Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange gulrøtter?


Recommended Posts

Heisann!

Min snart 4 måneder gamle BC valp elsker nedfrosne gulrøtter! Til nå har jeg vanligvis bare gitt ham en, men på det meste to om dagen.

Men hvor mange vil det egentlig være greit å gi ham? Er det greit som nå, eller får han for mye? Eller kan han få flere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er med hund som hest, men hester skal helst ikke ha så mye frossene gulrøtter (også frossent gress) siden det er noe som omgjør seg til ett eller annet sukker som ikke er bra, vet som sagt ikke om det samme gjelder hund, lurt å sjekke opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, skal sjekke det ut! Har bare fått anbefalt å gjøre det med tanke på tannkløingen! Takk for svar :) Noen tips til antall tinte gulrøtter pr dag? :)

Er hunden din valp? Spørr siden du sa tannkløing :P Men 1-2? prøve seg litt fram :ahappy: Ellers så er det også fint å hente store pinner utenifra å tygge på, det gjør jeg til min valp på 10 uker, ellers er kjøttbein fra dyrebutikken fine å gi dem! Leker også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din valp? Spørr siden du sa tannkløing :P Men 1-2? prøve seg litt fram :ahappy: Ellers så er det også fint å hente store pinner utenifra å tygge på, det gjør jeg til min valp på 10 uker, ellers er kjøttbein fra dyrebutikken fine å gi dem! Leker også :)

Hehe, ja han er bare 4 måneder :) Han liker pinner, men han har det med å spise dem også, og det er jo ikke så bra.. Sliter litt med å finne ting han kan tygge/spise på, og gulrøtter har vært veldig greit. Struper har også vært veldig populært, men vil jo ikke gi ham for mye av det.. Han syntes det er mest stas med ting som smaker noe også, så lekene blir han fort lei av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja han er bare 4 måneder :) Han liker pinner, men han har det med å spise dem også, og det er jo ikke så bra.. Sliter litt med å finne ting han kan tygge/spise på, og gulrøtter har vært veldig greit. Struper har også vært veldig populært, men vil jo ikke gi ham for mye av det.. Han syntes det er mest stas med ting som smaker noe også, så lekene blir han fort lei av..

Kjenner meg igjen der, haha :P min er 10 uker og skal smake på alt.. (og alle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si det for sikkert, men jeg tror nok ikke de samme negative konsekvensene frosne gulrøtter har på hest også gjelder hund. De har totalt forskjellig fordøyelsessystem, tilpasset å spise helt ulike ting. Hestene er veldig sensitive når det gjelder høyt sukkerinnhold, som det feks er i "nytt" gress om våren. De kan blant annet bli forfagne, det samme kan kuer, men ikke hunder :)

Så jeg ville ikke vært bekymra for et par frosne gulrøtter om dagen, men hvis det er for å stille kløbehovet er det jo masse annet du også kan gi :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo sånn at vi fryser veldig mye rart med vann som hunden kan tygge på :teehe: . Så tror ikke frossne gulrøtter har så masse å si, som Gro sier her :) Legger med at dem får ikke særlig mye næring, da de ikke klarer å ta opp næringen av gulrøttene (da må du mikse dem i mikser) men det er supert og kalorifattig :D Kjempe bra for dem som feller tenner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for super hjelp folkens!! Tenker vi fortsetter litt som vi gjør nå, også skal jeg forsøke å finne på andre ting han kan tygge på de andre 23 timene i døgnet! :D Hvis noen har noen gode tips (eller vet om en liste???) er jeg veldig interessert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margbein som er fylt med vom, pleier dem å synes er godt! Også kong med leverpostei eller hundegodteri/maten sin inni. Begge tingene må dem kjempe litt for å få godbitene ut av. Ellers fins det biteringer for valper, digger dem. De er som en baby bitering men med tagger og ekstra slitesterk så den kan tygge på den, hvis han vil ha smak så kan du bare smøre på litt leverpostei? Disse tilfredsstiller kløe veldig. Også tauknuter er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margbein som er fylt med vom, pleier dem å synes er godt! Også kong med leverpostei eller hundegodteri/maten sin inni. Begge tingene må dem kjempe litt for å få godbitene ut av. Ellers fins det biteringer for valper, digger dem. De er som en baby bitering men med tagger og ekstra slitesterk så den kan tygge på den, hvis han vil ha smak så kan du bare smøre på litt leverpostei? Disse tilfredsstiller kløe veldig. Også tauknuter er fine.

Jeg anbefaler ikke margbein. Hunden min ble skikkelig dårlig i magen etter å ha tygget på margbein..... Så det kjøper jeg aldri til min hund igjen, for de kan være skikkelig skumle.... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler ikke margbein. Hunden min ble skikkelig dårlig i magen etter å ha tygget på margbein.... Så det kjøper jeg aldri til min hund igjen, for de kan være skikkelig skumle.... :hmm:

Kan være jeg tenkte feil :icon_redface: snakker iallefall om sånne bein du får kjøpt på butikken, som har litt smak :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...