Gå til innhold
Hundesonen.no

Marsvin selges/ gis bort


Recommended Posts

Da jeg er nødt til å tenke litt mer rettet mot utstilling og avl må jeg kvitte meg med noen av verdens herligste marsvin.
Våre marsvin selges med tungt hjerte, og vi er veldig nøye med å velge eier. Dyra skal IKKE fores med gnagerblanding og skal til enhver tid ha tilgang til friskt vann og høy. Vi kan selge høy til 6 kr pr kg til de som kjøper marsvin av oss.
Trenger dyret veterinærtilsyn skal dyret få det.
Skulle det skje noe og man ikke kan ha dyra mer ønsker jeg å bli kontaktet, jeg tar dem gjerne tilbake.
De blir solgt med et infohefte og livslang oppfølging fra meg. :)
De selges to og to med mindre du har et fra før av, marsvin skal -alltid- ha artsfrender å være med. De skal aldri være sammen med kaniner.
Vi har også bur man kan kjøpe med for en billig penge. De skal ikke stå i bur til enhver tid, men også få fysisk og psykisk trim. Jeg mener ikke at de skal være ute av buret til enhver tid, men det er viktig at de får oppleve noe annet enn å bare være i buret hele dagen. 1 time utenfor buret hver dag vil jeg se på som minstekrav for god trivsel.
Har du ikke erfaring med marsvin fra før av går dette helt fint, en gang må være den første. Jeg bistår mer enn gjerne med alt dere måtte lure på.
Klørne skal klippes og pelsen skal stelles. Man kan få et lynkurs i kloklipp og pelsstell dersom man ikke føler man kan det godt nok.
Man er hjertelig velkommen til å prøve marsvinutstilling, det hadde vært kjempemoro hvis man vil prøve det.
Jeg vil gjerne ha kontakt med de som får dem, og jeg vil gjerne ha muligheten til å få marsvina tilbake dersom det skulle være noe.
Dersom man bor i nærheten av Vestfold hadde det vært et kjempepluss, jeg vil gjerne ha mulighet til å hilse på før vi evt blir enige, og jeg har ikke noe hast med å kvitte meg med dem, og jeg kvitter meg kun med dem dersom riktig hjem dukker opp.
Det skal være gjennomtenkt og ikke noen gave til barn. Det må gjerne være barn som får dem, men de voksne skal selvfølgelig ha hovedansvaret. Uaktuelt å gi dem til noen under 18 år uten foresatte.
De skal minst annenhver dag få grønnsaker med c-vitamin. Dette fordi marsvin ikke produserer C-vitamin selv og trenger tilskudd av det. Det finnes c-vitamintilskudd man blander i vannet, men det er bare tullete å gi når man kan gi noe mer naturlig, som grønnsaker.
Skulle det være noe man lurer på er det selvfølgelig bare å ta kontakt. Svarer gjerne på alle spørsmål som skulle dukke opp og hvis du er i tvil er det bare å høre med meg. Det viktigste for meg er at de har det bra i alle årene de skal leve, ikke bare det første året fordi de er nye og kule. Ting kan skje, barn kan bli allergiske, voksne kan bli allergiske, flytting, osv. Det har jeg stor forståelse for og det er akkurat derfor jeg ønsker å ha de tilbake hvis det skulle skje noe, så vet jeg i det minste hvordan de får det. :)
Jeg kan selvfølgelig også passe marsvina dersom man skal bort, det er ikke noe problem, bare koselig.
De befinner seg i Sandefjord men kan være mulig å frakte de et stykke dersom det rette hjemmet dukker opp.
Send epost dersom du ønsker link til hjemmesiden vår der dere kan lese mer om oss og resten av dyra.
Ta gjerne kontakt for en uforpliktende prat.
23_745823244.jpg
iPod Shuffle, 1 og et halvt år. Shuffle trenger et rolig hjem og tålmodighet. Hun er ganske stressa og trenger derfor masse oppmerksomhet for å bli trygg. Vil ikke anbefale henne til en som ikke har hatt kontakt med marsvin tidligere. 250 kr.

23_1499679302.jpg

Lilly, nesten 4 år. Lilly er ei rolig dame som trenger et rolig hjem. Hun er lett å håndtere og har tidligere bodd i en barnefamilie. 250 kr.

23_1291931294.jpg

Uno, nesten 2 år. Uno er ei herlig frøken som tidligere ikke har hatt det så godt. Hun trenger et rolig hjem. Hun går veldig godt overens med andre marsvin. 300 kr.

23_64424916.jpg

Trille, nesten 3 år. Trille er en dame som trenger et rolig hjem og masse oppmerksomhet for å bli tryggere. 300 kr.

23_90054667.jpg

Molly, nesten 2 år. Molly er ungen til Lilly. Hun har også bodd i en barnefamilie og egner seg godt til noen som vil gi de masse oppmerksomhet. 300 kr.

23_1941652652.jpg

Pippi, nesten 1 år. Pippi er liten av vekst, og egner seg derfor ikke til utstilling. Hun er ei herlig frøken men trenger masse oppmerksomhet for å bli trygg. 250 kr.

23_391051905.jpg

Nemi, nesten 2 år. Hun er et rolig marsvin og kan egne seg godt i barnefamilier. Fortiden til Nemi er ukjent, men jeg vil tro hun har fått en del oppmerksomhet siden hun er så rolig. 300 kr.

23_1987716529.jpg

Nelly, nesten 2 år. Hun er et rolig marsvin som kan egne seg i barnefamilier. Hun har levd livet sammen med Nemi, og de kan godt bo sammen videre. 300 kr.

23_1865794872.jpg

Bella, litt over 1 år. Bella er et nydelig marsvin som kan være litt stresset. Hun er ganske liten av vekst, og egner seg derfor ikke til utstilling. 300 kr.

23_106216279.jpg

Nuffy, litt over 3 år. Nuffy er et ganske stort marsvin som er veldig glad i oppmerksomhet. 300 kr.

23_1103787569.jpg

Lumi, snart 4 år. Lumi er en kastrert, herlig fyr. Han går godt overens med damer og er en skikkelig sjarmør. 300 kr.

23_161864412.jpg

Rose, snart 4 år. Rose er ei rolig dame som er veldig enkel å håndtere. Hun går også veldig godt overens med alle. 300 kr.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg har også to marsvinhanner som hadde hatt det bedre hos noen andre da jeg ikke har mulighet til å sette dem sammen med resten av gjengen grunnet adferd. Marsvina som gis bort er kjempesnille med mennesker, kan være litt skvetne men med masse kos og oppmerksomhet vil dette gå seg til.
Han ene har en adferd mot andre marsvin enn den han går sammen med, som er skremmende og ikke koselig. Han biter andre marsvin til blods. Derfor er det kun disse to som gis bort, og de -skal- stå sammen resten av livet uten å bli satt sammen med andre marsvin.
Marsvina skal ha god pellets av typen oxbow. De kan evt. få Bello pellets, men dette må være i tillegg til Oxbowen, da han ene har litt lett for å bli tynn, og Bello pelletsen er mer "kraftig".
De får med seg bur, sovehus, flasker, skåler, leker og litt snacks. Å bruke sovehus er ikke noe krav, da erfaringsmessig klarer de seg like fint uten.
Han ene er født i oktober 2012 og er oransje langhåret. (Kan klippes, men da kan han ikke brukes i utstilling) Han andre er korthåret og sølvfarget. Han er født mars 2013, så de er relativt unge.
Send meg PM her for bilder av disse to. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sånt liker man å høre! Fått bare positive mail fra folk på finn og, faktisk noen som har sendt epost bare for å fortelle hvor bra de syntes det er at jeg er så opptatt av gode hjem.

Og de som tar kontakt virker som flotte hjem, så nå har jeg 2, muligens 3 som skal i nye hjem.

Det er iPod Shuffle, Uno og Trille. Så disse er foreløpig reservert.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er det mange av marsvina mine som har fått nye, flotte hjem.

Disse er nå til salgs:

DSC_0055.jpg

Dolly (f.16.10.12), en flott teddydame med herlig personlighet. Hun har ikke hatt noen kull tidligere og egner seg derfor ikke til avl grunnet alder. Hun egner seg godt til utstilling, både i rase og pet. Hun har stamtavle registrert i NMK. 400 kr.

DSC_0080.jpg

Carrie (f.11.10.12) er en STOR flott dame. Hun egner seg heller ikke til avl da hun har blitt for gammel. Hun egner seg derimot godt til utstilling, både pet og rase. Hun har stamtavle registrert i NMK. 400 kr.

DSC_0076.jpg

Dallah Thaun (lakeland) (f.25.12.12) vurderes solgt til rette personer. Egner seg godt til utstilling og er veldig snill og søt. Har stamtavle registrert i NMK. Selges i første omgang til noen som ønsker å drive med utstilling da hun kan gjøre det veldig godt, men de som ikke ønsker å drive med utstilling oppfordres allikevel til å ta kontakt. Et godt hjem er viktigere enn alt! 400 kr.

DSC_0121.jpg

Ambrosine's Candy Crush (f.12.06.13) han er et flott marsvin med god størrelse. Jeg er ikke helt sikker på om jeg ønsker å selge han, men dersom noen er interessert skal jeg tenke litt mer på det. Har stamtavle registrert i NMK. 400 kr.

DSC_0035.jpg

Waterdeep's Larissa (f.29.05.12) Larissa er et nydelig marsvin som har en flott hud som trenger lite pleie. Jeg smører henne rundt 4 ganger i året. Hun kan egne seg til utstilling. Har stamtavle registrert i NMK. 500 kr.

DSC_0002.jpg

Nusse (f.03.02.10) er en gammel mann som fortjener å få det veldig godt fremover. Han hadde det helt forferdelig hos forrige eier, men bærer ikke så veldig preg av dette bortsett fra et par klør som er litt merkelige. Han er frisk og fin og har nok mange år igjen. 250 kr.

DSC_0267.jpg

Ambrosine's Ludvik (f.20.02.11) er en flott hann som har en god kropp og en flott størrelse. Han egner seg meget godt til avl og petutstilling. Står pr dd i avl, og er leveringsklar om 2-3 uker. Har stamtavle registrert i NMK. 400 kr

DSC_0254.jpg

Ambrosine's Kentaur (f. 09.03.12) vurderes solgt. Han har fått litt fatty eye, men dette er mest sannsynlig ikke arvelig, han kan bare ikke stilles ut. Fatty eye er ikke farlig. Han er snill og god og har en god størrelse slik som Ludvik. Har stamtavle registrert i NMK. 300 kr.

DSC_0051.jpg

Pernille (f. 29.09.13) Pernille vurderes solgt til rette personer. Hun er liten av vekst og egner seg derfor ikke til utstilling eller avl. Stamtavle kan skaffes, da ikke registrert i NMK, men det har ikke noe å si ettersom hun ikke kan stilles ut uansett. 500 kr.

DSC_0244.jpg

Ambrosine's Sweet Pea (f.24.05.11) er en fantastisk frøken. Hun kan være litt sprellete. Har fatty eye, og kan derfor ikke avles på eller stilles ut. Er snill med andre marsvin. Hun fortjener en familie som tar godt vare på henne og gir henne masse oppmerksomhet. Har stamtavle registrert i NMK. 300 kr.

DSC_0050.jpg

Mamut's Safir (daglig navn: Ronja) (f.22.06.12) Ronja er importert fra DK og har hatt ett kull. Hun egner seg ikke til avl da kullet hun fikk gikk det ordentlig dårlig med, i tillegg er hun veldig liten (rundt 500g). Dansk stamtavle kan skaffes. 500 kr.

DSC_0107.jpg

Lumi (f.11.09.10) er en kastrert hann. Han er snill og god med alle. Han er en skikkelig sjarmør og har en fin kropp. 300 kr.

DSC_0097.jpg

Trille (f.06.07.11) er en dame som trenger et rolig hjem og masse oppmerksomhet for å bli tryggere. Pet. 300 kr.

DSC_0110.jpg

Lilly (f.10.09.10) er ei rolig dame som tidligere har bodd i en barnefamilie. Hun egner seg godt til å bli kost på av barn, for hun er veldig rolig og snill. 250 kr.

Finnes også på hjemmesiden vår: http://sandefjordzoo.no/til-salgs-2/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...