Gå til innhold
Hundesonen.no

Lekekamerater i Stokke?


Chiara
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg har en schæfer på ett år som er litt usikker og trenger sosialisering. Vi har begynt å dra i hundeparken i Bokemoa, men det er ikke alltid vi treffer noen hun kan virkelig herje litt med. :)
Hun er litt usikker, og kan bjeffe litt av den grunn, og vi vil gjerne treffe en trygg hund som hun kan leke litt med (og som kanskje setter henne litt på plass når hun tøffer seg pga usikkerheten, hehe).

Jeg skal i Hundeparken nå på torsdag sånn i halv seks-sekstida, håper vi ses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det høres ikke ut som hundeparker er rette arenaen for hunden din slik du fremstiller henne. Og at hun burde "settes på plass når hun tøffer seg pga usikkerheten" er ikke et godt forslag. Det blir hun garantert ikke bedre av.

Finne noen som du kan gå tur sammen med er bedre. Ikke en å herje med og leke med, men hund(er) som hun kan lære å være snill, rolig og grei sammen med. Det er det hun/du/dere trenger for å få en hund som fungerer godt i hverdagen sammen med andre hunder, store og små. :)

Eller hva, @Margrete?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte også å ta turen til Bokemoa et par måneder for en stund siden, vi traff noe trivelige folk før parken begynte å bli almenn kjent. Der er veldig mye rusk og rask som går inn de portene, for å si det slik. Tre ganger har vi måttet sende hunder ned til dyreklinikken med bittskader, og flere enn det har måttet bli separert, bare de gangene jeg var der. Det er ikke plassen jeg ville anbefalt å ta en usikker hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta med en usikker schæferfrøken på slike steder. Hun skal heller ikke taes av andre hunder overhodet. Hun bør være med andre trygge hunder som overser henne i slike situasjoner, det vil trygge henne, hvilket er det hun trenger nå. En schæfertispe som er usikker og har erfart at hun får juling, vil bruke angrep er beste forsvar metoden og det vil ikke verden ha!

Oppsøk heller nærmeste hundeklubb og ta henne med dit, der vil du kanskje treffe noen som kan hjelpe deg :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jeg kan ha laget en misvisende beskrivelse. Hun er usikker i den grad at hun ikke alltid helt vet hvordan hun skal oppføre seg, men det går stort sett alltid greit - det hender hun bjeffer litt. Hun har aldri blitt angrepet eller "tatt", det jeg var ute etter var en annen hund som ikke var like usikker og som tåler en litt bråkete lekekamerat.

Men da drar jeg bare med de hun kjenner fra før som jeg vet hun går godt sammen med - og lar være når det er ukjente der. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...