Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 29-30. mars


Tøfflus
 Share

Recommended Posts

Endelig kan jeg få starte en tråd :D

Laffen hadde sin utstillingsdebut idag, på dagen 4 mnd gammel. Han har aldri vært i en utstillingsetting før, er ikke trent til hverken gå eller stå, og aldri hatt på utst bånd. Men han kom, han sto og løp, og han sjarmerte fru dommer fullstendig :) Han vant klassen sin suverent over seg selv, og "tapte" bak en 6 mnd i konk.klassen. Men hjertet mitt svulmet stolt da fru dommer sa: "idag ble det slik pga modenhet (eller kanskje manglende sådan på mitt lille gull, hihi), men for fremtiden ser jeg at vi kan bytte." Og slikt blir man glad av, at en dommer dømmer for dagen hva som definitivt viser seg best og er bedre i utvikling, men også kan se, og si, at den andre er på god vei :D

Kritikken hans:

Lovely breed type, nice head & exp, lovely size, beautiful movement coming & going, very promising. A real showman!

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma sin Kipu (tibetansk spaniel) stilte i åpen klasse i dag med excellent og 4 bhk (det er det det heter?). Holdt igjen CK pga ujevne tenner nede foran, men ellers en "lovely dog with a lovely head". Veldig stolt av gjennomføringen da gutten pleier å slake seg gjennom ringen og legge seg på bordet for å ta en lur...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foenix'en ble nummer to i åpen klasse - bare fem i klassen, men dommer var grundig og streng, og delte ikke ut CK'er over en lav sko - så da er jeg stolt av at frøkna slapp gjennom nåløyet hans, og fikk den rosa sløyfa.

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma sin Kipu (tibetansk spaniel) stilte i åpen klasse i dag med excellent og 4 bhk (det er det det heter?). Holdt igjen CK pga ujevne tenner nede foran, men ellers en "lovely dog with a lovely head". Veldig stolt av gjennomføringen da gutten pleier å slake seg gjennom ringen og legge seg på bordet for å ta en lur...  

Da ble han nr.4 i åpen klasse, bhk er kun for hunder med ck :)

Grattis til alle, jeg har hatt en hyggelig og skrevet mange kritikker :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Arya var lydig og gjor som jeg og @Arkan ønsket og håpet på :thumbs:

CK-CERT-BIR og dermed NUCH 2 år og 1 mnd gammel. (og begynnte miste pelsen i går så dette var siste mulighet denne siden av sesongen)

Hun har dermed tittulere seg: NUCH CHUCH DeepEyes Song Of Ice And Fire III

Dommeren var John Muldoon fra Irland og gav denne kritikken:

Nice ear and head. Good body. Nice topline and back. Nice legs. Good angulations front and back.

Nice tailset. Moves well. Showed well.

dsc_3595.jpg?w=1500&h=996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) vi gikk før salukiene, men det var mange valper rundt oss utenfor ringen, bl.a. enn slik brunspettet (grizzle?), gul langhåret, korthåret.. hvilken er din?

Brunspettet (skikkelig i valpepels, han blir nok mer jevn brun etterhvert) er min gullgutt :) Den gule, som egentlig er diluted lever, er kullsøster, hvis det var den du så sammen med min. Ellers var det han på 6 mnd du så. Ingen korthårsvalp, men en grå som er kullbror var der og heiet på søsknene sine :)

Grattis JeanetteH :D Beklager at jeg glemte spørre deg da du var bortom og sørget for at jeg fikk litt Kelpie-løøøøøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde! :)
Og så ble jeg spesielt glad for søster Arya som fikk championatet. Yey! :bananas:
Det var det jeg sa, jeg så det i kulen min. Var ikke noe å lure på liksom
:aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg få starte en tråd :D

 

Laffen hadde sin utstillingsdebut idag, på dagen 4 mnd gammel. Han har aldri vært i en utstillingsetting før, er ikke trent til hverken gå eller stå, og aldri hatt på utst bånd. Men han kom, han sto og løp, og han sjarmerte fru dommer fullstendig :) Han vant klassen sin suverent over seg selv, og "tapte" bak en 6 mnd i konk.klassen. Men hjertet mitt svulmet stolt da fru dommer sa: "idag ble det slik pga modenhet (eller kanskje manglende sådan på mitt lille gull, hihi), men for fremtiden ser jeg at vi kan bytte." Og slikt blir man glad av, at en dommer dømmer for dagen hva som definitivt viser seg best og er bedre i utvikling, men også kan se, og si, at den andre er på god vei :D

 

Kritikken hans:

Lovely breed type, nice head & exp, lovely size, beautiful movement coming & going, very promising. A real showman!

 

Hihi. Grattis :D Jeg skrev kritikken! Var moro å skrive for en hund dommeren likte så godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jäger løp fantastisk de første rundene i championklassen og ble vinket fram til førsteplassen. Så skulle vi bare løpe en siste runde og DA gadd han ikke mer :( Bare daffet rundt og etter et par runder så havnet han på andreplass. Dommeren syntes det var veldig synd for han løp så bra til å begynne med. Han og halvbroren på førsteplassen var de eneste av 6 i klassen som fikk ck. Han endte til slutt som 3 beste hannhund :)

Nora var ikke helt på nett i dag og ble nummer 2 i juniorklassen med ck og 4 beste tispe med reserve cert.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk trekk for litt slentrete gange, og fikk ikke med oss rødt bånd i dag, og ikke noe mer etter grunnbedømmelsen. Han slenger frambeina litt utover under knærne, og litt hasetrang bak - ikke helt vokst inn i beina sine. I tillegg veldig interessert i alt som luktet på gulvet, og ville mest legge seg for å lukte skikkelig på både når vi skulle begynne å jogge rundt, og når vi skulle stå på matta første gangen.

Dog oppførte Bjønn seg veldig flott både når dommer skulle kjenne og tafse overalt på ham, og slappet av godt mens vi ventet utenfor, så for oss var det en veldig fin trening i dag :) Og kritikken på eksteriøret var flott; så som sagt bare begynne å trave litt pent også. Vi skal tilbake i morgen og ser hvordan det blir da

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med championat og andre gode resultat :). EN fiiin dag i Letohallen, skjønt været tilsa at man burde vært ute :).

Willy ble BIR av 9 briarder i dag, og travet seg inn til en 3. plass i gruppa :). Jeg var strålende fornøyd med at han nok en gang greide å trave samlet og strukturert inn i grupperingen :).

Jeg var også kjempefornøyd med at lille Yasmine, som var akkurat et par dager for ung til å delta på valpeshow - og som har vært litt usikker på andre hunder - taklet hall og andre hunder helt utmerket. Hun har aldri vært i sånn hall før, så jeg var litt spent, men hun fikset det kjempebra, hun :). Da er det håp for framtida :)

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk god kritikk og Res.Cert. Helt fint det, men merker at man blir bortskjemt på kritikkfronten når man ikke reagerer noe særlig på res.cert. Spent på hva morgendagen bringer! :)

Er så fint å se at hun liker å være i ringen og å se puddelfamilien sin (den ekte) igjen!

2r38p6v.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi. Grattis :D Jeg skrev kritikken! Var moro å skrive for en hund dommeren likte så godt :D

Guri, var det deg! Og jeg kjente deg ikke igjen? Fysjameien. Men tusen takk for en flott kritikk (jadda, jeg vet du ikke dikterte den, men du skrev den så fint og forståelig) :) Ja, jeg oppfattet at hun virkelig likte han og det var så hyggelig på hans aller første utstilling :D Hun sa også til meg etterpå at hun gjerne ville følge utviklingen hans og håpet hun fikk se han igjen en vakker dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble han nr.4 i åpen klasse, bhk er kun for hunder med ck :)

Grattis til alle, jeg har hatt en hyggelig og skrevet mange kritikker :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Okei, takk for rettingen! :) Det er ikke alltid like lett for en relativt grønnskolling å få med seg alt. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri, var det deg! Og jeg kjente deg ikke igjen? Fysjameien. Men tusen takk for en flott kritikk (jadda, jeg vet du ikke dikterte den, men du skrev den så fint og forståelig) :) Ja, jeg oppfattet at hun virkelig likte han og det var så hyggelig på hans aller første utstilling :D Hun sa også til meg etterpå at hun gjerne ville følge utviklingen hans og håpet hun fikk se han igjen en vakker dag :D
Du - jeg visste heller ikke hvem du var når jeg satt der. Sånn er det når miljøet er så stort :) Flott, flott hund var det du hadde og så absolutt veldig gøy å jobbe når mamsen blir SÅ fornøyd med valpisen sin. :D Dommeren er kjempehyggelig. Veldig villig til å lære bort, tar i mot spørsmål og er så opptatt av at folk skal ha hyggelige opplevelser i ringen. En fryd å jobbe med henne. Også.. Må jo si at jeg liker lukisbabisen din jeg og da :wub: Elsker fargen! Og måtte smile av hvor sjarmis de er, lukisvalpene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk god kritikk og Res.Cert. Helt fint det, men merker at man blir bortskjemt på kritikkfronten når man ikke reagerer noe særlig på res.cert. Spent på hva morgendagen bringer! :)

Er så fint å se at hun liker å være i ringen og å se puddelfamilien sin (den ekte) igjen!

2r38p6v.jpg

Åh, for en lekker farge frøkna di har :ahappy: Reservecert er ikke dårlig det da! Gratulerer :)

Gratulerer til dere andre også, ingen nevnt, ingen glemt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du - jeg visste heller ikke hvem du var når jeg satt der. Sånn er det når miljøet er så stort :) Flott, flott hund var det du hadde og så absolutt veldig gøy å jobbe når mamsen blir SÅ fornøyd med valpisen sin. :D Dommeren er kjempehyggelig. Veldig villig til å lære bort, tar i mot spørsmål og er så opptatt av at folk skal ha hyggelige opplevelser i ringen. En fryd å jobbe med henne. Også.. Må jo si at jeg liker lukisbabisen din jeg og da :wub: Elsker fargen! Og måtte smile av hvor sjarmis de er, lukisvalpene.

Hehe, det er jo noen år siden vi liksom møttes og snakket sammen, på sonentreff på Leirsund var det vel, og Qui var ung gutt. Tusen takk for fine ord om gullet mitt, og veldig enig, en herlig dommer, uansett premiering liksom :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt fra i går, svever fortsatt på en sky!

Jubel bir og big 4 valp, radar bim valp.

Prince bir m CERT, jippi bim, krona 3 btk, Emma 4 btk m CERT!

Kingwanas oppdrettergruppe bir m hp og BEST IN ShOW! Takk for hjelp i oppdrettergruppe til

Jeanetteh, Siri, og Ingrid!

Takk også til Sfx som stilte som stand in handler på re-tAke av bilde (klarer ikke legge inn bilder her fra paden?) gleder meg til i dag!

Kjenner jeg forresten noen som kjører fra Leto til Lillestrøm/ Fetsund område i dag som har plass til en basselusk?

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludvig BIM valp begge dager (i hard konkurranse med seg selv, vel å merke :teehe:) med god kritikk og hyggelige dommere. Lørdagens dommer var litt redd for at han skal bli aaalt for stor da og så var det noen småting som vi satser på utvikler seg, men alt i alt godt fornøyd da tispen som slo oss var rett og slett nydelig med bare positivt på sin kritikk :ahappy:

NEXT TIME: Juniordebut :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har visst begynt å samle på lyseblått :P Tonks sto plassen bak certet igjen, MEN jeg er veldig fornøyd med at hun faktisk virket som om hun trivdes i ringen, og lot seg håndtere med den største selvfølge. Stor forbedring bare siden Kristiansand, så da håper jeg det har løsnet for henne i den settinga. Kritikken var utelukkende positiv. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...