Gå til innhold
Hundesonen.no

7 små Mexikanske Nakenhundvalper født!


Recommended Posts

Naya - Fame Factory's Brown Sugar har født syv vakre små skapninger 11.juli, og nå er det perfekt tid å ha valper på. Valpene vil være leveringsklare fra 5.september.

Det ble født 3 nakne hannhunder + 1 naken tispe + 3 pelsede tisper.

Er du interessert i en litt spesiell hunderase kan dette være noe for deg. :) En veldig fin familiehund som også kan brukes til agility, lydighet, og annet type bruks om man ønsker det. En lærevillig hunderase som er nysgjerrig av natur, men som også kan være skeptisk til fremmede som den ikke kjenner. Dette er en hund som blir veldig glad i familien sin og som er veldig lojal. Har også vaktinstinkt. Også en morsom utstillingshund utenom det vanlige! Som voksen veier rasen mellom 20-30kg ca.

Mexikansk Nakenhund kan bli født både med eller uten pels.

Med valpene følger:
-Registrert i NKK
-Helsesjekket
-Ormekurbehandlet
-ID Merking (Chip)

-Valpepakke

-Infoperm

Ta kontakt ved spørsmål eller interesse. :)

Kennelen har en egen side på Facebook vis du søker på Kennel Doggnation. Der blir det lagt ut kontinuerlig med bilder og videoer!

Facebook-siden: :blissysmile:

https://www.facebook.com/KennelDoggnation

post-5901-0-21452300-1405637251.jpg

post-5901-0-67246400-1405637272_thumb.jp

post-5901-0-69590000-1405637301_thumb.jp

post-5901-0-15964700-1405637329_thumb.jp

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg møtte en nyimportert liten mexikaner i grupperingen forrige helg! Sånn bortsett fra at jeg og damen som hadde han har litt andre tanker om det å "tåle kulden greit", så virker det som veldig morsomme hunder. :D

Jeg visste forresten ikke at de kom med pels også. Har de forskjellige grader av nakenhet også, som den kinesiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens og sorry sent svar!!! :icon_redface: I januar 2014 kom FCI med nye regler og det er nå lov med å stille ut både pelset og naken, som er en utrolig god nyhet som vi Xolo-eiere har ønsket i mange år nå. Men noe perfekt system er det dermed ikke, for det er mange farger som har blitt utelatt og som blir diskvalifisert. Og fargene som diskes eller ikke, er kanskje litt vage. Så å vite om man har en pelset som kan stilles eller ikke, er ikke så godt å vite for alle.

Hunderasen er ikke så super utbredt, men det begynner jo å hjelpe.. Jeg tror det er fire-fem oppdrettere i Norge, med noen aktive og noen litt mer inaktive. I sverige er det flere, mens i Danmark er det mindre antall oppdrettere igjen.

Mexikaneren har ikke forskjellige grader av nakenhet, men er heller ganske "av eller på" om du skjønner. Enten eller eller. Dog er det jo noen som har mer hår enn de kanskje skal, men da blir de heller ingen avlshund eller stjerneskudd på utstilling.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelige.... Min forrige hund var xolo, naken. Herlige sengevarmere og deilig å ta på. Ikke har de hundelukt heller :) min hadde et fint tannsett, manglet bare noen få tenner. Min hadde myyye vakt i seg. Falt for denne rasen i Mexico, der den er mye mer vanlig å møte på :) De tåler egentlig kulde greit synes jeg. På vinteren kunne han helt fint være ute uten klær på, og han likte snø, var med oss på skiturer og fjellturer i snøen. (Da med klær på) Men han hatet regn. Fikk han ikke ut døra når der regnet, da kunne han holde seg i evigheter. Var det langvarig regn måtte jeg tvinge han ut, han gikk ikke en meter lengere enn helt nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...