Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitbit tråden!


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 771
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

ååååh, jeg hadde vist plutselig bursdag litt tidlig sa gubben

1 dag med fitbit. Konklusjon: motiverende!!

Dobbelt så mye som målet mitt idag

Posted Images

Jeg har fått meg et luksusproblem! 

Bestilte akkurat en ny iphone 6 da den gamle har vært knust i over et år, og nå begynner den å ta kvelden, skjermen virker bare av og til og skjermen blir lilla. (!!) Benyttet meg av et webtilbud som gir meg en gratis Fitbit Charge HR Large aktivitetsarmbånd. Verdi 1299. 

I tillegg har jeg altså vunnet en pulsklokke i en julekalender fra Gmax! Den heter Polar A360. Verdi 1900. 

Hvilken skal jeg beholde og hvilken skal jeg selge? Hvis noen vil kjøpe da.. Jeg har aldri hatt noe sånt før! De funker ganske likt tror jeg, men jeg tror den dyreste ikke bare er vannresistent men faktisk vanntett, at du kan svømme med den liksom, og så synes jeg den er finere. Så frister mest å beholde den dyreste, selv om den kunne jeg kanskje fått noe for om jeg solgte den. Den andre er en fin gave da! 

Gleder meg til en av de kommer i posten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fitbit er ødelagt og jeg bruker en pulsklokke i stedet for. Den er så sinnsykt diger! Får nesten ikke av meg jakker og gensere. Votter går nesten ikke på. Kjøp den med fitbit og selg pulsklokke hvis du ikke har et sykt behov for noe veldig avansert.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2015, 21.36.37, Ingvild skrev:

Kjøpte Vivofit 2 i dag. Syns kanskje den er litt vel generøs med skrittene, men på en annen side er jo hvert skritt mål på aktivitet generelt på en måte. Gir den noen dager med testing før jeg bestemmer meg for om jeg skal beholde den eller ikke. Hvis jeg beholder kommer jeg nok til å kjøpe pulsbelte i tillegg. Er det andre som har Vivofit 2-erfaringer når det kommer til nøyaktighet/konsekvente målinger over tid?

Jeg har Vivofit 2 og syns den er veldig nøyaktig. Har hatt den i ehm 9-10 måneder eller noe sånt, og den har vært jevn hele veien. Syns ikke den viser et feil bilde av min aktivitet i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/28/2015, 2:45:51, tutle skrev:

Flere som sliter med armbåndene? (har vel flex)

Først revnet det ene rett over "prikkeskjermen" noe som resulterte i full split. Så klager jeg pent og får et nytt tilsendt. Dette revner da i hver kant av hullet hvor fitbiten skal festes... Ikke er jeg noe brå med armbåndene, og etter jeg fikk det nye er jeg ekstra nøye på å ikke rive og slite i det, but still...? :huh: 

Appropos må jeg bli flinkere til å bruke det, men legger så sjelden merke til når den går strømløs, også sliter jeg også med laderen.. Av og til må jeg gå å "trykke" den inn for at den skal begynne ladingen. Kan lett gå i flere timer å vente på at den skal lades opp, for må "aktivere" ladingen med jevne mellomrom.. irriterende :gaah: 

Jeg sliter nå med det samme. Jeg har fitbit charge som jeg har kjøpt brukt av noen andre, så jeg får ikke klagd på den. :( Ikke brukt min mer enn noen måneder, kjøpte den vel i september tror jeg. 
Min har ikke røket fullstendig da, men jeg tørr ikke bruke den. Redd den ryker ganske fort om jeg dunker borti noe. Jeg er nemlig fæl på det. :P 

Andre som har opplevd det? Ville dere brukt den fremdeles? 
Her ser dere "stripen" på utsiden hvor knekken er. (Rett over fingeren min på baksiden der) 
12552916_10153299846890423_7492762807657

innsiden, trykket ikke særlig på den, men kan bøye den enda lenger ut, men vil ikke knekke det mer enn nødvendig. :P
12400575_10153299846900423_6009452371184


Og sånn i samme slengen, jeg sliter med at hullene i festeanordningen blir skitne. Regner med det er døde husceller, såpe og kremrester. Vasker dere, deres armbånd på noe vis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og lyst på en dings! For tiden bruker jeg appene endomondo og my fitness pal. Så hvorfor ikke måle enda flere ting [emoji38]

Tenker på fitbit flex, men hadde vært kult med gps og egentlig. Men når man bruker det blir det ikke veldig mye feil mtp bilkjøring? Eller merker dingsen det og slutter å registrere? Er det slik at når man synkroniserer med endomondo så kommer det kart over rute opp, eller registrerer den bare avstand og fart osv? (Med 'den' mener jeg en eller annen gps-dings). Orker ikke en kjempefings heller... så mulig flex er det peneste valget.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Rocket skrev:



Andre som har opplevd det? Ville dere brukt den fremdeles? 
Her ser dere "stripen" på utsiden hvor knekken er. (Rett over fingeren min på baksiden der) 

 

Opplevde akkurat det samme.

Opprettet reklamasjon, fikk helt ny i posten :)

 

-

Vedrørende fitbit vs pulsklokke. Jeg har fitbit charge hr som jeg bruker daglig. Jeg har også en pulsklokke, en større, mer klumpete sak, som jeg aldri ville brukt daglig. Veldig kjekk til lengre turer og trening, men ikke som en erstatning for en fitbit i det hele tatt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lola Pagola skrev:

Jeg har og lyst på en dings! For tiden bruker jeg appene endomondo og my fitness pal. Så hvorfor ikke måle enda flere ting emoji38.png

Tenker på fitbit flex, men hadde vært kult med gps og egentlig. Men når man bruker det blir det ikke veldig mye feil mtp bilkjøring? Eller merker dingsen det og slutter å registrere? Er det slik at når man synkroniserer med endomondo så kommer det kart over rute opp, eller registrerer den bare avstand og fart osv? (Med 'den' mener jeg en eller annen gps-dings). Orker ikke en kjempefings heller... så mulig flex er det peneste valget.

 

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

 

 

Min fitbit charge registrerer ikke bilkjøring. Den registrerer skritt, så går jo på bevegelse i kroppen. I bilen sitter en jo stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lola Pagola skrev: Jeg har og lyst på en dings! For tiden bruker jeg appene endomondo og my fitness pal. Så hvorfor ikke måle enda flere ting [emoji38]

Tenker på fitbit flex, men hadde vært kult med gps og egentlig. Men når man bruker det blir det ikke veldig mye feil mtp bilkjøring? Eller merker dingsen det og slutter å registrere? Er det slik at når man synkroniserer med endomondo så kommer det kart over rute opp, eller registrerer den bare avstand og fart osv? (Med 'den' mener jeg en eller annen gps-dings). Orker ikke en kjempefings heller... så mulig flex er det peneste valget.

 

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

 

 

Min fitbit charge registrerer ikke bilkjøring. Den registrerer skritt, så går jo på bevegelse i kroppen. I bilen sitter en jo stille.

Så den registrerer ikke hvor du har gått da? Er det ikke med GPS? (Får lese litt om den tenker jeg?)

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Rocket skrev:

Jeg sliter nå med det samme. Jeg har fitbit charge som jeg har kjøpt brukt av noen andre, så jeg får ikke klagd på den. :( Ikke brukt min mer enn noen måneder, kjøpte den vel i september tror jeg. 
Min har ikke røket fullstendig da, men jeg tørr ikke bruke den. Redd den ryker ganske fort om jeg dunker borti noe. Jeg er nemlig fæl på det. :P 

Andre som har opplevd det? Ville dere brukt den fremdeles? 
Her ser dere "stripen" på utsiden hvor knekken er. (Rett over fingeren min på baksiden der) 
12552916_10153299846890423_7492762807657

innsiden, trykket ikke særlig på den, men kan bøye den enda lenger ut, men vil ikke knekke det mer enn nødvendig. :P
12400575_10153299846900423_6009452371184


Og sånn i samme slengen, jeg sliter med at hullene i festeanordningen blir skitne. Regner med det er døde husceller, såpe og kremrester. Vasker dere, deres armbånd på noe vis? 

Nå har mitt andre (eller er det tredje) armbånd røket, så jeg vet at ditt også kommer til å gjøre det innen kort tid om du fortsetter bruke den, selv hvor pent du prøver å håndtere den. Men jeg ville sendt en mail rett til fitbit folka, for de er veldig greie på det med reklamasjon. Bare send inn bilde av skaden og du får ny i posten :) 

Jeg sliter ikke med at den blir skitten. Prøver alltid holde såpe og kremer unna, også dusjer jeg ikke med den. Men de sier jo at man skal rengjøre armbåndet med jevne mellomrom hvis det alltid sitter på. 

 

9 timer siden, Lola Pagola skrev:

Jeg har og lyst på en dings! For tiden bruker jeg appene endomondo og my fitness pal. Så hvorfor ikke måle enda flere ting emoji38.png

Tenker på fitbit flex, men hadde vært kult med gps og egentlig. Men når man bruker det blir det ikke veldig mye feil mtp bilkjøring? Eller merker dingsen det og slutter å registrere? Er det slik at når man synkroniserer med endomondo så kommer det kart over rute opp, eller registrerer den bare avstand og fart osv? (Med 'den' mener jeg en eller annen gps-dings). Orker ikke en kjempefings heller... så mulig flex er det peneste valget.

 

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

 

 

Flex (uttaler meg bare om den siden det er den jeg har og jeg ikke har satt meg inn i de andre) har en pendel inni seg som aktiveres av bevegelse, så når du beveger hånden når du snurrer på rattet så kan den finne på å telle, men det gir ikke noen store feil altså. Men man velger også hvilken hånd man har den på (dominant/non-dominant) og hvor følsom den skal være.

Så man kan i utgangspunktet fistpumpe seg til den store gullmedalje :P 

Men har aldri observert noen store tellefeil etter langtur i bil på en lite aktiv dag. Jeg klarer lett se bort i fra den lille usikkerheten som finnes, men i verste fall er det bare å legge armbåndet et sted i bilen mens man kjører, for så ta det på igjen når man går ut. 

Du kan synkronisere med endomondo ja, men ganske sikker på at den ikke registrerer kart. Det finnes fitbit med gps, men flexen er uten. Selv bruker jeg endomondo i tillegg på jogge-/gåturer, men synes flexen er genial som registrerer søvn.. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎01‎.‎2016‎ ‎00‎:‎36‎:‎31, Rocket skrev:

Jeg sliter nå med det samme. Jeg har fitbit charge som jeg har kjøpt brukt av noen andre, så jeg får ikke klagd på den. :( Ikke brukt min mer enn noen måneder, kjøpte den vel i september tror jeg. 
Min har ikke røket fullstendig da, men jeg tørr ikke bruke den. Redd den ryker ganske fort om jeg dunker borti noe. Jeg er nemlig fæl på det. :P 

Andre som har opplevd det? Ville dere brukt den fremdeles? 
Her ser dere "stripen" på utsiden hvor knekken er. (Rett over fingeren min på baksiden der) 
12552916_10153299846890423_7492762807657

innsiden, trykket ikke særlig på den, men kan bøye den enda lenger ut, men vil ikke knekke det mer enn nødvendig. :P
12400575_10153299846900423_6009452371184


Og sånn i samme slengen, jeg sliter med at hullene i festeanordningen blir skitne. Regner med det er døde husceller, såpe og kremrester. Vasker dere, deres armbånd på noe vis? 

Min charge ble og sånn, på ganske kort tid.

Kom meg liksom aldri til butikken for å klage på den før bryteren man trykker på for å se resultatene også falt av.

Totalt varte den vel iiunderkant av 6 mnd.

Synes sånn sett at Flex er en bedre løsning med armbåndet som kan byttes.

Men var ikke noe problem med å få ny hos forhandleren, fikk faktisk oppgradert til Charge Hr uten pristillegg.

 

Har tatt av meg en fitbitpause nå.

Fikk først bihulebetennelse rett over nyttår som ikke ga seg, og nå er jeg operert i begge beina og skal være i ro i 2 - 4 uker.

Selv om jeg har blitt avhengig av klokkedelen, så ble det veldig umotiverende å ha den på.

Kommer sterkere tilbake om noen uker!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fitbit akkurat, men aktivitetsmåler. Er det noen som har Garmins vivosmart her, tenker spesielt på HR, med erfaringer de vil dele? :)

Har hatt vivofit før, men klarte selvfølglig å rote den bort. Elsket å ha aktivitetsmåler for en liten realitetssjekk og motivasjon. Skulle gjerne hatt en ny etterhvert, men vet ikke helt hva jeg skal velge mellom.

Jeg liker Garmin generelt, stødige og holdbare produkter, de har hadd god kundeservice ved GPS-problemer tidligere. Skulle gjerne hatt pulsmåler, vibrasjonsvarsling og tilkobling til telefon med varsel om meldinger, e-post osv, vanntett er et must da jeg svømmer en del og jobber tidvis i basseng. Også verdt å nevne at jeg har håndledd på størrelse med en elefant. Vivosmart ligger på rundt 1000-1300kr, enda ikke bestemt meg for om det er for dyrt eller ikke. Er det andre alternativer på markedet med samme funksjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2016, 04.06.37, maysofie skrev:

Ikke fitbit akkurat, men aktivitetsmåler. Er det noen som har Garmins vivosmart her, tenker spesielt på HR, med erfaringer de vil dele? :)

Har hatt vivofit før, men klarte selvfølglig å rote den bort. Elsket å ha aktivitetsmåler for en liten realitetssjekk og motivasjon. Skulle gjerne hatt en ny etterhvert, men vet ikke helt hva jeg skal velge mellom.

Jeg liker Garmin generelt, stødige og holdbare produkter, de har hadd god kundeservice ved GPS-problemer tidligere. Skulle gjerne hatt pulsmåler, vibrasjonsvarsling og tilkobling til telefon med varsel om meldinger, e-post osv, vanntett er et must da jeg svømmer en del og jobber tidvis i basseng. Også verdt å nevne at jeg har håndledd på størrelse med en elefant. Vivosmart ligger på rundt 1000-1300kr, enda ikke bestemt meg for om det er for dyrt eller ikke. Er det andre alternativer på markedet med samme funksjoner?

Jeg hadde uten HR, men var forsåvidt fornøyd med armbåndet jeg hadde. Jeg foretrekker klips i stedet for armbånd, derfor solgte jeg min, men var fornøyd med alle funksjonene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemte meg for å prøvde fitbiten mens jeg venter på pulsklokken! Så prøver jeg den også, og ser hvilken jeg liker best, og gir vekk i gave evt selger den andre. 

Foreløpig synes jeg det er ganske gøy. Men jeg tror ikke skritttelleren er spesielt nøyaktig.

Vet dere hvordan jeg kan få opp "kart" over turene? Må jeg synkronisere den med runkeeper da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sofie & Aska skrev:

Jeg bestemte meg for å prøvde fitbiten mens jeg venter på pulsklokken! Så prøver jeg den også, og ser hvilken jeg liker best, og gir vekk i gave evt selger den andre. 

Foreløpig synes jeg det er ganske gøy. Men jeg tror ikke skritttelleren er spesielt nøyaktig.

Vet dere hvordan jeg kan få opp "kart" over turene? Må jeg synkronisere den med runkeeper da?

Det er vel ingen fitbit som kommer med gps, meg bekjent? Da må du nok spore med Runkeeper separat.

Med armbånd vil du aldri få nøyaktighet på skritt, fordi du bruker armene også når du ikke går. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...