Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som bruker Happy Dog? Efaringer?


MariusJ
 Share

Recommended Posts

Vi tester fortsatt ut litt forskjellig for etter at blandingshunden Akira flyttet inn tidligere i år. Hun er litt kresen og vil gjerne ha noe ekstra i matskålen for å ta til seg maten. Og da er Vom favoritten.

Uansett, vi kom over et nytt merke for oss i går; Happy Dog. Det så jo ganske interessant ut, så vi tok en råsjangs på en 15 kilos sekk med "Adult Sport". Mye spennende innhold. Noen som har prøvd dette merket og har noen meninger?

Innhold:

maize, poultry meat meal, meat meal, beef fat, poultry fat, rice flour, haemoglobin (dried), lamb meat meal, fish meal, beet slices, hydrolysed liver, sunflower oil (0.75%), apple pomace (dried) (0.7%), powdered egg, sodium chloride, yeast (dried), potassium chloride, rape seed oil (0.25%), barley (fermented) (0.2%), seaweed (dried) (0.15%), linseed (0.15%), artichokes, dandelion, mussel flesh (dried) (0.02%), ginger, birch leaves, nettles, sage, coriander, rosemary, thyme, liquorice root, chamomile, meadowsweet, wild garlic. (total herbs: 0.14%) Digestible energy: 1,770kJ/100 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det foret inneholder mest av står først på innholdsfortegnelsen, så jeg reagerte litt på at den inneholder mest mais... Hunder utnytter best animalske produkter, så jeg ville undersøkt hvilke formerker som inneholder mest kjøtt og eliminert derfra. Spørs jo også litt på hva dere har prøvd tidligere og hva dere får tak i der dere bor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser på analysen og ser at det er bare 26% protein til tross for 2+3 ingrediens er kjøttmel (ca 3x mer protein enn rent kjøtt) og KUN 16% fett når 4+5 ingrediens er fett så er det innmari mye mais i fôret. Vil tro godt over 50% av ingrediensen er mais. Så nei, det er ikke et spes godt fôr.

Når du sier vom, mener du da kumagen, eller blandingsfôret Vom og Hundemat?

Ellers er det fullt mulig å få hjemlevert kvalitetsfôr via posten om utvalget der du bor er magert.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat det der med mais syns også jeg var merkelig. Og kanskje ikke ønskelig. Fant denne siden nå: http://www.allaboutdogfood.co.uk/dog-food-reviews/0308/happy-dog-adult-sport

Deter blandinsforet jeg mener med Vom, @tulip. Ellers så er utvalget rimelig magert her vi bor ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat det der med mais syns også jeg var merkelig. Og kanskje ikke ønskelig. Fant denne siden nå: http://www.allaboutdogfood.co.uk/dog-food-reviews/0308/happy-dog-adult-sport

Deter blandinsforet jeg mener med Vom, @tulip. Ellers så er utvalget rimelig magert her vi bor ja...

Hvorfor ikke bare gi Vom og hundemat om et også er favoritten? Helt klart bedre enn noe tørrfôr, det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat det der med mais syns også jeg var merkelig. Og kanskje ikke ønskelig. Fant denne siden nå: http://www.allaboutdogfood.co.uk/dog-food-reviews/0308/happy-dog-adult-sport

Deter blandinsforet jeg mener med Vom, @tulip. Ellers så er utvalget rimelig magert her vi bor ja...

Animail shipper over hele landet, kjøp for over 1000 kr i slengen og frakten er gratis. Dere får det levert på døren og de fører de fleste merker, også de av svært høy kvalitet.

www.animail.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...