Gå til innhold
Hundesonen.no

Artige apper


Ia
 Share

Recommended Posts

Sitter med min nye baby (iPhone 5) i hånden, og leter etter litt gøyale ting å gi den.

Av praktiske apper har jeg noen jeg bare alltid har hatt: Ruter, Yr, DnB sin osv. Disse har jeg jo glemt hvordan jeg lever uten, så alltid artig med fler! Blir alltid overrasket når det viser seg at hverdagen min kan bli enda enklere.

Men det jeg leter mest etter nå, er morsomme spill og andre unødvendigheter. Husker hvor stas og gøy det var da jeg fikk den forrige iPhonen for et par år siden, og nå er jeg liksom lei av alt jeg kjenner til. Angry Birds og Temperun er ikke like morro lenger.

Så jeg trenger tips! Hva leker sonenfolket med? :D Gimmegimme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har INGEN spill på telefonen nå. Ingen! Jeg slettet til og med Candy Crush for noen uker siden fordi jeg ble provosert av å se ikonet på telefonen min hver eneste dag, ettersom jeg var helt stuck på et level og hadde vært det i mange uker. :lol: Så avhengighetsskapende og morsomme spill for kjedelige forelesninger og slikt vil jeg gjerne ha tips om også.

Men jeg har et par andre apper som er koselige, selv om de ikke er spill. Den ene heter DailyArt PRO og koster sju kroner (gjorde i alle fall det da jeg kjøpte den i sommer), men det er den verdt. Hver dag får man presentert et maleri - alt fra moderne kunst til gamle, klassiske verk, eller "skjulte perler" fra kjente kunstnere. Det står en liten tekst om hvert bilde, samt at det står hvor det henger. Ikke så veldig mye, men akkurat nok. Så får man litt intellektuelt påfyll hver eneste dag. :) Den andre appen heter Duolingo, og er et lite "språkspill" hvor man får øvd seg i ulike språk. Finnes til mange språk - jeg koser meg med italienske gloser og gramatikk. ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også Toto Timer. Den er helt genial, den redder studiehverdagen min. :lol: Man lister opp noen oppgaver man må få gjort (f.eks. "les kapittel 12" eller "skriv notater til forelesning 7"), også bruker man pomodoro-teknikken til å få gjort unna det man skal. For hver oppgave kan man finne ut hvor mange pomodoroer man har brukt, og dermed også hvor lang tid man totalt sett har brukt på hver oppgave. Også er det veldig motiverende å krysse ut oppgaver og se hva man har fått gjort! Gull verdt for meg når jeg sitter på lesesalen i alle fall.

(Men heller ikke dette var et spill, så nå syns jeg noen skal foreslå et avhengighetsskapende spill til meg snart...!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt inn kindle readeren min på iphonen, men ikke brukt den enda. Men om du liker å lese er den jo fin.

Noe som heter Big Day som teller ned til viktige dager... Litt ubrukelig egentlig :P

Av spill har jeg kun SledgeDog. Et spill hvor man kjører hundespann igjennom en løype, så må du manøvrere igjennom løypa. Du kan miste hunder, få flere etc. Komisk lite spill jeg fant en gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har INGEN spill på telefonen nå. Ingen! Jeg slettet til og med Candy Crush for noen uker siden fordi jeg ble provosert av å se ikonet på telefonen min hver eneste dag, ettersom jeg var helt stuck på et level og hadde vært det i mange uker. :lol: Så avhengighetsskapende og morsomme spill for kjedelige forelesninger og slikt vil jeg gjerne ha tips om også.

Men jeg har et par andre apper som er koselige, selv om de ikke er spill. Den ene heter DailyArt PRO og koster sju kroner (gjorde i alle fall det da jeg kjøpte den i sommer), men det er den verdt. Hver dag får man presentert et maleri - alt fra moderne kunst til gamle, klassiske verk, eller "skjulte perler" fra kjente kunstnere. Det står en liten tekst om hvert bilde, samt at det står hvor det henger. Ikke så veldig mye, men akkurat nok. Så får man litt intellektuelt påfyll hver eneste dag. :) Den andre appen heter Duolingo, og er et lite "språkspill" hvor man får øvd seg i ulike språk. Finnes til mange språk - jeg koser meg med italienske gloser og gramatikk. ;)

Får fresha opp spansken min, men jeg hadde håpt det var noe kinesisk der og :( sukk. får vel bare lese i stedet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også Toto Timer. Den er helt genial, den redder studiehverdagen min. :lol: Man lister opp noen oppgaver man må få gjort (f.eks. "les kapittel 12" eller "skriv notater til forelesning 7"), også bruker man pomodoro-teknikken til å få gjort unna det man skal. For hver oppgave kan man finne ut hvor mange pomodoroer man har brukt, og dermed også hvor lang tid man totalt sett har brukt på hver oppgave. Også er det veldig motiverende å krysse ut oppgaver og se hva man har fått gjort! Gull verdt for meg når jeg sitter på lesesalen i alle fall.

(Men heller ikke dette var et spill, så nå syns jeg noen skal foreslå et avhengighetsskapende spill til meg snart...!)

Yey, lastet ned denne, for jeg har ikke ett eneste spill på min og vil ikke ha det heller, men nå som jeg er skolenerd trenger jeg en sånn:)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er ok at jeg stiller et spørsmål i denne tråden :icon_redface: Finnes det spill i det hele tatt til iphone som man kan spille uten å være tilkoblet internett??

Ja, jeg har bla annet banana kong og subway surfers :) Tror ikke man trenger internett for å spille "words in a pic"" eller 4 pics 1 song" heller.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SpellRush er sånn passelig avhengighetsskapende :)

Ellers er Bejeweled Blitz, Quizkampen, Robot Unicorn Attack (2) installert på telefonen og fine å bruke på fergeturer, bussen osv :P

På ipaden har jeg i tillegg Solitaire Blitz, Panda Jam og Tollkalkulator som brukes aktivt sammen med ebay-appen min :P

Evernote er også veldig kjekt å bruke på forelesning, sorterer notater, mailer dem til meg selv og venner og printer ut det jeg vil ta vare på i perm :) Har også "Documents Feee (Mobile Office Suite)", men bruker evernote mest :)

Felleskatalogen er kjempepraktisk, bruker den både i jobbsammmenheng og på privaten til å sjekke opp ulke medikamenter og bivirkninger/interaksjoner :)

Tapatalk er yndlingsappen min, forumleserapp der jeg har mine faste snokeforum lett tilgjengelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...