Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye skal jeg skatte?


Kaja
 Share

Recommended Posts

Dette skjønte jeg ikke. Hvis man har en samfunnsnyttig jobb så bør man ha lavere skatt? Men de som har høy skatt har det som regel fordi de har høye verdier, ikke nødvendigvis inntekt.

Toppskatt er toppskatt, du får det fordi du tjener "for mye" ifht nivåer satt av den gamle regjeringen. At folk med høyere utdanning som videreformidler sin utdanning til de unge og håpefulle i vårt samfunn skal straffes med å skattes så hardt at de havner på nivå med stort sett alle andre minner for meg mest om et kommunistisk samfunn. Man stimulerer IKKE at lærere skal ta høyere utdanning, for du får ikke godt betalt for det, og når du når toppen så skal du straffes for det. Resultatet blir lavt utdannede lærere med dårlig forståelse for hva de formidler.

Ergo færre lærere som utdanner seg, og de som utdanner seg til lærere velger bort lengre utdanning.

Formueskatt fordi man har høye verdier er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tabell, og det er så deilig :D Jobbet mellom 70-100 % i fjor og jobber nå bare 25%. Likevel har jeg ikke trengt å justere skattekortet :) Jeg har alltid fått tilbake på skatten, men så har jeg også bedt jobben om å trekke meg vanlig skatt i November istedenfor halv skatt fordi jeg var rett for å få baksmell.

Jeg tjente mellom 20-28 før skatt da jeg jobbet mellom 70-100 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Toppskatt er toppskatt, du får det fordi du tjener "for mye" ifht nivåer satt av den gamle regjeringen. At folk med høyere utdanning som videreformidler sin utdanning til de unge og håpefulle i vårt samfunn skal straffes med å skattes så hardt at de havner på nivå med stort sett alle andre minner for meg mest om et kommunistisk samfunn. Man stimulerer IKKE at lærere skal ta høyere utdanning, for du får ikke godt betalt for det, og når du når toppen så skal du straffes for det. Resultatet blir lavt utdannede lærere med dårlig forståelse for hva de formidler.

Ergo færre lærere som utdanner seg, og de som utdanner seg til lærere velger bort lengre utdanning.

Formueskatt fordi man har høye verdier er noe annet.

Sorry mac, skjeldent jeg har lest så mye bs på en gang. Tror ikke det er noe poeng engang å gå videre på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten umulig for oss å si hvor mye andre skal tjene i skatt, siden det beregnes ut ifra inntekt, formue og gjeld samlet. Man trenger dessuten ikke være høyere utdannet enn sykepleier for å tjene nok til å kvalifisere til toppskatt. Just saying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...