Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du hundegodis fra Dalgård? SE HER!


tulip
 Share

Recommended Posts

Men betyr det at all snacks fra dalsgård burde kastes? Eller er det kun den det er bilde av i artikkelen? Jeg har kjøpt strimla griseører, to typer kyllingsnacks og vomburgere som jeg har gitt til Enya.. Wæææ! Sent from my iPhone using Tapatalk

Synes det virket som om de mente alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele tiden vært ganske nøye med å vaske hendene etter å ha gitt snacksen til Enya.. Er litt nazi på sånne ting, men har lest litt og det står at hvis hunden er bærer/smittet av salmonella så kan den smitte oss mennesker gjennom spytt.. Og det er jo ikke uvanlig at vi får en nuss eller to av Enya..

Men blir hunder sjuke av salmonella? Står så mye forskjellig på nettet og jeg syns ikke jeg fant noe god info om det.. Kanskje det er verre med oss mennesker? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen av dere har hundesnacks fra Dalsgård og er redd for salmonella kan dere legge griseørene, musklene, strupene eller okseørene i ovnen på 100 grader en liten stund. Det tar knekken på evt. salmonellabakterier. Og alltid vaske hender etter å ha tatt på det.

Er jo ikke så vanlig med salmonella i dyreprodukter fra Norge, men det er jo ikke alt som er norsk, selv Dalsgård importerer hundesnacks fra utlandet så vidt jeg vet, og der er det jo mye vanligere med salmonellabakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Alt, også det som ikke er merket. :o

Dalsgård Hundemat AS har fått påbod om å trekkje tilbake alt kjæledyrfôr produsert frå 1. november 2012 til dags dato. Påbodet gjeld og alle produkt som ikkje er merka med produksjonsdato eller batchnummer. Årsak til påbodet er påvising av Salmonella kedougou.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...