 timer, så det går bra. Hva med Sauheradfjella, er det aktuelt, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja fra Skien Ikke åremål men Grenland sportsfiskeforening har mange hytter. Luksefjell, Skrim er fine trakter. Så er det Lifjell som ligger i Bø Notodden Hjartdal(også andre områder som jeg tror er bra) Seljord kommunesenteret ligger i bunen av dalen man har flere fine terreng utover. Øyfjell kanskje. TIl Edland i Vinje er det to timer fra Bø igjen

Aviser er Varden, for fylket så har en Bø Blad, VTB og telen for små områdene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nationen er landsdekkende ja, men jeg tenkte at du kunne sette inn annonse om hva du ønska :) Eller så er det vel flere her som leser Nationen hver dag, så vi kan jo følge med for deg!

Ringkollen og området rundt er kjempeidyllisk! Også synes jeg jo selvfølgelig det er fryktelig fint her på Hadeland. Jeg vet ikke om noen hytter som skal leies ut her, men kan jo si fra om jeg hører om noen. Eller så vet jeg ingenting om hva dere er ute etter i standard og hva dere evt kan klare av pris dersom dere "må" kjøpe, men allmenningen her selger flere av sine enkle, koselige type skogshusvær om dagen, til sånn 3-4 hundre tusen. De ligger på finn, under fritidsboliger til salgs, hvis du vil se :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er 210 åremålshytter er en sannhet med noen modifikasjoner, for det sier seg selv at et begrenset antall ligger innenfor får akseptable radius på 2 timer :) Men ja, jeg sjekker finn, og nå ser det til og med ut at kartet med oppe og går igjen.

Vi har begrenset med penger å bruke på hytte. Hvis en åremålshytte blir for dyr så kan vi like gjerne kjøpe, og vi ønsker ikke å låne mer penger akkurat nå :) Så det jeg tenker er å finne noen med en hytte som de ikke får brukt, men som de ikke er klare for å selge og som de er mest opptatt av at skal bli brukt og kanskje vedlikeholdt litt så den ikke forfaller. Hvis denne hytta er perfekt (for oss) mhp beliggenhet så er det aktuelt å kjøpe om noen år. Jeg ser for meg at det er enklere å finne en utleier som synes en sånn avtale er interessant i en avis eller via en oppslagstavle eller noe.

Hyttene på Statskog er rimelige i utleie, men de har én hytte som er 2,5 time unna, men den er nok hakket for enkel med ett rom.

Men takk for engasjementet altså, og bare fortsett :) Jeg har googlet og sjekket områdene som er foreslått, og jeg har funnet flere almenninger som tilbyr åremålshytter, men som dessverre er utleid :-/ Det er sikkert mange flere almenninger enn de jeg har funnet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er 210 åremålshytter er en sannhet med noen modifikasjoner, for det sier seg selv at et begrenset antall ligger innenfor får akseptable radius på 2 timer :) Men ja, jeg sjekker finn, og nå ser det til og med ut at kartet med oppe og går igjen.

 

Vi har begrenset med penger å bruke på hytte. Hvis en åremålshytte blir for dyr så kan vi like gjerne kjøpe, og vi ønsker ikke å låne mer penger akkurat nå :) Så det jeg tenker er å finne noen med en hytte som de ikke får brukt, men som de ikke er klare for å selge og som de er mest opptatt av at skal bli brukt og kanskje vedlikeholdt litt så den ikke forfaller. Hvis denne hytta er perfekt (for oss) mhp beliggenhet så er det aktuelt å kjøpe om noen år. Jeg ser for meg at det er enklere å finne en utleier som synes en sånn avtale er interessant i en avis eller via en oppslagstavle eller noe. 

 

Hyttene på Statskog er rimelige i utleie, men de har én hytte som er 2,5 time unna, men den er nok hakket for enkel med ett rom. 

 

Men takk for engasjementet altså, og bare fortsett :) Jeg har googlet og sjekket områdene som er foreslått, og jeg har funnet flere almenninger som tilbyr åremålshytter, men som dessverre er utleid :-/ Det er sikkert mange flere almenninger enn de jeg har funnet da.

Jeg har en slik eiendom på hånda. Ligger 1 time kjøring sørover fra Trondheim.

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er 210 åremålshytter er en sannhet med noen modifikasjoner, for det sier seg selv at et begrenset antall ligger innenfor får akseptable radius på 2 timer :) Men ja, jeg sjekker finn, og nå ser det til og med ut at kartet med oppe og går igjen.

 

Vi har begrenset med penger å bruke på hytte. Hvis en åremålshytte blir for dyr så kan vi like gjerne kjøpe, og vi ønsker ikke å låne mer penger akkurat nå :) Så det jeg tenker er å finne noen med en hytte som de ikke får brukt, men som de ikke er klare for å selge og som de er mest opptatt av at skal bli brukt og kanskje vedlikeholdt litt så den ikke forfaller. Hvis denne hytta er perfekt (for oss) mhp beliggenhet så er det aktuelt å kjøpe om noen år. Jeg ser for meg at det er enklere å finne en utleier som synes en sånn avtale er interessant i en avis eller via en oppslagstavle eller noe. 

 

Hyttene på Statskog er rimelige i utleie, men de har én hytte som er 2,5 time unna, men den er nok hakket for enkel med ett rom. 

 

Men takk for engasjementet altså, og bare fortsett :) Jeg har googlet og sjekket områdene som er foreslått, og jeg har funnet flere almenninger som tilbyr åremålshytter, men som dessverre er utleid :-/ Det er sikkert mange flere almenninger enn de jeg har funnet da.

Det var ment som et tilbud til deg hvis du er intr ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ment som et tilbud til deg hvis du er intr ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Åh .. hehe jeg ble litt usikker på hva "på hånden" betyr. Tenkte det var du som var så heldig å ha tilgang på den :D Vet du, det blir altfor langt å reise :-( Vi bor i Vestfold, og har egentlig en maksgrense på 2 timer i radius sånn at vi skal få brukt hytta. Jeg husker selv hvor kjedelig det var å kjøre til hytta i timesvis da jeg var liten. Men tusen takk for tilbudet! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...