Gå til innhold
Hundesonen.no

Opprykk og omplassering


Gjest
 Share

Recommended Posts

En ting jeg lå og undret meg over i går kveld:

Ettersom jeg har skjønt har man ikke lov å starte i lavere klasser igjen dersom man har startet i en høyere (både LP og andre sporter). Følger dette kun denne ekvipasjen eller følger det hunden til ny eier?

Altså: Hvis en eier får opprykk til klasse 2 med hunden sin (og starter i denne klassen på et stevne) og deretter omplasserer hunden, må da ny eier starte i klasse to med hunden eller kan denne ta det fra starten av igjen i klasse 1?

:icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hunden som får opprykket, om man har flere hunder kan man ikke starte klasse elite med alle bare fordi en har kommet dit. :)

Nei at den ikke følger eier, det skjønner jeg, men tenkte at opprykket fulgte den aktuelle kombinasjon av hund og eier, ikke bare hunden alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei at den ikke følger eier, det skjønner jeg, men tenkte at opprykket fulgte den aktuelle kombinasjon av hund og eier, ikke bare hunden alene ;)

Skjønner hva du tenkte på, at det var ekvipasjen som hadde oppnådd resultatet, og med ny fører så kan man igjen starte i lp1.

Det er som med hester, prestasjonene følger dyret.

Hadde feks vært dårlig deal om en elite traver byttet kusk og kunne starte i lave grunnlag igjen, det hadde bare rennt inn penger på kontoen til eieren ;)

-ikke at det høres så forferdelig ut, hvis man har en så god hest, men urettferdig mot konkurrentene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du tenkte på, at det var ekvipasjen som hadde oppnådd resultatet, og med ny fører så kan man igjen starte i lp1.

Det er som med hester, prestasjonene følger dyret.

Hadde feks vært dårlig deal om en elite traver byttet kusk og kunne starte i lave grunnlag igjen, det hadde bare rennt inn penger på kontoen til eieren ;)

-ikke at det høres så forferdelig ut, hvis man har en så god hest, men urettferdig mot konkurrentene ;)

Og jeg som akkurat skulle til å si at med hest så følger det ekvipasjen, ikke hesten... I dressur er det fullt mulig for Blakken og lille Line og starte i enkleste klasse, selv om Blakken og Helga har vunnet vanskeligere klasser tidligere. Men er tydeligvis forskjell innen grenene :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som akkurat skulle til å si at med hest så følger det ekvipasjen, ikke hesten... I dressur er det fullt mulig for Blakken og lille Line og starte i enkleste klasse, selv om Blakken og Helga har vunnet vanskeligere klasser tidligere. Men er tydeligvis forskjell innen grenene :)

Ja, det er sant, det tenkte jeg ikke på, jeg driver bare med løpshester og fortalte fra det som er i min "gren" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...