Gå til innhold
Hundesonen.no

Damir og Iraia - Dogo Canario


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Siden jeg bor med disse to beista får jeg vel lage en tråd til ære for de.

Burak og Damir er to stk Dogo Canario, importert fra Romania. Burak er ved dags dato ca 2 år og 3mnd og Damir er 1år og 2 mnd. Begge to er store gutter og de veier 55kg.. Regner med han yngste vil bli litt større.

De er halvbrødre og har samme mor. Snille som dagen lang, men passer på huset så jeg sover trygt om natta. :P

Burak:

045afd53-c03d-4357-afc3-9452f1208ecd_zps

4c6c9b37-95a0-4d5f-a65c-9d254461454d_zps

296475c6-d137-499f-826a-2dc3f3cfd98f_zps


a8fe8531-bce1-4d54-aa5c-87aed036818d_zps

Damir:

9e7423b8-7dc3-49db-8c5c-7632c14aa42f_zps

48fff890-641f-49d0-bc9b-c6d5a03d4077_zps

5f32ad6f-1bbf-4a99-bbff-cb519406572b_zps

 

a6857e9d-a63e-48f6-ae61-1697a9439af0_zps

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 343
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fine vofsene matcher godt til bunad

Hvis det er ønskelig å diskutere kuperte hunder er det bare å lage en egen tråd om temaet.. Er ikke for kupering selv men nå bor jeg med disse to og de er fine hunder selv om de ikke har ører og j

Depositum betalt og alt er egentlig klart for at Iraia flytter til Norge i slutten av 2016/Begynnelsen av 2017.   Hun er litt eldre nå, men har ikke så gode bilder enda. Det komm

Posted Images

Det er så kos å se dem på Snap synes jeg :wub:

Hehe de er ganske så kos. :)

Så lekre! likte spesielt damir godt :wub:

Damir er en drittunge :lol: Han er i en grusom alder synes jeg. Men han er supersøt når han er søt, også en drittunge sånn innimellom. :P

Nydelige! :wub: Og de går bra sammen med Ozzy?

De går bra med Ozzy når jeg ikke er til stede. Rørlegger'n er litt annerledes enn meg, han tar alt med knusende ro og jeg er litt vel hønemor. Når jeg er der så er Ozzy veldig bitchy i oppførselen. Hans er bare greie, og nyskjerrige på Ozzy. Men Ozzy er jo skadet nå, og er mesteparten av døgnet i bur. Alle sover i stua sammen, Ozzy og Damir i bur og Burak løs. Ikke noe problem, Burak sover gjerne helt inntil buret til Ozzy. :P

Her er Ozzy og Damir når jeg var på jobb på Torsdag.

(Damir ser liten ut, men han veier tross alt 48 kg mer enn Ozzy. )

1911740_10152603403541411_69899030021284

Jeg syns de så litt skumle ut, jeg :icon_redface:

Hehe, de gjør jo det. Men de er bare snille, med meg ihvertfall :D Men de er skumle nok, er ikke akkurat redd for skumle menn hvis jeg lufter de aleine klokka to om natten. :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy FADER for noen nydelige hunder, og absolutt ingen beist! :P Jeg er regelrett skikkelig misunnelig på deg som får lov å bo med disse to flotte karene. Siiiikle :wub:

Hehe, de er fine ja, absolutt :)

Jeg elsker å få snap av leke-canarioer :wub: "Små" barn :D

Hehe, ja små lykkelige "barn" som dreper pipeleker på ca to minutter. :lol:

De er nydelige begge to :wub: ,men står i voldsomme kjettinger.... Må det være så grove greier? :icon_confused:

Ja, de må det. Han eldste har røket en tidligere, så Rørlegger'n tar ingen sjangser. Skal gjerde inn tomta neste år så er bare midlertidig. Men når 55kg hund passer på tomta er det greit at kjettingen holder. De er ikke farlige, men her er det kyr, hester, sauer, hunder og mennesker som ikke hadde satt pris på det hvis en av de kom seg løs.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg liker også dogo-snaps! :D De virker som herlige gutter altså, men jeg hadde heller ikke prøvd meg på noe ugang om jeg hadde møtt deg ute med de klokka 2 på natta :teehe:

De er herlige. :) Og svære i hodet. :lol:

7bd08950-1200-45d0-8486-893f59c94eb4_zps

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler heller ikke på kjetting, og blir for tungt om jeg skal ha sikker størrelse, så bruker heller båttau som tåler flere tonn med rykk. Men det hjelper jo ikke hvis hundene biter av båndet da :) men bra det er midlertidig da, og så fint at han ikke tar noen sjanser, greit at man er bevisst på at man har en rase (eller en hund med et utseende da) som kan virke skremmende for noen.

Hmm nei var jo ikke det jeg skulle kommentere da! Det jeg skulle si var at det var da noen kjekke gutter :D Føler meg trygg når jeg går om natten med Casper, men med de to der hadde jeg følt meg udødelig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å milde måne så vakre! Må nok si dette er en av de flotteste rasene vi har altså! Syntes overhode ikke at de ser skummel ut, må si jeg faktisk er mer redd små hunder enn store som dette :P Hadde sovet godt om natten om en sånn hadde passet på meg!

Hvordan er de, bjeffer de mye? Er jo vakthunder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig pene gutter :D

Kjetting ryker lett (svakhet i leddene), vaier er mye sterkere :) Men det gjør jo ingenting om man bruker tykk kjetting.

Han brukte vaier på burak tidligere, men han fikk sår av den en gang så han er litt tryggere med kjettingen. Håper ikke kjettingen ryker!

Jeg stoler heller ikke på kjetting, og blir for tungt om jeg skal ha sikker størrelse, så bruker heller båttau som tåler flere tonn med rykk. Men det hjelper jo ikke hvis hundene biter av båndet da :) men bra det er midlertidig da, og så fint at han ikke tar noen sjanser, greit at man er bevisst på at man har en rase (eller en hund med et utseende da) som kan virke skremmende for noen.

Hmm nei var jo ikke det jeg skulle kommentere da! Det jeg skulle si var at det var da noen kjekke gutter :D Føler meg trygg når jeg går om natten med Casper, men med de to der hadde jeg følt meg udødelig! :D

Båttau blir tygd over på ca to sekunder her. :lol:

Ja, det er noen kjekke gutter! :D

Kan ikke for det, men kuperte dogger er flott! Jeg viste ikke at du hadde slike hunder jeg Ozzy

Er ikke mine, men bor med de og de er jo en del av familien. Har flytta inn hos kjæresten, og de bodde her :lol:

Å milde måne så vakre! Må nok si dette er en av de flotteste rasene vi har altså! Syntes overhode ikke at de ser skummel ut, må si jeg faktisk er mer redd små hunder enn store som dette :P Hadde sovet godt om natten om en sånn hadde passet på meg!

Hvordan er de, bjeffer de mye? Er jo vakthunder? :)

Ja de bjeffer. De passer på hus og hage og bjeffer når uvedkommende kommer. Grove i måla, så høres godt. Bor på landet så naboer er heldigvis ikke plaga av det. Er vel mulig å begrense, hvis man vil det, men disse her to har ihvertfall godt vaktinstinkt og de virker hakket mer heftig enn de norske DC jeg har møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Kan ikke for det, men kuperte dogger er flott! Jeg viste ikke at du hadde slike hunder jeg Ozzy

Du mener ikke det?

Jeg synes det er helt og fullstendig ****** at de skjærer av øra på hunder jeg........ sorry....... hadde ikke tenkt å si noe her for egentlig så har mammaen min lært meg at om man ikke kan si noe pent så skal man la være å si noe. But I'm not impressed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener ikke det?

Jeg synes det er helt og fullstendig ****** at de skjærer av øra på hunder jeg.... sorry.... hadde ikke tenkt å si noe her for egentlig så har mammaen min lært meg at om man ikke kan si noe pent så skal man la være å si noe. But I'm not impressed.

Jo det mener jeg, men jeg har ikke dermed sagt at jeg støtter det og vil ha en selv?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...