Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Drammen


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ben og jeg kom til finalen i agility NM både individuelt og med laget wohooo!

Amigo fikk excellent, ck, cert, beste hannhund og BIM

Gratulerer til alle fornøyde! Lill, colliene dine er så flotte, og jeg syns Oliver fortjente å bli BIR, jeg Jeg er heeelt i ekstase! Det var 19 påmeldte basenjier. Pim ble champion forrige helg

Posted Images

Jeg synes det er rart at det ikke står noe i den lokale nettavisen om det hvis en hund døde? :

Jeg stod ved nkk standen når en funksjonær kom og sa de hadde knust en bil pga en hund lå rett ut. Bare det at de faktisk må knuse ruter fordi folk ikke tenker/passer på hundene sine :-\ de sa ikke rase og jeg gikk men om det er samme som ryktet vet jeg ikke. Men låt jo ikke bra ut med en hund som lå rett ut. Dette var i 12 tiden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i går rett etter 12:00 i går og det var mektig varmt. Iben ble selvfølgelig med på området og vi gikk å jaktet på skyggene og jeg dusja hun to ganger i vannslangene på tre kvarter, for vi klarte ikke være lenger i varmen. Så at noen i det hele tatt kunne tenke på å ha hunden sin i bilen på en så varm dag er for meg uforståelig og utilgivelig! Bilen vår, en kassebil, var glovarm etter tre kvarter og vi måtte lufte den en stund før jeg putta Iben i buret og kjørte.

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Gratulerer alle sammen :D

Jeg hadde selv hundene i bilen noen timer der, med SiverShade duk på hele bilen og forann burene bak. Vifter på to bur, kjøleelement i burene, vann, bakluken helt åpen, alle vinduer åpen og krok på en dør. Fortsatt var det 24 grader inni bilen min (termomenter som målte temp forann og bak).

En stakkars person som var intressert i rasen ble egentlig blankt avvist av meg etter bedømmingen for jeg ble faktisk veldig stresset over å ha de i bilen tiltross for alle de tiltakene. Jeg sa hvorfor jeg ikke ville prate altså. (de hadde tilsyn ofte, burene var låst-men kan røskes opp og ta hunder ut. Og tlf nr på bilen) Det var ikke noen vanskelig avgjørelse å ikke bli til gruppen for å si det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkautstilling. :P

Santosen min som er NUCH, endte som eneste uten ck. :P

og en kritikk som fortalte alle feilene hans jeg ikke visste fantes. :P

Cajsa derimot fikk knall kritikk, BIR valp, og ble plukket ut som 6 av11 i gruppen, men der var det stopp dessverre.

Ang putte hund i bil i sånn varme.

Så kan jeg ikke fatte å begripe hva folk tenker med.

Jeg og valpekjøperen så en hund i bil når vi pakket i bilen.

Vindu var nesten helt oppe, så jeg tok meg friheten til å stikke handa inn i bilen.

Og det var VARMERE inni bilen enn utenfor i sola.

Hunden sto inni bur, og vannskål sto utenfor bilen. :S

Hadde de i det minste hatt hunden løs så kunne vi gitt den noe vann.

Istedenfor fant vi eierens navn, og ringte, uten svar, og sendte deretter en mld.

Jeg fatter ikke at folk ikke er mere glad i hundene enn det der.

Enten blir hunden med inn på området, ellers blir den hjemme, når det er så varmt.

Skulle ikke vært lov å ha hundene i bilen i sånn varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Møkkautstilling. :P

Santosen min som er NUCH, endte som eneste uten ck. :P

og en kritikk som fortalte alle feilene hans jeg ikke visste fantes. :P

Cajsa derimot fikk knall kritikk, BIR valp, og ble plukket ut som 6 av11 i gruppen, men der var det stopp dessverre.

Ang putte hund i bil i sånn varme.

Så kan jeg ikke fatte å begripe hva folk tenker med.

Jeg og valpekjøperen så en hund i bil når vi pakket i bilen.

Vindu var nesten helt oppe, så jeg tok meg friheten til å stikke handa inn i bilen.

Og det var VARMERE inni bilen enn utenfor i sola.

Hunden sto inni bur, og vannskål sto utenfor bilen. :S

Hadde de i det minste hatt hunden løs så kunne vi gitt den noe vann.

Istedenfor fant vi eierens navn, og ringte, uten svar, og sendte deretter en mld.

Jeg fatter ikke at folk ikke er mere glad i hundene enn det der.

Enten blir hunden med inn på området, ellers blir den hjemme, når det er så varmt.

Skulle ikke vært lov å ha hundene i bilen i sånn varme.

Det er ikke varmere i en bil enn i div telt/bur på plassen ved div tiltak (tildekking av bil med anti reflektiv, vifter, vann, åpne dører og vinduer) Jeg hadde termmomenter i bilen så det er jeg ganske sikker på ;)

Problemet er mangelen på tilsyn, folk "glemmer" den hunden som er i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløffen vår ble nummer 2 av 10 i championklassen og 2. beste hannhund med CACIB :jump::bananas::jump:

(Eller res.cacib egentlig, men siden nr. 1 er international champion fra før så blir det omgjort til cacib!)

10360342_10152445495810225_2488743450489

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke varmere i en bil enn i div telt/bur på plassen ved div tiltak (tildekking av bil med anti reflektiv, vifter, vann, åpne dører og vinduer) Jeg hadde termmomenter i bilen så det er jeg ganske sikker på ;)

Problemet er mangelen på tilsyn, folk "glemmer" den hunden som er i bilen.

Vel jeg kjente inne i bilen og det var varmere enn utenfor.

Samtidig som det var ingen sirkulasjon i luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Vel jeg kjente inne i bilen og det var varmere enn utenfor.

Samtidig som det var ingen sirkulasjon i luften.

Det var ett svar på at ingen hund burde plasseres i en bil, ikke på deres bil ;)

Det er STOR forsjell på en tildekket bil med vifter o.l. som jeg nevnte i ene innlegget enn en bil som har vært lukket så åpnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle gode resultat og ny champion!

Jeg har vært ringsekretær på to spesialer, så ingen NKK Drammen på meg - men jeg sitter her med gåsehud etter dagen i dag likevel. Vakreste bernertispa Ch. Tapre Trultemor av Hiselfoss debuterte i veteran på spesialen vi hadde på torsdag med å bli 2 BTK, og i dag gikk hun helt til topps som BIS veteran! For en fantastisk tispe!

Og hun er mor til hannhunden jeg skal bruke neste gang. Jeg elsker en velgående, vakker veteran :wub:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Bis ble portugisisk vannhund. Robalexanderthe.... osv.

Bis valp strihåret dachs Hella's Yndis.

Jeg hadde gleden av å være ringsekretær i valperingen i helgen. Veldig morsomt men også slitsomt.

Lill var en engel å stilte Noah for meg. Ren exc. Men god kritikk. Tusen takk Lill.

Gratulerer til alle som har gjort det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha "fri og fotodag" i dag jeg :lol:

Curlyen fikk storcertet sitt og cacib, så alt hun trengte (22 mnd gammel) og ble BIM.

Fikk også løpt noen runder med en juniorhanne som hang med til siste slutt i bhk og var en del av oppdrettergruppa som ble BIS :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIS ble en portugisisk vannhund, hann. Han er champion en rekke steder og er faktisk veteran :) Amerikansk import. Han heter Robel Alexander The Great Aquatass.

Jeg fikk jobbe i ringen med portisene i dag og storkoste meg :) Vinneren hadde det lille ekstra i dag, og det er selvsagt ekstra moro med BIS. Han har tatt det tidligere og, han ;) Hatt en trivelig helg i ringen med både småpudler, cockere og portiser, og er noen skrritt nærmere autorisert ringsekretær samt rødere på ryggen enn jeg var på fredag kveld :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill var en engel å stilte Noah for meg. Ren exc. Men god kritikk. Tusen takk Lill.

Bare hyggelig, han er så fin! Hvis jeg noen gang skal ha en Belger må den se ut som han. Og være like trivelig mot folk. SÅ mange som kommenterte hvor koselig han var! Og jeg synes enda han var finest i ringen :lol:

Gratulerer til alle fornøyde! :ahappy: Lill, colliene dine er så flotte, og jeg syns Oliver fortjente å bli BIR, jeg :ahappy:

Åå så koselig sagt :):flowers: Tusen takk :) Og STOR grattis til Pim's flotte debutt :D

Og siden jeg ikke orker å lage egen tråd om det så kan jeg jo skrive her at Fenris ble idag på vår hovedspesial beste hannhund med storcert, bir junior og bis 2 junior og bim :D Med flott kritikk og dommeren mente han hadde en flott lovende fremtid foran seg :ahappy: Veldig hyggelig :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...