Gå til innhold
Hundesonen.no

Blod fra endetarm etter fall


Recommended Posts

Hei, igår når jeg satt med hunden min på fanget i bussen, stoppet bussen brått og hunden min falt ca 1 meter ned fra fanget mitt og traff en hard kant med magen. I dag tidlig var hun på do en gang med litt bløt mage og litt blod, resten av dagen har hun prøvd å bæsje men hver gang har det kun kommet ut tykt ferskt blod (en god del). Hun pep en god del i natt( noe hun veldig sjeldent gjør). Lurer på om det kan være indre blødninger og om jeg skal fore henne eller ikke i og med at veterinæren ikke er åpen før imorgen..

Jeg er veldig bekymret og lurer på hva jeg skal gjøre frem til i morgen? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igår når jeg satt med hunden min på fanget i bussen, stoppet bussen brått og hunden min falt ca 1 meter ned fra fanget mitt og traff en hard kant med magen. I dag tidlig var hun på do en gang med litt bløt mage og litt blod, resten av dagen har hun prøvd å bæsje men hver gang har det kun kommet ut tykt ferskt blod (en god del). Hun pep en god del i natt( noe hun veldig sjeldent gjør). Lurer på om det kan være indre blødninger og om jeg skal fore henne eller ikke i og med at veterinæren ikke er åpen før imorgen..

Jeg er veldig bekymret og lurer på hva jeg skal gjøre frem til i morgen? :(

Du MÅ til dyrlegen i dag. Dette er etter mitt syn ikke noe som kan vente til imorgen. Det høres ut som indre blødninger. Hunden kan i verste fall stryke med.

De fleste kommuner har veterinærvakt (hadde iallefall, før nedskjæringer).

Hvilken kommune/sted er det du bor? Man finner veterinærvakten ved å google, skulle jeg tro.

F.eks.søke-frase som "Veterinærvakt Trondheim".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Det første du gjør når det kommer tykt blod ut fra endetarmen, hunden viser tegn på smerte og du vet den har slått magen er å dra til veterinæren! Dette er selvfølgelig ikke noe du kan vente med. Ring veterinærvakt, og har du ikke der du bor ringer du en annen og får veterinærens mening på hvordan du best kan løse dette.

Det ordner seg sikkert, men indre blødninger er ikke noe å ta lett på. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...