Gå til innhold
Hundesonen.no

Lar dere valpen leke/herje inne?


Alvira
 Share

Recommended Posts

Nei, vår fikk ikke herje inne når han var liten. Leke med seg selv med sine leker ja, men vi herje-lekte ikke med han. Det har ført til at han nå er svært bedagelig av seg innendørs, og det er deilig :)

Nå som han er eldre og har lært seg innemanener kan det hende vi tuller og ruller litt rundt på gulvet med han slik vi ikke gjorde når han var liten, men det er fordi vi kan si at "nå er det nok" også roer han seg igjen.

Red: Altså, så syykt strenge var vi ikke på det altså, det er lov å tulle litt, men med herje tenker jeg at det går så ting flyr veggemellom omtrent, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke over en viss alder.
Når de er helt små får de leke innendørs. Når de bikker ca 6 mnd er det slutt på denslags. Da bruker jeg en uke eller to der jeg gjeter dem og stopper alt i startfasen. De forstår som regel raskt hva det betyr - at det ikke er lov innendørs…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. her rases det i alle aldre :P

Spesielt guttungen på 16,5 år synes det er kjempe artig å herje med de. 3-5 hunder i slengen og ett hav av leker. Men jeg leker også med de inne. Bare Poppit har delvis lekeforbud inne med leker i snor, for hun slenger de veggimellom :innocent:

Og selvsagt stopper leken om vi sier den skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nånei, matmor er en sær sak, ingen herjing eller leking med hverandre inne! Det ble rett og slett nødvendig å stoppe all for for lek inne etter at Felix kom inn i pappas hus... Hardhauset kelpiemix og steingal Bonnie holdt det gående hvert eneste minutt - hver bidige dag. Etter flere glass og marmorbordet gikk føyken ble der satt en lav toleranse for aktivitetsnivå inne :P

Valpen får lov å leke med seg selv og sine leker, men får beskjed fra tispa hvis han begynner å bli vel ivrig. Bonnie er herlig sånn sett, rolig og påvirkende innom hjemmets fire vegger :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er kjempesær der, inne vil jeg helst ha hunder som er nært til ikke eksisterende(litt satt på spissen), jeg orker ikke tull inne. Sove eller kose er fine inneaktiviteter, jeg kan dra den til og trene litt triks på rolige dager eller småfjase litt, men ikke herjing, og ikke annet enn når jeg starter det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er kjempesær der, inne vil jeg helst ha hunder som er nært til ikke eksisterende(litt satt på spissen), jeg orker ikke tull inne. Sove eller kose er fine inneaktiviteter, jeg kan dra den til og trene litt triks på rolige dager eller småfjase litt, men ikke herjing, og ikke annet enn når jeg starter det.

Ditto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zara får leke inne,skjer rett som det er at vi leker villmann sammen er inne :lol: Det er også greit at hun leker alene,eller sammen med andre hunder hvis vi har besøk. Men det finnes selvsagt grenser,og hadde hun vært en stor hund,så hadde saken kanskje vært en annen.

Til vanlig er hun en veldig bedagelig hund inne,og har en fin måte å leke på som sjelden går øver det vi tåler og synes er greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rico hos pappa har strenge regler. Litt fjas på gulvet med meg og når han klarer å stjele kopphåndkleet (vi har glemt å legge det utilgjengelig for han). "stjeleleken" er det morsomste han vet og han freser rundt bordet i stor iver om jeg leer et øyelokk i hans retning. Vanligvis bytter vi håndkle for godis, men av og til når vi er alene hjemme uten han far, blir det noen runder rudt i stua hvor vi jager hverandre og bytter på å ha kopphåndkleet.

Småttisene hos mamma herjer frem og tilbake som de vil. Sjeldent de gjør det, men når de først har satt opp farten holder de det gående en stund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne er det lov å leke med "innestemme" - dvs. rolig og behersket lek, for det er jo koselig å se på :wub: Løpe tulling og sånn er "utestemme", så det er ikke noe tema. Ut over det, synes jeg det er greit at de stort sett ligger strødd rundt inne, og det er heldigvis normalen...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får leke med egne leker akkurat nå, han er 10 uker og været ute er.. Ja det blåser små djevler, så ikke så mye utevær. Jeg rister litt i leken av og til, når han er helt tullete, men ellers bare kaller jeg han til meg når han gjør ugagn å tilbyr han sin egen leke.

Men det blir nok slutt på det etterhvert, blir nok også sær som vil ha rolig hund innendørs. Jeg vil ikke ha en ellevill voksen border collie her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp. De har en velfylt lekekasse som er til fri benyttelse. Den verste til å herje inne er nok meg. :lol: Det innebærer også at jeg har hull i noen putevar, fordi putekrig er gøy. :lol: Noe av det morsomste som finnes er å bli slått med puter. :lol:

Så her er det full fart inne også, fra de kommer til meg, til de dør. Noe stressa inne er de ikke for det, og slapper godt av. Eneste de maser om er kos, men det får de og i bøtter og spann. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp. De har en velfylt lekekasse som er til fri benyttelse. Den verste til å herje inne er nok meg. :lol: Det innebærer også at jeg har hull i noen putevar, fordi putekrig er gøy. :lol: Noe av det morsomste som finnes er å bli slått med puter. :lol:

Så her er det full fart inne også, fra de kommer til meg, til de dør. Noe stressa inne er de ikke for det, og slapper godt av. Eneste de maser om er kos, men det får de og i bøtter og spann. :)

Unnskyld, er du sikker på at du er schäfermann!? :lol::teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det herjing tillatr til en viss grad. De har gjerne drakamp på stuegulvet, eller kan få en raptus og løpe mellom stua og soverommet i hundreogfemti noen ganger. Men hvis vi sier det er nok og at nå skal det være rolig, så blir det det. Vi kan også finne på å bestikke dem med hvert sitt griseøre eller noe hvis de er veldig gira. :ahappy:

Vi har gjerne drakamp med dem i sofaen også så lenge vi er i humør til det, har vi ikke lyst, eller er vi opptatt med noe anna så ber vi dem om å gå vekk og leke et annet sted. :P

Funker utmerket for oss! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får herje inne til en viss grad. Leja får herje så mye hun vil. Hun er ganske uanseelig allikevel :P liten som hun er.

Mine to får leke sammen inne. De leker uten å løpe så mye, så da synes jeg det er ok. Leja løper rundt og rundt, Chess ligger stille og dasker etter Leja hver gang hun løper forbi. :P

Egentlig er jeg og sånn at det er jeg som herjer mest. Jeg lekesloss ofte med Chess. Jeg er den eneste hun liker å leke sånn med, og er hun i humør er hun virkelig med på det. Så vi har det gøy og bråker og står i.

Men når det er sagt er det sjeldent hundene mine herjer inne når vi andre er rolige. Da forstår de tegninga og legger seg til å slappe av, stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får ikke leke inne med mindre vi sier det er greit. Mest fordi vi har liten leilighet, så da leker de omtrent oppå oss, men også fordi Akita aldri er fornøyd med lekingen til Santo (han syns sånt er litt oppskrytt og blir dermed for kjedelig for henne), så hun kjefter. Da blir det mye bråk, og Emilie misliker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aro har fått herje inne, og får det enda, men han finner seg stort sett for god til det- nå herjer han bare hvis jeg tuller med han :) vi leker mye inne. Hver dag :) Men jeg hadde ikke tillat eller giddet hatt en stor hund som herjer inne, så det kommer jeg til å være påpasselig med til neste hund. Det er begrensa hvor mye skade en rotte på 6 kg kan gjøre med leking inne liksom :) ikke er det plagsomt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...