Gå til innhold
Hundesonen.no

Blandingshunden Akira


linesuhr
 Share

Recommended Posts

Sist lørdag hentet jeg og min samboer @MariusJ hjem denne søte jenta for å ha på prøve i noen dager. Hun heter Akira og er en 2 år gammel blanding av Rottweiler/Svensk Lapphund og Rottweiler/Border Collie.

post-12905-0-35109600-1392036126.jpg

post-12905-0-28978900-1392036139.jpg

Vi bestemte ganske raskt, hun var kommet for å bli :ahappy: Hun er den perfekte hunden for oss, som både går og løper ganske ofte i fjellet.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pen hun er! Synes hun så ganske liten ut (hvertfall på første bildet) for å ha mye Rottweiler i seg, hvor stor er hun? :) Veldig fint av dere å velge omplasseringshund også!

Ja, hun er ganske petite, veier bare 23 kg :) Vi har rett og slett ikke mulighet å oppdra en valp nå, derfor var det enkelt å gå for en omplasseringshund. Hun er godt oppdratt, så vi var heldige som fant henne :ahappy:

FOR et blikk :wub:

Så artig at dere er fra Bø forresten. Jeg er oppvokst i Sigerfjord og hunden min kommer fra Bø :)

Så gøy! Vi har sett at det er noen whippet'er her i Bø. De er så flotte! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR et blikk :wub:

Så artig at dere er fra Bø forresten. Jeg er oppvokst i Sigerfjord og hunden min kommer fra Bø :)

Whippet sto på lista over aktuelle raser vi vurderte, og da jeg så en annonse for whippet fra Bø-oppdretter på Finn i fjor, så hadde jeg veldig lyst på. Meeen.. Som @linesuhr skriver, så er vi litt i beit for tid til å gi full fokus og den tålmodighet som en liten valp trenger. Så da Akira dukket opp, og det var perfect match, var det bare å gripe sjansen og ta imot henne som nytt familiemedlem.

Hun er superskjønn, oppmerksom, snill og veldig keen på å lære(eller var det keen på godbiter kanskje...). Noe som var viktig for oss var å ta til oss en hund som også orket å bli med på lange og raske løpeturer i fjellet. Med gener fra border collie og en vekt på 23 så var det vel ikke noe å lure på, men etter dagens lange løpetur i fjellet er all tvil i alle fall borte. Akira er en perfekt "trail dog" og treningspartner! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-12905-0-06638200-1392479411.jpg

Det viser seg at hun er et skikkelig "pinnedyr". Det finnes ikke noe som er morsommere enn at vi kaster pinne som hun kan rase etter å hente tilbake. Og jo større, jo bedre!

Jeg prøvde å gi henne en godbit for å avlede henne fra en diger pinne som vi rett og slett ikke orka å kaste (større enn den på bildet), men hun enset ikke godbiten :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Og nå begynner hu jaggu å føle seg skikkelig hjemme her. Vi har allerede begynt å sette opp sofaputene for at hun ikke skal ligge i sofaen om natta istedenfor på sitt nye flotte saueskinn. Men nå har hun altså funnet ut at å ligge på duken på stuebordet om natta er en kjempefin erstatning for sofaen. Ramp! :blink:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...