Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor er det fint å gå?


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg trenger litt inspirasjon til en oppgave jeg skal skrive, og lurer derfor på hvor i hjembyen/hjemstedet deres dere syns det er fint/koselig/trygt/trivelig/behagelig/spennende å gå og være? Hvor søker dere til, hvilke steder kan dere finne på å ta en omvei om bare fordi det er hyggelig å gå der, hvor setter dere ned og spiser is en varm sommerdag? Hvilke steder i byen din er du rett og slett veldig glad i?

Ettersom dette er et forum med mange skogs- og turglade mennesker må jeg presisere at jeg snakker om bymiljø. I det bygde landskapet der du bor eller kommer fra - hvor er det fint å være der?

------------

Jeg kan komme med et par eksempler, bare for å starte tråden. Jeg er vokst opp i Trondheim og et par av mine favorittsteder der er:

Nedre Bakklandet

BD008.jpg

IMG_9921-sykkelparkering-Antikvariatet_1

BD243.jpg

Nordre gate i desember

83651983.jpg

Alle veitene i byen, her St. Jørgensveita

84171502.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamla Stan :ahappy: særlig med smugene.

Hele Santorini er jo omtrent sånn, men det ble en lett digresjon.

Tromsø har nesten ingen fine områder igjen,malt er ødelagt av ubermoderne glassfasader og betongklumper.

Kaffekoppen og sjokoladekoppen i Gamla Stan er så hyggelig :-D Bor du i Stockholm?

For min del, trekker jeg helst ned til havet, bryggene, operaen, fjæra eller bergene, alt etter hvor jeg er. Enten det er hjemme i Oslo, hjemme i Harstad eller hjemme på Bremnes trekkes jeg alltid til havet <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariefred sentrum som bare består av gamle trehus omtrent, samt et slott. (1, 2, 3). Ikke direkte hjembyen, men jeg tilbringer jo mye tid der hvert år. I en bitteliten gate så ligger det som var en fiskhandel. Nedlagt mange år siden, men jeg blir så fascinert av det lille huset. Så der må jeg alltid tusle forbi. Hundre meter lenger unna ligger det et hus jeg sikla heftig på noen år tilbake. Det lå tilsalgs i noen år, bygget rundt 1900-tallet om jeg ikke husker feil. Masse kriker og kroker og det har vel om jeg ikke husker helt feil noe som minner om et lite tårn også! En 20 min unna har du Strängnäs hvor du har en eldre del som er i samme stilen. Begge byer ligger ved Mälaren i Sverige, ca en times kjøring fra Sthlm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Trondheim. Elsk <3

Min favorittby er Stavanger. Fineste, fineste byen i Norge, og en by jeg har elsket å rusle rundt i alene.

old-stavanger-gamle-stavanger.jpg

Gamlebyen

old_stavanger.jpg

Stavanger%2Bjuli%2B09%2B048%2Bsign.jpg

s0stavanger1.jpg

Stikkord for hva jeg liker - trange brosteinsgater med trehusbebyggelse, sjarmerende sentrumsbebyggelse med små hager foran, fortauskaféer, overraskende fargevalg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamla Stan :ahappy: særlig med smugene.

Hele Santorini er jo omtrent sånn, men det ble en lett digresjon.

Tromsø har nesten ingen fine områder igjen,malt er ødelagt av ubermoderne glassfasader og betongklumper.

Har du vært i Rosendals Trädgård enda? Det er helt magisk der på denne tida av året, og helt vilt at det finnes en sånn oase bare 20 min gange fra brygga! :)

Jeg elsker Telthusbakken i Oslo, og helt på toppen av Stensparken. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffekoppen og sjokoladekoppen i Gamla Stan er så hyggelig :-D Bor du i Stockholm?

For min del, trekker jeg helst ned til havet, bryggene, operaen, fjæra eller bergene, alt etter hvor jeg er. Enten det er hjemme i Oslo, hjemme i Harstad eller hjemme på Bremnes trekkes jeg alltid til havet <3

Bor utenfor Stockholm, ca 35-40 minutters bilkjøring :) Det er jo utrolig fint på kaia i Harstad, når du forresten nevner det!

Har du vært i Rosendals Trädgård enda? Det er helt magisk der på denne tida av året, og helt vilt at det finnes en sånn oase bare 20 min gange fra brygga! :)

Har ikke det, så da er det skrevet opp på to-do-list :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...