Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye hensyn tar man til medkonkurrenter?


mara
 Share

Recommended Posts

Vi er påmeldt stevne og jeg har angst. Hehe.

Altså: Problemet med mas i fellesdekk har kommet tilbake. Gutten reiser seg ikke, men har en tendens til å ligge pese og småmase/pipe. Vurderer trekke meg fordi jeg er redd for å ødelegge for andre ekvipasjer... Skal si at dette ikke skjer hver gang (har ikke skjedd på fellestrening med 10 hunder), men tror han gjør det når det er slitsomt å ligge der pga sol. What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke spesielt rutinerte i LP, men jeg ville ikke brydd meg om det. Så lenge hunden din ikke reiser seg og løper bort til andre hunder i dekken, så må de tåle litt lyd. Det kan jo like gjerne være en hund som står og piper eller bjeffer ved ringen. Men det kommer jo litt an på hvor voldsomt det er også da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å hoppe over dekken og ta den nullen. Er lov det :) Jeg tenker at piping og mas skal de andre tåle, men for all del, sikkert noen som kan bruke det som unnskyldning for at bikkja ikke ligger på dekken :)

Det skal vel være lov, men er greit å være obs på at du risikerer å møte dommere som nekter deg å stå over fellesdekken allikevel..

Om det bare er piping og mas så synes jeg de andre skal tåle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du kan komme deg videre med 0 på felles :) Om du derimot får 0 på tannvisningen sliter du litt

Ok, fint å vite! Vil heller nulle enn å droppe alt. Vi trenger tross alt treningen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å hoppe over dekken og ta den nullen. Er lov det :) Jeg tenker at piping og mas skal de andre tåle, men for all del, sikkert noen som kan bruke det som unnskyldning for at bikkja ikke ligger på dekken :)

Javisst burde de tåle det. Samtidig burde en hund tåle å ligge i 2 minutter med andre hunder ved siden av seg uten å pipe og mase også.

Siden vi er inne på hva hunder burde tåle under konkurranse, liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst burde de tåle det. Samtidig burde en hund tåle å ligge i 2 minutter med andre hunder ved siden av seg uten å pipe og mase også.

Siden vi er inne på hva hunder burde tåle under konkurranse, liksom :)

Ja det er jeg enig i :D Den bør strengt tatt holde kjeften sin lukket, hverken mjaue eller pipe. Så derfor vil jeg foreslå å stå over dekken og heller spare den til bikkja holder kjeft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke generelt mas altså, men vet han kan og jeg er redd for at folk skal hate meg for det :-p men vi bestemmer oss i løpet av uka. Står over fellesdekk om jeg er usikker. Takk for svarene altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...