Gå til innhold
Hundesonen.no

6 åring ble bitt, hundeeier løp fra stedet


MiO
 Share

Recommended Posts

Jeg veit faktisk hvilken hund dette er, vi bodde jo rett overfor dem i over ett år. Snakka aldri med eieren, men så dem på tur. Virka som en kvikk og glad type som fikk være med på det meste.

Tipper dette er et typisk case av overivrig og litt ubalansert unghund som biter i overslag pga henrykt jaktlek på guttungen. :(

Synes hundeiere var veldig sympatisk og fin, det samme med veterinæren (som det bare skulle mangle at sier at han ikke oppfatter shibaer som "spesielt aggressive", iogm at han har behandla begge mine og skrytt hemningsløst og røntga Aiko uten sedering. :P).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forsåvidt at det var unødvendig å skrive at rasen har urhundpreg, for det høres skummelt ut for folk som ikke vet noe om hund.

Ellers så var det en veldig fin artikkel, og jeg synes det er bra at eier tok ansvar. Det blir kanskje litt feil å si at historien fikk en happy ending, men jeg mener det gikk så bra som det overhodet kunne med tanke på hva som hadde skjedd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forsåvidt at det var unødvendig å skrive at rasen har urhundpreg, for det høres skummelt ut for folk som ikke vet noe om hund.

Det er jo sant, de er jo urhunder, det er jo verre med alle disse bikkjene som blir kalt kamphunder bare fordi de har kort pels og muskler, synes jeg, men jeg skjønner hva du mener. :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hundeeier forteller er riktig, så føler jeg de har handlet helt riktig i denne saken. Trist dersom media (som vanlig) har klart å vri historien til noe annet enn sannheta.

Håper gutten kommer unna uten varige men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at hundeeier blir hakket på i kommentarfeltet pga. feil framstilling. Men må innrømme at jeg ble rimelig provosert selv, da jeg leste tittelen! Godt det ikke var helt sånn, og at eier i alle fall virker ansvarlig.

Denne kommentaren har 68 likes…. Ah, fantastisk.

Frode Skibrek · Toppkommentator

Krev eieren avlivet !

Jeg mener at man heller bør kreve eieren avlivet. Det er tross alt EIEREN som har vært uansvarlig og latt hunden gå fritt, og når hunden har bitt,så har eieren tatt med hunden og stukket fra stedet.

Etisk sett har mennesket veldig få problemer med å avlive andre dyr. Hva står da i veien for å avlive ett annet menneske? Vi er uansett også "bare ett dyr"...

Og hvorfor skal man straffe hunden for eierens uansvarlighet?

Svar · · 68 · 17. august kl. 08:58

Tenk om man kunne inkludere muligheten for UHELL SKJER. SHIT HAPPENS. IKKE ALLE ER PERFEKTE. MAN KAN IKKE HA STÅLKONTROLL 100001030810% av tiden? WOW. For en revolusjonerende tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kommentaren har 68 likes…. Ah, fantastisk.

Frode Skibrek · Toppkommentator

Krev eieren avlivet !

Jeg mener at man heller bør kreve eieren avlivet. Det er tross alt EIEREN som har vært uansvarlig og latt hunden gå fritt, og når hunden har bitt,så har eieren tatt med hunden og stukket fra stedet.

Etisk sett har mennesket veldig få problemer med å avlive andre dyr. Hva står da i veien for å avlive ett annet menneske? Vi er uansett også "bare ett dyr"...

Og hvorfor skal man straffe hunden for eierens uansvarlighet?

Svar · · 68 · 17. august kl. 08:58

Tenk om man kunne inkludere muligheten for UHELL SKJER. SHIT HAPPENS. IKKE ALLE ER PERFEKTE. MAN KAN IKKE HA STÅLKONTROLL 100001030810% av tiden? WOW. For en revolusjonerende tanke.

..mistenker at en stor prosentdel av de som poster i slike kommentarfelt ikke gidder lese noe annet enn overskrifta, derfor det kommer så mye sjit ut av tastetrykkan deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hvis det hundeeier forteller er riktig, så føler jeg de har handlet helt riktig i denne saken. Trist dersom media (som vanlig) har klart å vri historien til noe annet enn sannheta.

Håper gutten kommer unna uten varige men.

Det behøver ikke være media. Det var en seksåring. De er ikke alltid like gode til å oppsummere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det behøver ikke være media. Det var en seksåring. De er ikke alltid like gode til å oppsummere ting.

Hehe, nei, media er jo en uskyldig liten nyfødt svaneunge som ikke vil noen noe vondt, og iallefall ikke skape klikk-inducing overskrifter….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor det absolutt skal være et kommentarfelt under saker i avisa, media vrir og vender på alle saker, fremstiller feil, kommer med feil sitat etc, men likavel skal alle ha muligheten å si sin mening, selv om svært få fakta ligger på bordet... avisa var bedre før disse kommentar felta ble standarden...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...