Gå til innhold
Hundesonen.no

Hevder hund døde pga støy fra tunnellarbeid


Rocket
 Share

Recommended Posts

Den må jo ha dødd av stress isåffal av støyen. Den må jo ha blitt super stresset av støyen for at den skal bite kjøttsår på seg selv.

Men hvis han så hunden ble så stresset av det, hvorfor fikk han ikke noen andre til å passe hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må jo ha dødd av stress isåffal av støyen. Den må jo ha blitt super stresset av støyen for at den skal bite kjøttsår på seg selv.

Men hvis han så hunden ble så stresset av det, hvorfor fikk han ikke noen andre til å passe hunden?

Det lurer jeg også på. Og nå sier han de andre hunden viser samme "symptom"/stress som den andre før den døde. Tror jeg hadde vært kjapp med å plassere de bort en periode da gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Godt å se hele sonen frivillig tar på seg å passe min lydberørte hund neste gang en av naboene finner ut at de skal pusse opp - siden det bare er å få noen til å passe de, det bare er å flytte på de, bare er ditt og bare er datt.

Ja, min hund hadde sannsynligvis reagert på støy som det der om hun var utsatt for det store deler av døgnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor står hundene ute i hundegården egentlig når det støyer slik? Jeg slipper ikke kattene ut når de driver veiarbeid utenfor huset vårt.... kanskje bedre å ta hundene med seg bort ifra støyen, kanskje gå seg en tur med de vekk fra bråket...det ville han nok hatt godt av selv også siden han er sykemeldt pga støyen...da må det jo være godt å komme seg bort ifra området noen timer om dagen, gå seg en fjelltur med hundene for eksempel.... tror ikke jeg ville satt dyrene mine ut i luftegård om det var mye støy i området mitt...hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

– Når viftene kjører, så setter lyden seg i hele huset. Det nytter ikke å gjemme seg bort fra lyden uansett hvilket rom du sitter i. Lyden skjærer seg gjennom hele kroppen – du finner ikke ro, sier han.

Det kan jo tenkes at bikkjene opplever det samme og at det spiller liten kasserolle om de står i hundegården eller er i huset.

Har ikke noe problem med å skjønne at dette kan være frustrerende.. Ikke alle som har mulighet til å leke på fjellet flere timer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Godt å se hele sonen frivillig tar på seg å passe min lydberørte hund neste gang en av naboene finner ut at de skal pusse opp - siden det bare er å få noen til å passe de, det bare er å flytte på de, bare er ditt og bare er datt.

Ja, min hund hadde sannsynligvis reagert på støy som det der om hun var utsatt for det store deler av døgnet..

Hvor vanskelig det er å få satt bort en hund er jeg VELDIG klar over, spesielt etter min mor døde har jeg ingen "kriseplan" som jeg er 100% sikker kan ha hunden i nødvendige tilfeller.

Men om du er redd dine gjenlevende hunder kommer til å av støyen ville jeg da virkelig gjort det jeg kunne for å redde dem. F.eks tatt dem med på jobb(om mulig), nå er jo denne personen sykemeldt pga støyen så da ville jeg tatt dem med meg hvor enn jeg gikk. Om man er sykemeldt pga støyen så vil man jo bort fra nevnte støy for å komme seg igjen ikke sant? Eller om alt annet feiler, men man har råd til å sette dem på kennel/privat passer så hadde jeg gjort noe slikt. Then again, kanskje har han dårlig råd til slikt, kan godt hende han ikke har andre plasser å være og å være ute store deler av døgnet kanskje er uaktuelt. Slikt vet man aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hvorfor gikk han ikke til veterinæren når hunden sluttet og spise og gikk bare i ring?

1. Du vet han ikke gikk til veterinæren?

2. Hvis han gikk til veterinæren, hva sku de gjort?

Han mener Ryfast-bygging ødelegger huset

Vurderer sivil ulydighet for å stanse anleggsmaskinene

Naboer vil ha slutt på tunnelarbeid om natten

Goes on and on..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig det er å få satt bort en hund er jeg VELDIG klar over, spesielt etter min mor døde har jeg ingen "kriseplan" som jeg er 100% sikker kan ha hunden i nødvendige tilfeller.

Men om du er redd dine gjenlevende hunder kommer til å av støyen ville jeg da virkelig gjort det jeg kunne for å redde dem. F.eks tatt dem med på jobb(om mulig), nå er jo denne personen sykemeldt pga støyen så da ville jeg tatt dem med meg hvor enn jeg gikk. Om man er sykemeldt pga støyen så vil man jo bort fra nevnte støy for å komme seg igjen ikke sant? Eller om alt annet feiler, men man har råd til å sette dem på kennel/privat passer så hadde jeg gjort noe slikt. Then again, kanskje har han dårlig råd til slikt, kan godt hende han ikke har andre plasser å være og å være ute store deler av døgnet kanskje er uaktuelt. Slikt vet man aldri.

Jeg er hjemmeværende jeg, så jeg pleier ikke å være borte store deler av dagen. Hvor skulle jeg dratt, liksom? Alle andre jobber jo.

Hvis støyen er så ille at mannen blir sykemeldt for det, er det da så uvirkelig å tro at en lydberørt hund klikker av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemmeværende jeg, så jeg pleier ikke å være borte store deler av dagen. Hvor skulle jeg dratt, liksom? Alle andre jobber jo. 

 

Hvis støyen er så ille at mannen blir sykemeldt for det, er det da så uvirkelig å tro at en lydberørt hund klikker av den? 

Da er vi 2. Forskjell på om det er så bråkete hjemme at du blir sykemeldt og om man er hjemme av andre grunner. Hadde det vært så støyete hjemme hadde jeg heller funnet meg en park eller noe å lest en bik etc. Spesielt om hunden min hadde vært synlig preget av støyen.

Ikke uvirkelig, men da reagerer jeg på at han lot det gå så langt. I nøden spiser fanden fluer sies det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi 2. Forskjell på om det er så bråkete hjemme at du blir sykemeldt og om man er hjemme av andre grunner. Hadde det vært så støyete hjemme hadde jeg heller funnet meg en park eller noe å lest en bik etc. Spesielt om hunden min hadde vært synlig preget av støyen.

Ikke uvirkelig, men da reagerer jeg på at han lot det gå så langt. I nøden spiser fanden fluer sies det.

Ah.. Så når støyen blir uutholdelig i eget hjem, både for mennesker og dyr, så bør man selvsagt flykte fremfor å ta et oppgjør med firmaene som støyer mer enn de har lov til? Jeg mener, mannen er sykmeldt på grunn av støy, hundene blir stressa av støyen, det har vært flere artikler om støyen pga anleggsarbeidet, men fortsatt så er det bare ditt og bare datt.

I nøden spiser fanden fluer ja. Han har sikkert bil, han kunne jo bodd i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Gikk på barneskolen en gang i tiden og da var vi så heldige at det ble bygget en vei rett på utsden av skolen og skolen bel samtidig bygd ut. Jippi. Støy fra vegen og støy fra utbyggingen som skjedde rett under beina våre.

Det resulterte i hodepine og et slitsomt år. Så ja jeg skjønenr at han blir frustrert og det er da ikke alle som ser den beste løsningen med en gang når tingene blir frustrerende.

Håper det blir en god løsning for alle her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Så når støyen blir uutholdelig i eget hjem, både for mennesker og dyr, så bør man selvsagt flykte fremfor å ta et oppgjør med firmaene som støyer mer enn de har lov til? Jeg mener, mannen er sykmeldt på grunn av støy, hundene blir stressa av støyen, det har vært flere artikler om støyen pga anleggsarbeidet, men fortsatt så er det bare ditt og bare datt.

I nøden spiser fanden fluer ja. Han har sikkert bil, han kunne jo bodd i den.

Selvfølgelig burde han ta et oppgjør med byggefirmaet, men om du er redd hunden din kommer til å dø, sitter du hjemme og ser på at det skjer da? Eller "flykter" du og gjør dagen hakket greier for deg selv og dyra dine utenfor husets 4 vegger.

Nå er ikke media alltid kjent for å gi et godt bilde av alle sider av en sak akkurat, kan godt hende han har vært så mye borte fra støyen som mulig/gjort det han kan. Det vet vi ikke, så jeg skal strengt tatt ikke anta noe der, selv om det kanskje virker sånn fra kommentarene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Selvfølgelig burde han ta et oppgjør med byggefirmaet, men om du er redd hunden din kommer til å dø, sitter du hjemme og ser på at det skjer da? Eller "flykter" du og gjør dagen hakket greier for deg selv og dyra dine utenfor husets 4 vegger.

Nå er ikke media alltid kjent for å gi et godt bilde av alle sider av en sak akkurat, kan godt hende han har vært så mye borte fra støyen som mulig/gjort det han kan. Det vet vi ikke, så jeg skal strengt tatt ikke anta noe der, selv om det kanskje virker sånn fra kommentarene mine.

Hvor skal man gjøre av seg da, flytte? Er snakk om 24 timer i døgnet over mange, mange måneder her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal man gjøre av seg da, flytte? Er snakk om 24 timer i døgnet over mange, mange måneder her.

Flytting kan være et alternativ for noen regner jeg med. Familie, Venner, kanskje man har ei hytte, være ute store deler av døgnet når være tillater det. Som nevnt, om man har råd er kanskje kennel et alternativ for dyra i perioder etc. Leilighetshotel kanskje, om man har råd. Om jeg mener dyra mine tar skade av det hadde jeg glatt "bodd" i bilen deler av døgnet. (Om dyra var mindre stresset i en slik situasjon that is)

Om man mener støyen er for støyende, er det sikkert flere instanser man kan kontakte, kommunen, NAV f.eks og be om alternativ bolig for en stund. Får man sykemelding fra legen sin så har man jo dokumentasjon på at støyen er skadelig for helsen. Eventuelt ringe direkte til firmaet som utfører arbeidet.

Allerhelst kan man ta kontakt med en advokat og høre hvilke rettigheter man faktisk har i en slik situasjon hvor selskapet mener de jobber innefor reglene som er satt ifht arbeidstid og støymengde.

Igjen dette kommer helt ann på hva man faktisk har mulighet til i en slik situasjon som dette. Noen har ikke familie, noen har ikke venner de kan eller vil spør om slik hjelp av, noen har ikke økonomi til slike tiltak, noen er ikke innenfor skalaen til å få hjelp av offentlige instanser som f.eks nav, gratis jushjelp etc. Man må bruke det man har tilgjengelig i en slik situasjon. I dette tilfellet har personen valgt å gå til media som et virkemiddel, forhåpentligvis så virker det for ham.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Forslagene dine er jo med en del forbehold og da særlig at man har råd.. Folk flest har da ikke bare mulighet til å stikke fra gård og grunn.

*Earth calling*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...