Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskap 2014?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Herlig! Jeg vet ikke om jeg kan enda.

Men altså, vi er jo dreamteam?! :heart:

Duh, vi gikk konkurransetrening rett før sommeren og gikk nesten et helt klasse 1-program uten noe særlig feil, faktisk. Han kan jo ikke hopp over hinder og avstandskommandering, men alt det andre, med unntak av deler av lineføringen, var faktisk veldig bra! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er ikke begrenset til Oslo. Fritt fram å arrangere i andre deler av landet også!

Herlig! Jeg vet ikke om jeg kan enda. Men altså, vi er jo dreamteam?!

Hva inneholder egentlig en sånn dag da? For oss som aldri har deltatt

Det blir 20 september som flest kunne :)

Håper flere enn de som stemte den dagen også kan.

Litt sent svar pga ferie.

HVOR blir det?

Jeg skal bare starte offisielt 2 av 3 helger i september. Om det blir Ekeberg eller Sørkedalen så vil jeg vurdere å arrangere uoff rally siden jeg trenger praksis i dommerutdanningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR blir det?

Jeg skal bare starte offisielt 2 av 3 helger i september. Om det blir Ekeberg eller Sørkedalen så vil jeg vurdere å arrangere uoff rally siden jeg trenger praksis i dommerutdanningen...

Nå har det seg sånn at AnetteH ikke kan den helgen lenger. Så sonenmesterskapet står litt i fare for å bli avlyst, derfor har det ikke skjedd noe innenfor planleggingen enda, men nå er jeg hjemme fra ferie og kan ta tak i det hvis interessen er der.

Jeg tenker at alternativet er at vi tar det litt enklere i år, og at vi som er der alle hjelper hverandre.

Hva tenker evt. @SFX evt de som er interessert i matchshow om det? Og du om muligheten til å uoffisiell rally? Personlig hadde jeg blitt kjempeglad om du ville det.

Det var bare så utrolig flott ifjor, med "glitter og glamour", innendørs utrolig flotte premier osv, må legge listen mye lavere i år om det skal gå tror jeg.

Det er heller ikke leid inn ekstern LP dommer feks, men det er jo forhåpentligvis ikke for sent. Og @Nina har jo sagt at hun kan skaffe noen premier. :flowers:

Så jeg tenker, skal bare folk skrive her om de har lyst til å komme og hva de vil, eller skal jeg lage en påmeldingsliste?

Beklager at sonenmesterskapet har forsvunnet helt i ferien, men hvis interessen er der hos dere, så kan jeg sette igang nå. :)

Og da er det de som kommer som blir enig om sted, lager evt. poll. Men jeg tenker Ekeberg, Bogstad, eller Fossum (like nærme Røa det) som alternativer fortsatt. Bogstad må jeg undersøke om er ledig først.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å få med i påmeldingen om folk er interessert i rally? Jeg vil gjerne ha et visst minimum for at jeg skal legge energien i det, siden jeg må få godkjent baner av veileder mm. for å få det godkjent som treningsdømming (i rekrutt der er det forøvrig lov med godbit).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å få med i påmeldingen om folk er interessert i rally? Jeg vil gjerne ha et visst minimum for at jeg skal legge energien i det, siden jeg må få godkjent baner av veileder mm. for å få det godkjent som treningsdømming (i rekrutt der er det forøvrig lov med godbit).

Skal prøve på det! :)

Forresten @simira, hvilke klasser skal det stå på påmeldingssjemaet? AnetteH hjelper meg å lage nå, også ser vi ann påmeldingen? Må ha frist ganske snart da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@simira igjen: Hvor lang tid trenger du til å søke? Med tanke på frist. Håper 25.8 holder det er to uker til. Og tre uker til stevnet fra da. Kan jo oppdatere om påmelding underveis også.
(Hvis folk melder på rally og det må avlyses grunnet for få påmeldte, så får de pengene igjen. Ser ikke helt hvordan ellers jeg skal løse det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare så utrolig flott ifjor, med "glitter og glamour", innendørs utrolig flotte premier osv, må legge listen mye lavere i år om det skal gå tror jeg.

Det er heller ikke leid inn ekstern LP dommer feks, men det er jo forhåpentligvis ikke for sent. Og @Nina har jo sagt at hun kan skaffe noen premier. :flowers:

Det har vel aldri blitt leid inn eksterne dommere? Jeg ble i hvert fall ikke leid inn i fjor, forøvrig er jeg heller ikke dommer på papiret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@simira igjen: Hvor lang tid trenger du til å søke? Med tanke på frist. Håper 25.8 holder det er to uker til. Og tre uker til stevnet fra da. Kan jo oppdatere om påmelding underveis også.

(Hvis folk melder på rally og det må avlyses grunnet for få påmeldte, så får de pengene igjen. Ser ikke helt hvordan ellers jeg skal løse det.)

Jeg vet ikke helt. Det forutsetter også at jeg får levert dommereksamen først (men det får jeg selv ta ansvaret for altså). Men tre uker burde holde lenge!

Så lenge det er nok påmeldte så arrangerer jeg, får jo uansett treningen om det ikke blir godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel aldri blitt leid inn eksterne dommere? Jeg ble i hvert fall ikke leid inn i fjor, forøvrig er jeg heller ikke dommer på papiret :P

Det er faktisk sant, vi har klart oss!
Jeg syntes du gjorde en veldig god jobb ifjor, og håper ikke du ble alt for sliten, så du kanskje kunne tenke på å gjøre det igjen, om så bare en klasse..? :flowers: :flowers:
Jeg tenkte at jeg kanskje ble nødt til å tenke på ekstern dommer, siden denne listen fremdeles er ganske tom:

Så bra det er interesse hvertfall!

Da trenger vi:

Hovedansvarlige: Marie (+ AnetteH)
Dato: 20.09.14
Bli enige om sted. Forslag: Fossum (stor gresslette og grusbane), Bogstad, Ekeberg
(Stem i påmeldingsskjema)

Dommer rekrutt og klasse 1:
Skriver rekrutt og klasse 1: Ida?

Dommer 2,3 og elite:
Skriver 2, 3 og elite: Ida?
(Hvis det er sånn vi deler det da.)

Matchshow: SFX dømmer.


Rallylydighet
Dommer: Simira
Redigert; Tidtager:

Noen som skaffer premier: Nemi + Siri Eveline
Noen som setter opp ringer: (Marie?) Siri Eveline
Noen som rydder etterpå: (Marie?) Siri Eveline
Utstyrsansvarlig: En som kan sørge for at vi har nok LP utstyr / samle sammen. (Marie?)

Hjelp meg gjerne med å oppdatere listen, og kopier og skriv inn navnet ditt dersom det kan stå et sted! :)
Jeg kan sette mitt navn flere steder, men venter for å se hva som evt. mangler etterhvert...

Jeg vet ikke helt. Det forutsetter også at jeg får levert dommereksamen først (men det får jeg selv ta ansvaret for altså). Men tre uker burde holde lenge!

Så lenge det er nok påmeldte så arrangerer jeg, får jo uansett treningen om det ikke blir godkjent.

Å så bra, da tror jeg vi satser på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk sant, vi har klart oss!

Jeg syntes du gjorde en veldig god jobb ifjor, og håper ikke du ble alt for sliten, så du kanskje kunne tenke på å gjøre det igjen, om så bare en klasse..? :flowers: :flowers:

Jeg tenkte at jeg kanskje ble nødt til å tenke på ekstern dommer, siden denne listen fremdeles er ganske tom:

Jeg er dessverre opptatt den helgen ... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenke meg å melde meg på i klasse 1 rally. MEN; er det noen som skal kjøre forbi løvenstad/lillestrøm og har plass til meg og en Flat?

Jeg er ganske sikker på at jeg skal være med, så da kan du sikkert sitte på med meg. Jeg kjører fra Hadeland, så da blir det jo sånn nesten forbi deg :)

Og @Marie, jeg kan gjerne skrive på matchshowet! Kan null og niks om utstilling, men jeg kan jo skrive. Holder det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at jeg skal være med, så da kan du sikkert sitte på med meg. Jeg kjører fra Hadeland, så da blir det jo sånn nesten forbi deg :)

Og @Marie, jeg kan gjerne skrive på matchshowet! Kan null og niks om utstilling, men jeg kan jo skrive. Holder det? :)

Å så flott! :)

Det holder!

Men nå må jeg bare høre med @SFX om det er sånn at det trengs skriver der da. På vanlig utstilling gjør det jo det, men her er det kanskje mer sånn at folk bare går videre og det ikke er så mye kritikkskriving? Tok det med for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...