Gå til innhold
Hundesonen.no

Katteelsker freser mot Redd Dyra


Artemis
 Share

Recommended Posts

http://www.varden.no/nyheter/katteelsker-freser-mot-redd-dyra-1.1322852

– 900 kroner for en katt er alt for dyrt. Halvparten hadde vært nok, sier Skiensjenta Siri Lindland. Hun syns ikke det er det granne rart at Redd Dyra drukner i katter når de er gratis på finn.no.

Jeg kom over denne artikkelen, og ble rett og slett fascinert over hva folk kan få seg til å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Altså en ferdig kastrert katt, som også er chipet og antagelivis vaksinert. Og föret x antall dager og for det meste tatt seg av av frivillige. Og personen syns 900 kr var en horribel pris...

Håper noen gir "jenten" opplæring i kostnader.

Og seriøst:

"Lindland har forståelse for at Redd Dyra vaksinerer alle kattene.

– Men må de chippe dem? spør hun."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kattene lever et luksusliv". Javisst, får både mat og stell og blir chippet og vaksinert. Ærlig talt så er jo dette det MINSTE en hver katteier bør ta seg råd til! Det koster å drive med omplassering av katter. Det koster å ta ansvar og holde dem friske. Det koster å ta vare på et liv. Og for å være helt ærlig så er 900,- en veldig liten pris.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...det er helt pinlig hva enkelte unge folk kan få seg til å si. Minner meg om enkelte rosabloggeres uttalelser om ditt og datt... Det der kommer hun til å bli flau over å ha sagt, offentlig og på trykk attpåtil, når hun bare vokser opp litt og modnes i skallen sin. Alle reflekterte mennesker med en viss porsjon intelligens forstår at 900 kr er bare en brøkdel av hva katten har kostet omplasseringssenteret (ferdig chippet = noen få hundrelapper, ferdig sterilisert = MANGE hundrelapper).

900,- kr hadde jeg gladelig betalt for en ferdig vaksinert, sterilisert og chippet katt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 1300kr for kattene fra dyrebeskyttelsen, noe jeg syns er veldig greit! Spesielt ene katten kostet dem nok et par 10 000 i vet regninger etter å ha måttet ligger på overvåkning over natt, med drypp og spesialbehandling over flere dager.

Er bare hårreisende at folk klarer å lirke noe slik ut, og attpåtil i media.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun der egner seg i alle fall IKKE som katteeier, så bra at hun ikke fikk med seg katt. Jeg betalte 1000 kr for min katt, ferdig kastrert fra Dyrebeskyttelsen og jeg vet de går i minus på utgifter. Bare det at en katte "elsker" nekter å chippe dyret sitt, vitner om stoooor uvitenhet. Trist at det finnes så mange gratiskatter på finn, det skulle ikke vært lov å gi bort katter gratis! Samtidig skulle det vært et krav om å kastrere ALLE katter som ikke skal i avl hos registrerte oppdrett, og krav om at ALLE katter chippes.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En virkelig katteelsker som bare elsker dem om de er gratis og ikke har chip... Jeg har hatt to katter, jeg kunne fått gratis på finn, isteden dro jeg til dyrebeskyttelsen og betalte 500 pr stykk eller noe. Ferdig kastrert og chippet. Det synes jeg er billig. Det hadde jo ganske sikkert kostet meg mer om jeg hadde fått en kattunge og skulle tatt den med til vet selv. Dessuten synes jeg det er fint å støtte DB og fint å hjelpe en katt som trenger det. Hadde gjort det samme igjen, også om det hadde kostet en 1000 lapp, helt uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte vel 600 kr for en ukastrert katt for to år siden, kjøpte hun via Dyrebeskyttelsen. Syntes dette var en helt grei pris, fikk vaksine med, og ett krav om sterelisering. Stereliseringen fikk vi billigere siden vi hadde kjøpt katt via dem :-) Når man kjøper via Dyrebeskyttelsen vet man at dyrene har hatt det bra så lenge dem har vært hos dem, og at de er friske eller at man får opplæring om hva som trengs om katten du kjøper er syk. Via Finn kan jo man få hva som helst? En Aids smittet katt?

900kr for ett liv du kan ha i nesten 20 år er vel ikke noe å klage på, og at man støtter en god sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...