Gå til innhold
Hundesonen.no

Dobbeltdyne eller to dyner i dobbeltseng


Debbie
 Share

Recommended Posts

Aldri prøvd dobbeldyne så aner ikke hva jeg foretrekker. Veldig fornøyd med dobbeldyne!

Dis dosn make sens. :D

Jeg har to enkeltdyner, som jeg har oppå hverandre når det er kaldt, dvs fra september og ut. :P Det hender min fine mann sover over, og da burd vi hatt dobbeltdyne. Både fordi han er så diger, men også fordi vi stort sett alltid sovner som en menneskelig kringle (jeg har alltid HATA kroppskontakt når jeg skal sove, mens med han kan jeg aldri kom nær nok), hvor vi ligger under hans dyne med min liggende oppå der så jeg har litt dyne foran også.

Har lyst på dobbel, jeg. Sånn at jeg kan kveile meg som en sjøstjerne i et hav av deilig fluff når jeg sover aleine også! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er ikke ordet dyne et fryktelig pussig ord? Men her går det i enkeltdyner med ekstra lengde.

Da har jo partneren mulighet til å rulle seg inn i sin, og umulig å varme kalde tær på de.

Nå er jo jeg ganske så kort, så vanlig er helt passe for meg. Den er lang nok til at jeg kan liksom brette den under føttene, og det er så digg! Natt til i dag sov jeg og mannfolket med dobbeltdyn

Guest Christine

Jeg fryser så sinnsykt lett, så dobbeldyna blir omtrent tilbedt her i huset. Samboeren er vel ikke like enig, for jeg har en tendens til å stjele dyna og legge meg oppå, under og inni den :lol: Er samboeren borte og jeg får dyna for meg selv så er det fullstendig luksus. Jeg kommer aldri til å kjøpe en enkeldyne igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkeltdyne. Så jeg kan stikke mine iskalde bein over i neste dyne for å varme de, uten at noen kan være borti min kropp og stjele den lille varmen jeg har. :lol:

Jeg bruker å ha veldig tynn dyne, og aldri vinterdyne, så jeg hadde ikke taklet varmen med en tykk dobbeltdyne mest sannsynlig. Og jeg må ha muligheten til å stikke ut armer og bein akkurat der det passer meg. Folk flest har visst vinterdyne har jeg hørt... Ikke tynn sommerdyne året rundt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dis dosn make sens. :D

Jeg har to enkeltdyner, som jeg har oppå hverandre når det er kaldt, dvs fra september og ut. :P Det hender min fine mann sover over, og da burd vi hatt dobbeltdyne. Både fordi han er så diger, men også fordi vi stort sett alltid sovner som en menneskelig kringle (jeg har alltid HATA kroppskontakt når jeg skal sove, mens med han kan jeg aldri kom nær nok), hvor vi ligger under hans dyne med min liggende oppå der så jeg har litt dyne foran også.

Har lyst på dobbel, jeg. Sånn at jeg kan kveile meg som en sjøstjerne i et hav av deilig fluff når jeg sover aleine også! :banana:

Wooops! Rettet :P Mente selvfølgelig enkeltdyne på slutten der xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkeltdyne. Så jeg kan stikke mine iskalde bein over i neste dyne for å varme de, uten at noen kan være borti min kropp og stjele den lille varmen jeg har. :lol:

Jeg bruker å ha veldig tynn dyne, og aldri vinterdyne, så jeg hadde ikke taklet varmen med en tykk dobbeltdyne mest sannsynlig. Og jeg må ha muligheten til å stikke ut armer og bein akkurat der det passer meg. Folk flest har visst vinterdyne har jeg hørt... Ikke tynn sommerdyne året rundt. :P

x2..... Jeg takler bare ikke tykk dyne, så jeg bruker faktisk en tynn sommerdyne hele året rundt. Funker helt supert.... :D Husker at det er en tykk dyne hjemme hos min far når jeg er der på besøk og jeg får nærmest åndenød når jeg har den på meg.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 enkeltdyner og dobbeldyne i tillegg! Men det ender med at jeg sparker vekk dobbeldyna fordi jeg blir varm i løpet av natta og sambo ligger med enkeltdyne og dobbeldyne :lol::P Vi prøvde en stund med bare dobbeldyne, men det endte med at jeg plutselig ikke hadde noe dyne fordi sambo rulla seg inn i dyna som en burrito :fear: Så nå har vi bare hver vår enkeltdyne siden vi ikke har giddet å ta frem dobbeldyna igjen.

Men et annet spørsmål; vanlig lengde på dyna eller ekstra lang?

Jeg kan skjønne de som har for lang kropp for en vanlig dyne, men jeg skulle ønske jeg hadde lang dyne selv om jeg ikke trenger det :P Bare fordi det er bedre, jeg vet ikke hvorfor, men jeg sover mye bedre med lang dyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What they said! Vi sover hver vår vei, og jeg liker å ha foten over dynen når jeg sover, det hadde ikke funka med dobbeltdyne..

:huh::lol:

Jeg selv har aldri hatt dobbeltdyne, med eksen hadde vi hver vår. Men han jeg driver og sover med innimellom nå har dobbeltdyne, og jeg må innrømme at det er ganske ålreit... :aww: Men jeg liker litt kroppskontakt mens jeg sover.

Og så er det unektelig helt fantastisk når han står opp og skal på jobb, og jeg har dobbeltseng og dobbeltdyne helt for meg selv. :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et annet spørsmål; vanlig lengde på dyna eller ekstra lang?

Jeg kan skjønne de som har for lang kropp for en vanlig dyne, men jeg skulle ønske jeg hadde lang dyne selv om jeg ikke trenger det :P Bare fordi det er bedre, jeg vet ikke hvorfor, men jeg sover mye bedre med lang dyne.

Ekstra lang. Jeg vil ha dyne pakka rundt tærna og helt opp til halsen, og gjerne litt til. Dessuten må det være nok plass til å ha en liten fluffball under dyna nede ved føttene. For ja, den lille som aldri fryser og har verdens beste pels synes det er deilig å komme å kose under dyna. :huh:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkeltdyner for alt i verden! Sambo er jo eit smelteverk uten sidestykke!

Samme her!! Jeg Elsker å kveile meg inntil han om kvelden for å få varme, men når jeg er varm er det nok, hvis ikke dauer jeg faktisk av overoppheting!

Men et annet spørsmål; vanlig lengde på dyna eller ekstra lang?

Selv har vi enkeltdyner, han er nesten 2m høy så han har ekstra lange dyner og HERREGUD så deilig det er å sove hos han! (I Haugesund har jeg vanlig lengde). Jeg drar dynen alltid gooodt opptil halsen, og da er det ikke skjeldent jeg vokner med tærne i det fri.

Jeg skal alltid ha enkeltdyner og med ekstra lengde, det er fantastisk. I Haugesund deler meg og kjæresten enkeltdynen min! Jeg har bare én! Det blir som en liten dobbeldyne, funker i 2 netter maks så er jeg drittlei og sender han hjem igjen. Med min x hadde jeg dobbeldyne, det funket greit en periode, men han svettet så sykt om nettene at jeg grøsset bare jeg kom borti han (klissvåt, æsj), jeg krevde den dynens død ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 enkeltdyner og dobbeldyne i tillegg! Men det ender med at jeg sparker vekk dobbeldyna fordi jeg blir varm i løpet av natta og sambo ligger med enkeltdyne og dobbeldyne :lol::P Vi prøvde en stund med bare dobbeldyne, men det endte med at jeg plutselig ikke hadde noe dyne fordi sambo rulla seg inn i dyna som en burrito :fear: Så nå har vi bare hver vår enkeltdyne siden vi ikke har giddet å ta frem dobbeldyna igjen.

Men et annet spørsmål; vanlig lengde på dyna eller ekstra lang?

Jeg kan skjønne de som har for lang kropp for en vanlig dyne, men jeg skulle ønske jeg hadde lang dyne selv om jeg ikke trenger det :P Bare fordi det er bedre, jeg vet ikke hvorfor, men jeg sover mye bedre med lang dyne.

Ekstra lang, både jeg og sambo. Han er nesten 2 meter høy så han trenger de ekstra 20cm på dyna. Jeg bare storkoser meg, kan pakke meg enda bedre inn om nettene nå :D (Jeg er 160cm høy :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et annet spørsmål; vanlig lengde på dyna eller ekstra lang?

Jeg kan skjønne de som har for lang kropp for en vanlig dyne, men jeg skulle ønske jeg hadde lang dyne selv om jeg ikke trenger det :P Bare fordi det er bedre, jeg vet ikke hvorfor, men jeg sover mye bedre med lang dyne.

Nå er jo jeg ganske så kort, så vanlig er helt passe for meg. Den er lang nok til at jeg kan liksom brette den under føttene, og det er så digg! :frantics:

Natt til i dag sov jeg og mannfolket med dobbeltdyne, og jeg trodde jeg skulle krepere. Først stjal jeg dyna, og vrengte meg inn i den (hahahwtf, mangel på bedre formuering), såå tok han tilbake, så ble jeg altfor varm, men ville fortsatt ha dyna ogsåogsåogså.. Tror det var like før han kasta meg ut av senga slik jeg holdt på :lol: Nei, dyna vil jeg ha for meg selv slik at jeg kan bruke den som dyne, bamse, kosepledd, og rett og slett bare tulle meg inn i den som jeg vil.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeldyne er fantastisk! Men mannen hater det. Problemet er bare at om vi har enkeltdyne så skal han under min! Jeg skjønner ikke logikken for da blir det jo som en sykt lien dobbeldyne.

Slitsomt å holde styr på sengetøyet. Har to dobbeldyner med IKEA mål, en dobbeldyne ned standard mål i tillegg til enkle dyner i IKEA mål og standard mål. Nå har jeg kastet IKEA puter, så nå er det bare standard mål pluss den store 100x70 puta. Sliter med å finne den perfekte puta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To enkeltdyner, vanlig lengde (vi er begge ganske korte, så har ikke trengt mer :lol: ), vi sover greit med dobbeltdyne og, men foretrekker to enkle. Når vi flytta ilag hadde vi 120-seng og en enkeltdyne på deling faktisk, men tok etterhvert i bruk en enkel til. 120-senga beholdt vi dog til i høst, er først nå vi har stor dobbeltseng :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to enkeltdyner med ekstra lengde. Vi kunne ikke hatt dobbeltdyne uten konflikter og søvnløshet. Han hadde blitt for varm, eller så hadde jeg blitt for kald. Men det mest sannsynlige: Han hadde måttet sove hele natten uten dyne. Jeg er et dynestjeldende monster ( :fear: ) når jeg sover. Det har hendt at jeg har forsøkt å stjele hans enkeldyne mens jeg ligger inntullet i min egen enkeltdyne i søvne... :icon_confused:

Og dynen må være dun. Og ekstra lang.

Men... Kanskje 2 dobbeltdyner hadde gjort det enda bedre? Evt. en dobbeltdyne til meg og en enkeltdyne til ham :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert, tenk at folk bruker dobbeldyne :shocked:

Jeg kan komme på så mange grunner til å ikke ha dobbeltdyne at jeg sikkert kunne skrevet en bok. Her er noen av de:

- Han snorker så høyt at avstand blir høyt verdsatt

- Jeg er helt nødt til å ha en del av dynen mellom lårene for å støtte opp bekkenet litt - noe som betyr at jeg kun hadde hatt mulighet til å ligge vendt mot høyre siden jeg ligger på høyre side i sengen.

- For sånne med sperre for å legge på vanlig sengetøy vil det jo bli klin umulig å legge på dobbel..

- Jeg bruker vinterdyne, han bruker sommerdyne (året rundt), så hvem skulle tapt den kampen?

- Nærhet er pyton når man skal sove :lol:

- Antageligvis hadde jeg stjålet hele dynen og fått klage ørten ganger på natten - dårlig søvnkvalitet!

Nei, takke meg til min egen dyne! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2x200x220, ingen tvil. Jeg kan ikke fordra kalde tær under samme dyne, også mye enklere med to ettersom han er frossenpinne og bruker tykk dundyne hele året, mens jeg tuller meg inn i en tynn med labbene utenfor :P

Det er dog veldig koselig å kre seg under samme for noen minutter på morningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...