Gå til innhold
Hundesonen.no

Flink til det meste men dette NEKTER hun !


tm100015
 Share

Recommended Posts

har en chihuahua på 14 mnd som kan mangen gøye triks og de vanligste komandoene men det er en ting hun nekter pent å gjøre. Å komme på komando, hun kommer når og om det passer henne... for en eller annen grunn så er denne det eneste jeg virkelig sliter med å lære henne, hun vil rett å slett ikke, av å til faktisk går hun vekk fra meg når jeg prøver å få henne til å komme.. hahahahaha.... men alle andre ting er ikke noe problem.. hun kommer på komando om hun vil ellers gir hun en blanke f` hehe..

noen tips/triks/forståelse for hvorfor hun har denne adferden til akuratt denne komandoen ???

(ja, jeg har prøvd å lokke henne med godbit og trekke i båndet når jeg sier komandoen)

Hun vet så godt hva det er jeg vil av henne hun bare nekter hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville puttet på en langline. Kall inn hunden. Kommer den ikke da, kall inn en gang til og dra den litt mot deg i linen. Poenget er at hunden skal skjønne at det eneste alternativet som finnes når du kaller, er å komme til deg.

Hvordan belønner du når hun kommer inn? Er du kul og morsom nok og har du gode nok godbiter?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Tren masse innkalling. Ikke trekk henne i båndet eller noe, la henne tenke selv. Masse ros og godis de gangene hun kommer på innkalling eller kommer frivllig inn.

Det står masse om innkalling på hundesonen og andre hundeforum, så det er bare å søke rundt på google. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har jeg troen på at det er lurt å slutte å rope når du ser hun sannsynligvis ikke kommer, for da vanner du bare ut kommandoen. Gå heller og hent henne eller tramp på langlinen.

Hvis du starter innkallingstrening med ny giv, så hadde jeg nok ville vurdert å bruke et nytt innkallingsord eller lyd. Tren inn fra start i et lett miljø. Generaliser øvelsen godt etter hvert. Legg til rette for at hun lykkes mest mulig, så ikke gjør det for vanskelig for henne før du ser at reaksjonen begynner å sitte. Hvis en trener innkalling flittig og bra, så er målet at innkallingen sitter så godt i ryggmargen på hunden at den snur seg og kommer på "refleks".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...