Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergifôr


Amig0
 Share

Recommended Posts

Siden Amigo har fått påvist fôrallergi (mot kylling, lam, svin, mais, gulrot) så må jeg jo endre fôr. Har en liste med de som er aktuelle ihh til det han reagerer på.

- Kingsmoor Pure Hund Havsfisk
- Orijen 6 Fish
- James Wellbeloved Dog Duck & Rice Adult
- Naturea Atlantica
- Brit Care Salmon
- Franks Pro Gold Dog Sensitive

Noen som har noen formeninger om disse fôra? Erfaringer osv..
Han har ikke hatt en kost på bare tørrfôr før, men han er veldig matglad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en forømfintlig hund vi også(dog ikke allergisk) og vil anbefale å sjekke ut SPECIFIC. Det er et godt for som vår kresne hund elsker :) Så rask over innholdsfortegnelsen og den typen som heter Allergy Managment Plus inneholder ikke noe av det du ramser opp :)

http://www.dechra.co.uk/Topmenu/Specific-Diet-and-Nutrition/Products.aspx?pcatid=PRIMARY3&catid=PROPGRP10&fid=PROPFIELD180&basefid=SPEC1&ProductID=PROD23

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Anbefaler Pro pet. Laget av de samme som produserer Vom og hundemat, og er veldig likt (rått kjøtt malt opp, kun tilsatt vitaminer og fryst i pølser eller blokker), bortsett fra at det kun inneholder storfe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Anbefaler Pro pet. Laget av de samme som produserer Vom og hundemat, og er veldig likt (rått kjøtt malt opp, kun tilsatt vitaminer og fryst i pølser eller blokker), bortsett fra at det kun inneholder storfe.

Hvor står det atde to forene lages av de samme produsentene. Men forene ser ganske like ut

Fant noe her. Ser ut som Morene er inne i begge selskaper http://www.morene.no/filemanager/download_file/file/587303.pdf/Pro%20Pet%20katalog%202013.pdf side to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at en blodprøve ikke kan vise 100% når det gjelder mat, da er det kun elimineringsmetoden som fungerer. Skulle jeg valgt et av de förene hadde jeg valgt Orijen, har god erfaring med det :)

Det vet jeg, men ettersom han har vist reaksjon på både kylling og svin, så velger jeg å stole på blodprøven / allergiprøven ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr clauder har også to allergi for: http://www.bestchoice.no/index.php?route=product/category&path=67_69_39_52

men begge inneholder kyllingfett, så antar kanskje de går ut?

Jeg tror det altså, er ikke helt sikker enda, har time 5.mai med vet. hvor vi skal snakke om fôr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en hund som begynte å vise allergisymptomer, etter at vi gikk over til fôr fra Orijen så er de blitt borte *bank i bordet* :) Så jeg anbefaler Orijen. Men det er jo selvfølgelig enorme store individuelle forskjeller så det kan hende du blir nødt til å prøve flere av de du har ramset opp før du finner en som passer til din hund :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har en hund som begynte å vise allergisymptomer, etter at vi gikk over til fôr fra Orijen så er de blitt borte *bank i bordet*  :)  Så jeg anbefaler Orijen. Men det er jo selvfølgelig enorme store individuelle forskjeller så det kan hende du blir nødt til å prøve flere av de du har ramset opp før du finner en som passer til din hund :) 

Mens min hund ble syk første gang på orijen og klarte aldri å få hun helt stabil etter det igjen :-\

(dette da for allergi hunden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...