Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffordshire bullterier


Bjarne123
 Share

Recommended Posts

Terrierklubben har ei liste over oppdrettere som er medlemmer der, hvertfall :)

http://www.norskterrierklub.no/nb-NO/oppdrettere_staffordshire.aspx

Det er ikke noe kvalitetsstempel i seg selv altså, det stilles ingen spesifikke krav for å få stå på listen, men du kan jo sjekke litt rundt på de forskjellige sidene og gjøre litt research selv, sjekke at hundene er sjekket for sykdommer og allergier osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er så ***** mye dritt på rasen nå, og alle avler på kreti og pleti uten å bry seg om helse. Staffen er på topp 10 i Sverige anngående allergi (og det er ikke noe bedre her på bjerget) ca 47% av røntgede Staffer i Norge har HD, demodeks er "vanlig", det samme med andre hudsykdommer, rasestandard er ikke så veldg nøye, man avler på større og større hunder, gemytt hva er det?

Også er ikke miljøet sånn kjempetrivelig ;)

Men man kan selvfølgelig få tak i en frisk hund med godt gemytt som er innenfor standarden, jeg gidder bare ikke gamble på det flere ganger ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt, Stine. Det er så mye frynsete nerver også. Og folk som ikke har skjønt at staffer som er underdanige og smiskete ikke er sosiale. Bullehunder skal ikke ha halen klint mellom beina når de hilser på folk.

Jeg hadde ikke tatt i rasen med ildtang, og det er så trist for jeg liker dem egentlig så godt.. Kanskje fra linjer som ikke vinner så mye på utstilling ( :P), men det er pokker meg så mye rask der også at det måtte vært en voksen, frisk og ferdig hund.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...