Gå til innhold
Hundesonen.no

Vært på Manhattan?


C.J
 Share

Recommended Posts

Nå blir min backpackerdrøm endelig en realitet! I januar drar jeg alene til Costa Rica og USA. Costa Rica er fullbooket av planer, men jeg har tre dager på Manhattan som jeg foreløpig ikke har et spesifikt program for. Hva MÅ jeg få med meg? :) Jeg skal selvsagt ta en piknik i Central Park, men utenom det har jeg ingen planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør revurdere picnic i Central Park i januar :P Var i NY i januar. Det var ISKALT, den dagen jeg og min søster skulle rusle i Cantral Park så var det 15 minus og masse vind (pluss at det er høy luftfuktighet i NY så følt temperatur er kaldere enn det gradestokken viser) :|

Når det er sagt så anbefaler jeg en tur i parken for den er veldig fin :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Manhattan var litt kjedelig jeg :P Med mindre du liker merkevareshopping og ordinær sightseeing. Marked i central park, filmfestival i bryant park og en gåtur langs the high line var høydepunkt syns jeg, da :) ellers kan jeg anbefale å komme seg litt ut av Manhattan; mange morsomme butikker og trivelige kafeer/kaffebarer i Williamsburg, og om du er i NY på rett dag er Brooklyn Fleamarket et must! Barcade (også i Brooklyn) er noe av det mest fantastiske jeg har opplevd av utesteder. Meget blandet klientell :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Jeg har ikke gjort hjemmeleksen hva angår Manhattan og forventet vær, nei :P Hovedreisemålet er jo Costa Rica hvor jeg skal på surfecamp, så jeg er liksom innstilt på sol og varme og glemmer at NYC ligger et godt stykke unna :P Da blir det rusletur med skjerf i stedet ;)

Takk for de andre tipsene!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg virkelig Costa Rica. Et sted jeg virkelig drømmer om å reise til uten å kunne sette helt ord på hvorfor :P Dette blir litt OT men lyst til å fortelle om planene på CR (bortsett fra surfecamp, som også høres utrolig morsomt ut)? Hvor lenge skal du være der?

Ellers så er NY litt smak og behag, vi følte å gjøre/se det "obligatoriske", Time Square, se frihetstatuen, Empire State Building (har også hørt at om man skal på toppen av en bygning foretrekker mange Top of The Rock istedetfor ESB - men vi glemte det helt bort sist etter vi utsatte det èn dag). Ellers om du er interessert i shopping er Macy's ganske ålright, ellers kan jeg også anbefale som nevnt tidligere å komme seg til Brooklyn Fleamarket (men usikker om dette holdes på vintertid?). Du har også Woodbury Outlet en times tid unna (går busser fra Manhattan) hvor du kan gjøre noen gode kupp.

Edit: Glemte show på broadway - det var jo gøy å ha sett et show der selvom musikaler ikke er helt min greie.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg virkelig Costa Rica. Et sted jeg virkelig drømmer om å reise til uten å kunne sette helt ord på hvorfor :P Dette blir litt OT men lyst til å fortelle om planene på CR (bortsett fra surfecamp, som også høres utrolig morsomt ut)? Hvor lenge skal du være der?

Ja, jeg føler også en dyp tiltrekning til Costa Rica. Dette blir min første backpackertur, første utenlandsreise på egenhånd og første gang utenfor Europa...! Sykt skummelt og sykt spennende på samme tid! Sør- og Mellom-Amerika har lenge fascinert meg og jeg landet på Costa Rica på grunn av landets mange naturreservat, aktive vulkaner, flotte strender og den omtalte "pura vida"-livsstilen :)

Jeg ankommer hovedstaden San José sent 15. januar og blir der i tre netter. Planen er i hvert fall å bestige den aktive vulkanen Volcán Poás, muligens også Volcán Irazú, samt få til en tur til Monteverde og besøke et naturreservat. Kommer jeg meg ikke dit, blir det et annet naturreservat nærmere San José.

18. januar går turen til Santa Teresa i Peninsula de Nicoya hvor jeg deltar på surfecamp i 8 dager. Deretter blir det en ekstra natt tilbake i San José før jeg tar fly til New York og tilbringer tre dager på Manhattan :) Hjem igjen 30. januar.

Så du Balto når du var ung? Mitt eneste mål når jeg drar til New York blir å finne Balto-statuen i Central Park :D

Jeg elsker Balto! Tanken slo meg, men så var jeg litt usikker på om det faktisk er i Central Park statuen står. Glemte å sjekke det ut, så dette var jo en gladnyhet! Skal definitivt ta en selfie med helten ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg føler også en dyp tiltrekning til Costa Rica. Dette blir min første backpackertur, første utenlandsreise på egenhånd og første gang utenfor Europa...! Sykt skummelt og sykt spennende på samme tid! Sør- og Mellom-Amerika har lenge fascinert meg og jeg landet på Costa Rica på grunn av landets mange naturreservat, aktive vulkaner, flotte strender og den omtalte "pura vida"-livsstilen :)

Jeg ankommer hovedstaden San José sent 15. januar og blir der i tre netter. Planen er i hvert fall å bestige den aktive vulkanen Volcán Poás, muligens også Volcán Irazú, samt få til en tur til Monteverde og besøke et naturreservat. Kommer jeg meg ikke dit, blir det et annet naturreservat nærmere San José.

18. januar går turen til Santa Teresa i Peninsula de Nicoya hvor jeg deltar på surfecamp i 8 dager. Deretter blir det en ekstra natt tilbake i San José før jeg tar fly til New York og tilbringer tre dager på Manhattan :) Hjem igjen 30. januar.

Høres skikkelig gøy ut :) Håper du har en side man kan følge med på eller et sted du legger ut bilder etter turen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...