Gå til innhold
Hundesonen.no

VERDENS beste bløtkake?


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Guest Gråtass

Weee hva skal du fylle kaka med?? Jeg har noen favoritt kombinasjoner: vaniljekrem og banan, sjokoladekrem og mandarin, krem med sjokoladeflak og bringebær eller kremfløte med jordbær og blåbær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

En sånn ostekrem, eller hva det nå heter. Med philadelphia. :P

Hmm hvis det er sånn jeg bruker på gulerotkake, så er den veldig god, men den blir litt mektig og kvalmende, så greit med noe friskt til, som bær el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo krem i mellom:)

Jo...men likevel? I bunn og grunn er jo kaka bare masse sukkerbrød i lag.

Det blir mye brød.

Jeg vill ihvertfall dynket hvert brød veldig godt og brukt masse fyll.

Håper soppen forteller oss hvordan smaken ble! :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It was a great success! :D

Hadde tenkt til å dynke brøda, men gadd rett og slett ikke, for de føltes ikke tørre ut i det hele tatt, og det var de ikke heller! Det var helt usannsynlig mektig, da! :lol:

841313_10152191280596072_1881535186_o.jp

Kjempefin! Hvordan delte du opp lagene? Ser ut som du gikk for rutemønster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin! Hvordan delte du opp lagene? Ser ut som du gikk for rutemønster?

Ja, gjorde det akkurat som i den linken du la ut på første sida! :) Har to lag med sitronsmak (oppskriften bare rett fra samme linken), ett med svak hint av eple, ett med svak hint av bringebær (fortsatt samme oppskrift som på de med sitron, bare bytta ut sitronen). Så ett sjokolade, og ett red velvet (vanilje)! Det høres mye ut, og det er kanskje det og, men det passa faktisk fint sammen! :D

Edit: Og siden red velvet-laget ble så høyt, så måtte jeg dele det i to, og da brukte jeg den ene delen som "lokk" på toppen, sånn at det skulle bli helt jevnt der, derfor er det ett lag med kun rødt øverst. :)

Endret av SoppenCamilla
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjorde det akkurat som i den linken du la ut på første sida! :) Har to lag med sitronsmak (oppskriften bare rett fra samme linken), ett med svak hint av eple, ett med svak hint av bringebær (fortsatt samme oppskrift som på de med sitron, bare bytta ut sitronen). Så ett sjokolade, og ett red velvet (vanilje)! Det høres mye ut, og det er kanskje det og, men det passa faktisk fint sammen! :D

Edit: Og siden red velvet-laget ble så høyt, så måtte jeg dele det i to, og da brukte jeg den ene delen som "lokk" på toppen, sånn at det skulle bli helt jevnt der, derfor er det ett lag med kun rødt øverst. :)

Så kult, da vet jeg hvem jeg skal gå til når jeg en gang skal lage sånn selv :) den ble kjempeflott!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

It was a great success! :D

Hadde tenkt til å dynke brøda, men gadd rett og slett ikke, for de føltes ikke tørre ut i det hele tatt, og det var de ikke heller! Det var helt usannsynlig mektig, da! :lol:

841313_10152191280596072_1881535186_o.jp

Wow, jeg er imponert!
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...