Gå til innhold
Hundesonen.no

Spørsmål angående omplassering


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Finnes det noen standard kjøpekontrakt ved omplassering av voksen hund?

Hvordan gjør man det med eierskifte? Hunden er norskoppdrettet, er norskregistrert, har norsk eier. Men hundens opplysninger er også registrert i SKK. Hunden blir enten boende i Norge eller flytter til Sverige. Det er særlig det siste tilfellet jeg er interessert i - må eierskifte i det tilfellet registreres i NKK først og så i SKK, f.eks.? Og kan hundens norske helseresultater overføres til svenske Hunddata på noe vis?

Hva er vanlig ved omplassering når det gjelder prøvetid? Har man prøvetid, i så fall hvor lenge? Betaler kjøper hele summen for hunden med en gang og får evt summen tilbake igjen hvis hunden leveres tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Zenta på prøve i to mnd egentlig. Men hun ble i fem, og da fikk vi levere henne tilbake fordi hun og Nora ikke gikk så bra ilag. Vi betalte for henne da vi henta henne og fikk det tilbake da vi leverte henne tilbake. Vet ikke hva som er vanlig :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Brukte NKKs kjøpskontrakt da vi hentet Alice samt tok med eierskifte som ble signert og sendt inn. Hvordan det fungerer om man skal omplassere til Sverige, er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte NKKs kjøpekontrakt da jeg omplasserte hund. Og la til at hvis det oppstod noe de lurte på kunne de kontakte meg. Ev om det ikke fungerte. De ønsket ikke prøvetid, men om de hadde ønsket det hadde de fått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

NKK's kjøpekontrakt, også skriver du på tillegssiden.

Hunden må omregistreres i Norge til kjøper, når kjøper får papirene må hun selv omregistrere den til SKK.

Print ut fra min side HD/AD resultatene og når Geo omregistreres blir resultatene lagt inn som utenlanskrøntget resultat.

Dette er feks en hund som ikke har gått i avl i Sverige, men flyttet dit:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...