Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrlegesekretær


Yngvild Dahl Brenna
 Share

Recommended Posts

Har ikke gått studie selv, men ville heller sett på dyrepleierutdanningen, som faktisk gir en tittel som autorisert dyrehelsepersonell. :)

Jeg har ikke gode nok karakterer til å komme inn på dyrepleier i Norge, og har et høyt studielån allerede, så å ta utdanningen i Danmark (som koster 165 000) blir nok litt i meste laget ift. økonomi. Men jeg har lyst til å jobbe med dyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gode nok karakterer til å komme inn på dyrepleier i Norge, og har et høyt studielån allerede, så å ta utdanningen i Danmark (som koster 165 000) blir nok litt i meste laget ift. økonomi. Men jeg har lyst til å jobbe med dyr :)

Ok. :) Går på veterinær selv, og ser at dyrepleierene ofte sliter med å finne jobber og er underbetalte, så skeptisk til en utdannelse hvor man stiller svakere i konkuranse om de samme jobbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. :) Går på veterinær selv, og ser at dyrepleierene ofte sliter med å finne jobber og er underbetalte, så skeptisk til en utdannelse hvor man stiller svakere i konkuranse om de samme jobbene.

Jeg må innrømme at jeg sitter med inntrykket av at dyrepleiere er ettertraktede (men mulig det bare er på Vestlandet? Jeg vet i alle fall om klinikker som sliter med å få tak i nok autoriserte dyrepleiere), men er helt enig i at lønnen ikke er noe særlig å trakte etter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg sitter med inntrykket av at dyrepleiere er ettertraktede (men mulig det bare er på Vestlandet? Jeg vet i alle fall om klinikker som sliter med å få tak i nok autoriserte dyrepleiere), men er helt enig i at lønnen ikke er noe særlig å trakte etter.

Ja, mulig det er mangel noen steder, men i Oslo og omegn tror jeg det er verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ok. :) Går på veterinær selv, og ser at dyrepleierene ofte sliter med å finne jobber og er underbetalte, så skeptisk til en utdannelse hvor man stiller svakere i konkuranse om de samme jobbene.

De konkurrerer ikke om de samme jobbene da dyrepleier skal være mer som en sykepleier, men dyrlegesekretær skal være mer som en legesekretær/resepsjonist/selger. Dyrlegesekretær har også andre muligheter innen kontor/salg da fagbrevet gir andre muligheter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...