Gå til innhold
Hundesonen.no

Japsehundene mine. :D


Sasha&Kiara
 Share

Recommended Posts

Jay, jeg må lage japsetråd. :D

Begynner med eldste i flokken på 5.

Sasha (Moneva's Rose of Atena) . Født 17oktober 2009. Min øyesten. Som betyr hele verden for meg. :D Jeg er glad i de alle 5, men hun her er virkelig min spesielle frøken. :D Hun har hatt 2 kull. Første kull på 4 valper, 2 av hver. Og andre kullet på 6, med 5tisper og 1hann. Hun er mor til Cajsa, som er 5. mann i flokken.

28265_404137132351_918689_n.jpg

Hun er ikke den peneste japanere på jord. :) Men hun har ett gemytt som man bare må elske. :D

Hun har BIR og BIG3, samt cert. Så hun er jo ikke stygg heller stakkars, hehe :D

Andremann i flokken er Kiara. (Creardon's Winning Stardust)

Hun er født 10. oktober 2010.

Lille urokråka vår, som brukte litt tid på å bli voksen, hehe. :D Men nå er hun en gull av en jente. Snill som dagen er lang og begynner å elske utstilling. Hun har hatt 1 kull, hvor hun fikk 7valper, 4 tisper og 3 hanner. Mor til Bamse som er nr 4 i flokken. :P

305203_10150294874962352_921096164_n.jpg

Hun har cert, flere ckr som beste, samt noen tispeklasse plasseringer. :)

Så, kommer godgutten. :D Santos. :D Født 1.september 2011. (Nuch NJV-12 Moneva's Unique Uno of Olivia)

Han ga oss tilbake lyssten på utstilling. Vi hadde gitt litt opp, året i forkant hadde gått så utrolig dårlig, så vi vurderte å slutte. Men siden vi kjøpte han her, så tenkte vi at vi fikk nå prøve litt til med han også da. Og joda, siden har jeg bodd på de forskjellige utstillingene rundt om i landet føles det som. :P

Han er en godgutt, som tror han er tøff. Men får han ligge å kose så ern fornøyd gitt. :)

10527818_10152192070157352_6402348108736

Han har mangen BIR, BIM, Cert, gruppeplasseringer. :) BIG1 er beste han har som voksen, tok vi i Nesbyen i helgen. Flere BIG2 og BIG3 plasseringer. Som valp fikk han 2 ganger BEST IN SHOW. :) Så dette er virkelig gullgutten. ;) Norsk juniorvinner i 2012,og Norsk champion i april 2014. Han er far til Bamse og Cajsa. De to neste bananen. :P Han ble 2. beste japanervalp i 2012. Og endte på 9. plass på hannhund listen for voksne samme år. I 2013, ble han 8. beste. Så vi håper på å slå det i år, hehe. :)

Bamsegutt ja, han er 4. mann i flokken. Født 17. desember 2012. (Snøhvit's Belief of Kiara)

Han har vært litt som sin mor, full av fart og liv, men han begynner å roe seg ned. Han begynner å bli penere og penere også for hver dag som går. :) Det er utrolig kjekt å se han vokser seg til. :D For kroppen hans har alltid vært bra, men han har manglet pels og bredde i hodet. :) Men det begynner å hjelpe, så vi gleder oss til fortsettelsen. :)

1146685_10151522445027352_41135047_n.jpg

Han gjorde det fantastisk som valp. Masse BIR og gruppeplasseringer. Som voksen er han kun stillt 2 ganger tror jeg det er, og da har han fått exl. Men vi har gitt han en pause nå til å vokse litt før vi stiller han mer. Han ble 2. beste japaner hannvalp i 2013.

Siste klumpen, Cajsa.(Snøhvit's Cajsa of Sasha) frøken dings født 11. oktober 2013. Hun er 1 a 5 tisper som kom denne dagen. Eller egentlig så var det 3 som var født 11. oktober, de 3 andre var født 10 oktober. Hehe, sånn er det når klokka bikker 00 før alle kommer ut. Valgte da seneste dato. Jeg husker som det skulle vært igår at denne frøkna kom til verden. Det var første gang jeg hadde fødsel alene, og jeg var litt stressa, men tenkte jo det skulle gå fint. Og morro var det jo når Sasha spytta ut ene tispa etter den andre. Men når hun her kom ut, som sistemann av totalt 6, så var hun helt svart på nesten og hadde så god farge allerede. Jeg tenkte "HUN vil jeg ha". Etterhvert som ukene gikk utviklet hun seg også klart best, sammen ene søsteren sin. Så jeg sto lenge å lurte men valget fallt til slutt på hun jeg hadde plukt ut ved fødsel, hehe. Og jeg angrer ikke ett sekund.

10502025_10152144948857352_2576694694830

Her er hun på dagen 9mnd gammel. :D

Hun er veldig lik på sin far, og det er morro å se. :D

Så lant har hun vært på 5utstillinger som voksen.

5xExl, 5xCK, 4xCert, 3xBIM.

Jeg er utrolig stolt av henne, og det tror jeg kanskje folk er litt lei av å høre, men men. ;)

Hun ligger per idag, på 1.plass på årets japaner tispevalp.

10485337_10152184635822352_8190408371458

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da kommer det enda en hund til flokken gitt. :D

Men denne gangen en 1åring.

Hun er født 19.oktober, kommer fra samme oppdrett som Santos og Sasha. Samme mor som Santos.

Så selv om hun er ifra Bergen, må jeg opp til Ålesund for å hente hun. Men det gjør ingenting. Både vi og oppdretteren gleder oss stort, hehe. :D

10403725_10154650282295427_2290243546032

Hun heter per idag Troya til vanlig. Stamtavle navnet husker jeg ikke akkurat nå. :P

Men hun er altså født 19.oktober 2013, hos kennel Moneva.

Hun er dessverre aldri stilt, men det blir kjapt gjort noe med. :) Så hun skal stilles både i Stord og Dogs4all.

Med litt trening går det forhåpentligvis så fint att, hehe. :)

Hun har dansk far, som er brukt veldig lite. Så litt nye linjer er det inn i huset her, så det er spennende. :D

Gleder oss stort til å hente henne, forhåpentligvis får jeg det til neste helg.

Tenkte ta hurtigruta opp, så kjører jeg ned lørdagen. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så at hun var til omplassering, så bra at hun får et godt hjem! :)

Hehe, ja jeg hev meg rundt. :P Linjene hennes vil jeg ha. ;)

Oppdretteren ble i ekstase, hehe. :D Så nå er vi mange som gleder oss til å få hun hjem til Bergen. :D

Bestilt hurtigruta med avreise fra Bergen fredag 3.okt. Så er jeg fremme lørdag 4.oktober 8.45. Plukker hun opp også kjører vi sammen hjem. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1uke til jeg setter meg på hurtigruta for å hente vidunderet vårt. :D

Både oppdretter og vi gleder oss stort. Veldig spent alle sammen.

Og ungene er i skyene av spenthet, hehe. :D

Eldste dattere skal muligens få stille hun litt, siden jeg har Cajsa som er like gammel og de vil gå i samme klasse i 1år til hvertfall. :)

Så hun gleder seg masse. :) Håper det er en hund som hun klarer og stille. :) Hun er veldig flink til å stille Kiara, men mangler litt på treningen av å "løpe" med hun. :) Men hun er grådig flink, så skal bli spennende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

1555416_10152722530992247_25801971794741

Troya er komt i hus. En liten skjønning med ett par kg for mye på kroppen. :P

Men hun er en skjønnhet. :D

Nå er situasjonen på privaten blitt litt vanskelig, så hun har blitt med 3 av de andre i flokken til en veninne som passer 4 stk. De 2 med løpetid er hos en annen veninne. Alle 6 koser seg på ferie og det er det viktigste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...