Gå til innhold
Hundesonen.no

Hindre hund i å svelge oksemuskel?


HangingTree
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Gikk nettopp over fra å gi valpen min på 5 måneder struper, til oksemuskel, men samme hva han får så pleier han å svelge dem.. Bruker mye lenger tid på en oksemuskel når han tygger, men ja.. Vet ikke hva jeg kan gjøre for å hindre ham i å svelge dem. Til nå har jeg prøvd å kjøpe store og gjerne bøyde oksemuskler. Den bøyde brukte han sikkert 2-3 timer på (hadde den i to dager) før han svelgte den.. Var virkelig bekymret når han klarte å svelge den også, så vet ikke om det var en så god ide likevel?

Men ja, jeg blir veldig glad for tips!! Hvis dere har noen andre tips til gode tyggesaker som varer lenge og ikke er fryktelig usunne er det bare å komme med dem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ikke gi han oksemuskel og kjøp noe annet som okse/griseøre som ikke går så lett å svelge.

Om hunden din er en svelger så kommer den ikke til å stoppe med det med det første ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine valper har kunnet få lange og tynne ting, de svelger det helt, og eg har måttet plukke det utav svelget på de noen ganger. Gir okseører/griseører og hudbein frem til de lærer å tygge skikkelig uten å svelge store biter. Som voksne har de ikke hatt problem med å beherske seg litt selv om de får noe godt (grisehaler/oksemuskler e.l.) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortige hunden min var en skikkelig sluker, og om jeg ikke holdt i andre enden av tyggetingen og passet på at han tygget ordentlig, så var det bare dentadtix han kunne få. Det knekker med bare ett lite tygg og det svelget han aldri.

Så kanskje noe mykere, som løses raskt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp!

Har hørt at griseører ikke er så bra for magen, så er vel derfor jeg har styrt litt unna.. Men jeg får vel forsøke å finne noe større til ham. Myke ting som løser raskere opp spiser han opp på et blunk, så har vel strevd nok med å finne noe som tar han en stund, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en valp som sluker alt, så har prøvd en del forskjellig. Griseører er borte på et blunk, for han tygger bort halvparten og sluker resten (eventuelt hoster det opp igjen og tygger litt til)..

Det eneste som har funket her er vanlige tyggebein, gourmet knoke (helt vakuumpakket bein med litt kjøtt) og gevir. Alltid under oppsyn, siden han er så slukhals ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik selv, Quo på vel fire mnd. I starten tygget han ingenting, og kjøpte matskål for hunder som sluker maten. I tillegg har han strevd veldig med tennene, ennå er det ikke over. For at skal få lindring av kløe, samt se om han kan lære holde orden på tennene, ikke bite, så sitter jeg hver kveld med enten tyggebein eller oksemuskel. Jeg holder i den.

Men din skulle kanskje ha noe å tygge, for å ha noe å holde på med alene? Vi har i hvertfall koselig stund om kvelden, ved at jeg holder i ene enden på det han gnager :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...