Gå til innhold
Hundesonen.no

Ekstremt holdbare leker, med pip.


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Jeg er glad i å kjøpe leker til hundene, men den ene DC-en til samboeren ødelegger absolutt alt utenom sort kong (XL). Finnes det noe i den store verden som tåler mye, men som har pip? Han er ekstremt sterk i munnen og ødelegger alt av leker på alt fra 10 sekunder til 5 minutter. Den mest holdbare leken med pip til nå var en av de dyrene fra Kong (wubba friends tror jeg), den tok fem minutter før den døde.

Finnes det noe, eller må jeg bare belage meg på dyr, kortvarig morro når jeg kjøper leker til han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd disse? http://www.kongcompany.com/da/products/for-dogs/rubber-toys/puppy-rubber-toys/puppy-squeaker/ De hold godt til malamutene(på 39 og 42 kg) ihvertfall, de fikk tom ligge å tygge på de og alikevell hadde de levetid på et par år med mye bruk. Tror jeg tom kjøpte den minste av de. Det er vell det eneste med pip som har holdt mer enn 20 sek tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd disse? http://www.kongcompany.com/da/products/for-dogs/rubber-toys/puppy-rubber-toys/puppy-squeaker/ De hold godt til malamutene(på 39 og 42 kg) ihvertfall, de fikk tom ligge å tygge på de og alikevell hadde de levetid på et par år med mye bruk. Tror jeg tom kjøpte den minste av de. Det er vell det eneste med pip som har holdt mer enn 20 sek tror jeg.

Prøvde large, tok to minutter så døde den. :lol:

Rørlegger'n foreslo å operere ut pipen også stappe den inn i en sort kong men veit ikke helt om det går ann? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde large, tok to minutter så døde den. :lol:

Rørlegger'n foreslo å operere ut pipen også stappe den inn i en sort kong men veit ikke helt om det går ann? :P

Det går sikkert, spm er jo hvorfor pipen dør. At den sorte kongen i seg selv ikke går i stykker betyr jo ikke at hunden ikke kan drepe pipen inni (om det er nok trykk så dør jo pipen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert, spm er jo hvorfor pipen dør. At den sorte kongen i seg selv ikke går i stykker betyr jo ikke at hunden ikke kan drepe pipen inni (om det er nok trykk så dør jo pipen).

Er pga trykket i kongen m/pip. Ellers fordi han biter igjennom. Puppy er jo mye mykere enn den sorte, den bøyer han lett som ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å finne noe...Jeg har en hund på 23 kg, som ødelegger alt han får av leker omtrent. Så jeg har så og si gitt opp å kjøpe nye leker til han.... Han har noen tennisballer her, som fortsatt er hele og en svart kong. Han har faktisk ødelagt en svart kong også. Slik så kong wubba'n ut etter et par mnd med Teo:

002_zpsebbe631a.jpg

001_zps8fe2ecbe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er pipen som gjør susen, så er det fullt mulig å lage billige pipeleker selv med fleece-pledd fra f eks ikea, saks, flettemetoder og putt inni pipen. Da kan du lage de lange, med flagrende ender til å lage liv og med pipeeffekt. Da blir det billigere å drive kvantitativt i hvert fall. Helt topp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Prøvde large, tok to minutter så døde den. :lol:

Rørlegger'n foreslo å operere ut pipen også stappe den inn i en sort kong men veit ikke helt om det går ann? :P

Du får kjøpt piper til å putte i leker separat. Billig om det er pipen som dør. Aner ikke om det går å putte inni svart kong da. Men sånn generelt, så er sånne hunder lite forenelig med pipeleker :lol: pipeleker tåler generelt lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å finne noe...Jeg har en hund på 23 kg, som ødelegger alt han får av leker omtrent. Så jeg har så og si gitt opp å kjøpe nye leker til han.... Han har noen tennisballer her, som fortsatt er hele og en svart kong. Han har faktisk ødelagt en svart kong også. Slik så kong wubba'n ut etter et par mnd med Teo:

Noen mnd hadde vært supert, til og med noen få dager. :P Men alt annet enn sort kong og en greie fra europris dør iløpet av minutter.

Hvis det er pipen som gjør susen, så er det fullt mulig å lage billige pipeleker selv med fleece-pledd fra f eks ikea, saks, flettemetoder og putt inni pipen. Da kan du lage de lange, med flagrende ender til å lage liv og med pipeeffekt. Helt topp! :)

Takk for tips :)

Kanskje sjekke løse piper og se om jeg får gjort noe lurt med de. Han blir jo så vannvittig lykkelig når jeg drar frem noe som piper, også blir han så trist når den slutter å pipe etter noen minutter. Han ødelegger ikke pipen med vilje, men han er ekstremt sterk i munnen og knuser/lager hull det meste.

Har kjøpt den Skineeezen med 19 pip nå da. Den tåler jo ikke så mye, men da har han en del pip å ødelegge. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://leerburg.com/mightyball.htm

http://www.amazon.co.uk/Karlie-45705-Boomer-Rubber-Squeaker/dp/B00140IYWG

http://www.amazon.com/JW-Pet-Company-Megalast-Colors/dp/B005D4NWGC

Har ikke noe erfaring med noen av dem, bare googlet kjapt squeaker toys for aggressive chewers, durable squeaker toys, indestructible squeaker toys etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må han ha pip i da?

Det tenkte jeg og.

Isåfall kan jeg anbefale Orka-leker, det er de som absolutt har holdt lengst til staffen :ahappy: Myke og gode å tygge på uten å bli ødelagt med en gang. Eneste Aïda kan tygge på "bare for å tygge på".

Edit, holder til og med bedre enn Kong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Stemmer også for Orka leker.

Terven er en reser på å mose pipeleker, men jeg har kjøpt tre sånne gummi baller og den ene levde i flere uker, de to andre lever enda. Med pip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han MÅ ikke ha pip, men da det er det morsomste i hele verden vil jeg selvfølgelig glede han med det innimellom. Ting uten pip er ikke like kult mener han. :P

Alt av kjente merker er prøvd. Skal sjekke ut de ukjente som ble foreslått :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han MÅ ikke ha pip, men da det er det morsomste i hele verden vil jeg selvfølgelig glede han med det innimellom. Ting uten pip er ikke like kult mener han. :P

Alt av kjente merker er prøvd. Skal sjekke ut de ukjente som ble foreslått :)

Har du prøvd disse? :)

everlasting-fun-balls.jpg

(De er uten pip).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at han må ha harde leker? Eller går det med myke leker? Jeg kjøpte i sommer en sikkert 1 meter lang slange, i plysj som jeg mener var fra KONG, og den kom med ekstra pip som man kan sette inn etter som de andre dør. Jeg prøvde å finne den på nettet nå, men dessverre så fant jeg den ikke. Kanskje det kan være noe om han ikke river den i stykker, det tåler den nok ikke... :)

EDIT: fant link : http://www.tamhunden.com/products/kong-snake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd disse? :)

(De er uten pip).

De dør fort. :P Er hovedsakelig på utkikk etter pipeleker, andre ting har han et knippe av som fungerer en liten stund. :)

Er det slik at han må ha harde leker? Eller går det med myke leker? Jeg kjøpte i sommer en sikkert 1 meter lang slange, i plysj som jeg mener var fra KONG, og den kom med ekstra pip som man kan sette inn etter som de andre dør. Jeg prøvde å finne den på nettet nå, men dessverre så fant jeg den ikke. Kanskje det kan være noe om han ikke river den i stykker, det tåler den nok ikke... :)

EDIT: fant link : http://www.tamhunden.com/products/kong-snake

Myke leker blir ødelagt stort sett med en gang. Er noe som holder litt lengre enn andre, men myke ting dør fort fordi stoffet tåler så lite. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...